Gyümölcstermesztő szakmérnöki képzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

E-learning alapú távoktatásos képzés
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Mit tesz az MNB a pénzügyi kultúra fejlesztéséért?
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A dereguláció, célja, megtett lépések és elért eredmények
Talajvédelem jogszabályi háttere Törvények, rendeletek, szabványok
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
A tartamos erdőgazdálkodás és a faenergetika optimális kapcsolata „A biomassza felhasználásának formái” Budapest, október 25. Jung László vezérigazgató-helyettes.
ÁLLÁSHIRDETÉSEK Készítették: Ádámku Renáta Karancsi Diána Nagy Magdolna Percze Dóra Szőllősi László.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
A szaktanácsadás támogatása között
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
1st International Meeting 7-9 November 2011, Gödöllő Hungary ECOVOC Biozöldség, biogyümölcs szakképzés Leonardo da Vinci Innovációtranszfer EGÉSZ ÉLETEN.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Meteorológiai adatokra épülő növényvédelmi előrejelző rendszer Zala megyei kísérleti projekt.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Környezetmérnöki szak
Fenntartható tápanyag-gazdálkodás –energianövények
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
„ Kalandvágyból felelősség” Ismerjük meg az Ifjú Polgárőrt Dr. Christián László PhD tanszékvezető egy. docens NKE RTK.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Bemutatkozik az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
ÜLTETVÉNYSZERŰ FATERMESZTÉS (tantárgyi bemutató előadás)
Projekt neve Cég neve Előadó neve
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Gyümölcstermesztő szakmérnöki képzés Alprojektvezető: Prof. Dr. habil. Tóth Magdolna Bujdosó Géza Budapesti Corvinus Egyetem, Gyümölcstermő Növények Tanszék

A Tanszék részvétele a kertészmérnök képzésben Oktatott tantárgyainkkal a Tanszék részt vesz alap-, mester- és PhD képzésben. Oktatási tevékenységünk a Gyümölcsfaj- és fajtaismeret valamint a Gyümölcstermesztés technológiája c. kötelezően felvehető tantárgyakra épül. valamennyi képzési szinten gyakorlatban hasznosítható elméleti alapismereteket oktatunk

Képzéseink során: a Nemzeti Fajtalistán lévő gyümölcsfajok fontosabb fajtáit pomológiai leírással, termesztésükhöz során alkalmazott művelési rendszereket mutatjuk be. Szabadon választható tárgyaink kiegészítik a kötelező tantárgyakban közölt ismeretanyagokat Nosztalgia gyümölcsfajtákkal, Különleges gyümölcsfajok termesztésével, Korszerű gyümölcstermesztéssel.

Gyümölcstermesztő szakmérnöki képzés Célcsoport: agrár felsőfokú végzettséggel rendelkező szakemberek, akik gyümölcstermesztéssel foglalkoznak (termesztők, kereskedők, szaktanácsadók) Kapcsolódó pályázatok (NFÜ, fiatal vállalkozók, vidékfejlesztési pályázatok) A szaktudás kincset ér. Magyarországon korszerű szaktanácsadói hálózat nincs.

Elvárásaink a tananyaggal kapcsolatban Cél: gyakorlatorientált ismeretanyag Gyümölcsfaj- és fajtaismeret: Gyakorlati szempontok szerinti összehasonlítással mutatjuk be a fajtákat. Kiemelt szempontok: termés-, illetve termesztési biztonság, érési idő, gyümölcs- illetve termésminőség, ellenálló-képesség, tolerancia, felhasználási lehetőségek, növekedési erély

Kiemelt figyelmet fordítunk a Gyümölcsfaj- és fajtaismeretre, mivel a fajta kulcskérdés a fajtának tökéletesen meg kell felelnie a termesztési célnak, termőhely ökológiai adottságainak művelési rendszer követelményeinek hosszú idejű kulturák a gyümölcsültetvények minőségorientált gyümölcstermesztés alapja a megfelelő fajtaválasztás

Elvárásaink a tananyaggal kapcsolatban Cél: gyakorlatorientált ismeretanyag Gyümölcstermesztés technológiája: Gyakorlati ismeretanyaggal bővített, korszerű, speciális termesztés technológia bemutatása Művelési rendszerek összehasonlítása Gazdagon illusztrált tananyagelemek

Elvárásaink a tananyaggal kapcsolatban Gyümölcstermesztési technológia: összehasonlítjuk gyümölcsfajonként a gyümölcstermesztésben használt művelési rendszereket előnyök és hátrányok kiemelésével gazdagon illusztrált tananyagelemek törekszünk a világos megfogalmazásra és a közérthetőségre

Továbbá vállaljuk ………. A gyümölcstermesztési gyakorlatban egyre hangsúlyosabbá váló kérdések tisztázását: Rovarmegporzás megszervezésének bemutatását Fajtavédelem és fajtajogi kérdések Ültetvény létesítés adminisztratív teendőinek bemutatását

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !