Fraktálok és Sejtautomaták

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Matematika és művészetek
Advertisements

Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
A területegységek átalakítása
Zoological Record adatbázis bemutatása A Web of Knowledge platformon Tóth Szász Enikő
Programjaink fizikából a es tanévben
© 2004 DEHN + SÖHNEÜSS-Kompakt Schäden Villám-, és túlfeszültségkárok a gyakorlatból.
Elektromos munka és tejlesítmény
Komplex függvények színes világa Lócsi Levente Eötvös József Collegium.
Fraktál művészet Keith Mackay.
FRAKTÁLOK.
Az Eiffel-torony Hely: Párizs Magasság: 318 méter Emeletek száma: -
RedOwl Bende Márk Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakközép Iskola 12/c Mesterlövészt azonosító elektronikus szerkezet.
1 | 26 Csörgő Judit, Török Csaba, és Csörgő Tamás Elemi Részecskék - Játékosan Arany János Gimnázium Budapest, november 19.
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Hegyi Csaba SZABÓ ÉS VESZELSZKY szó – rajz – írás
Készítette: Takács Krisztina
Mechanika I. (statika) Példatár és módszertani útmutató
MÉRLEG A) BEFEKTETETT ESZKÖZÖK I. Immateriális javak
Albert Einstein munkássága
Határkeresztező kapacitások mennyiségei és árai 2009-ben
FRAKTÁLOK.
Bizonyítások Harmath Zsolt.
Mik azok a húrok? A húrok, feltételezések szerint, az anyagokat felépítő legkisebb egységek.
Látókör.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Forrás:
Háromszögek szerkesztése 3.
FRAKTÁLOK.
Operációs rendszerek gyakorlat Reguláris kifejezések.
Operációs rendszerek gyakorlat. Reguláris kifejezések.
Közösségi portálok használata
A szemét útja Készítette: Sima Veronika
A MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Fraktálok.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Szikora Bence 666 3/4 11 Brown-számok x10 x9 x8 x7 x6 x5 x4 x3 x2 x = /11 = 31.
M ODERN KORI KRIPTOGRÁFIA Három ember csak úgy tud megőrizni egy titkot, ha kettő közülük halott. „Benjamin Franklin” Hegedüs Dániel.
A Creative Commons és a könyvtárak Drótos László Magyar Elektronikus Könyvtár Drótos László Magyar Elektronikus Könyvtár.
Digitális gyűjtemények és a Creative Commons
Szaktanácsadói fórum SNI
Cégalapítás/3. feladat ©Lukács Könyvelés az előtársaságban
Fraktálok és a Mandelbrot halmaz.
Praxis-elméletek a szociális munkában Avagy: mi a kurzus értelme és aktualitása?
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A modern fizika matematikája a középiskolában
Bontsd fel a zárójeleket, vonj össze, majd helyettesíts be!
= ) 12) ) 14) ) a) b)
Tanulást könnyítő segédprogramok
Geometriai alapismeretek
Komplex dinamikus rendszerek vizualizációja a XaoS fraktálkészítő programmal Kovács Zoltán Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis Tanszék.
Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium , Szakközépiskola és Kollégium
Visual Basic 2008 Express Edition
Euler gráf Euler, 1736 Königsbergi hidak
Készítette: Tóth Sándor 4. éves Mérnök-fizikus
Készítette:Máté Nóra 5.a Erzsébethelyi Általános Iskola Felkészít ő tanár: Mészárosné Hrabovszki Katalin Az internet veszélyei.
A cipő, amit hordasz? A zene, amit hallgatsz? A könyv, amit olvasol? És az e-book olvasó, amin a könyvet olvasod?
A középiskolai oktatás szabályzatai
Készítette: Kovács Péter Eötvös József Collegium
Alexander Stepanovich Popov
: M-3 épités: „Csináld magad” PCWEEK (orosz), М-3: первый компьютер “сделай сам” 1962: Ferrites operatív tároló: vásárlás Fejlesztés:
Fraktálok. Motiváció Three-Dimensional Mapping of Dislocation Avalanches: Clustering and Space/Time Coupling Jérôme Weiss and David Marsan Science 3 January.
Készítette: Szabó Adrienn 10.D
Anyagok-példák.
Nemlineáris dinamikus rendszerek alapjai VI. gyakorlat
Fraktálok a tőzsdén Szegedi Tudományegyetem
Fraktálok Egy általános, d=1,2,3 dimenzióban megjelenő alakzat lefedése Feddjük le az alakzatot ε élű d-dimenziós kockákkal. Határozzuk meg lefedéshez.
A Fraktálok Szent István Király Zeneművészeti szakközépiskola és AMI
Nemlineáris dinamikus rendszerek alapjai VII. gyakorlat
Fraktálok.
Fraktálok.
Előadás másolata:

Fraktálok és Sejtautomaták Kucsma András Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium (13.ny)

Benoît Mandelbrot (1924-2010) "A felhők nem gömbök, a hegyek nem kúpok, a partvonalak nem körívek, a fakéreg nem sima, és a villám sem terjed egyenes vonalban."

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Koch hópehely

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Szabály:

Sierpinski háromszög

Mandelbrot halmaz Ha bizonyos ‘c’ komplex szám esetén a ‘z’ sorozat nem szökik el a végtelenbe, akkor a ‘c’ szám a halmaz részét képezi.

Romanesque Broccoli

Izland nyugati fjordjai

Stephen Wolfram Sejtautomaták vizsgálatának úttörője (1959-) A New Kind of Science könyv szerzője Sejtautomaták vizsgálatának úttörője

Egy dimenziós sejtautomata 254 Egy dimenziós sejtautomata Szabály:

254 Szabály:

250 Szabály:

90 Szabály:

90 63 generáció

30 Szabály:

30 50 generáció

30 200 generáció

110 Szabály:

110 300 generáció

110 300-600 generáció

110 600-900 generáció

Prímszám sejtautomata

Prímszám sejtautómata

Mindenség elmélete (Theory of Everything) Relativitáselmélet (A „nagy dolgok” elmélete) Kvantum elmélet (Elemi részecskék elmélete) X Húrelmélet

Köszönöm a figyelmet! Kucsma András Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium (13.ny)

Források Stephen Wolfram : A New Kind of Science Stephen Hawking : Az idő rövid története Wikipedia http://rendszer.blogspot.com/2008/07/6.html http://georing.net/messzejaro/oldpages/fractal.html http://www.gepicsipke.hu/hu/a-csipke-tortenete/fraktal-csipke.html http://www.fractalsun.hu/fraktalok.php