A Magyar Kormánytisztviselői Kar működése, valamint Hivatásetikai Kódexe és Etikai Eljárási Szabályzata XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Etikai Kódex.
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
Szakszervezet és az Üzemi Tanács
Az Országos Bírói Tanács összetétele és feladatai
Magyar Kormánytisztviselői Kar
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
XIX. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia
A Magyar Rendvédelmi Karra vonatkozó jogi szabályozás
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Munkavédelmi előírások rendszere
Szabálysértési méltányossági kérelem
A Fővárosi Törvényszék
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Szakmai kamarák jogosultságok megállapításával, névjegyzékvezetéssel, etikai és fegyelmi eljárásokkal kapcsolatos feladatai, a szakmagyakorlási jogosultság.
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
Távmunka a területfejlesztésben
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Adatvédelmi alapelvek
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
KÖZIGAZGATÁSI ELJÁRÁS
A köztisztviselők jogállásáról…
Kamarai működés kettőssége Köztestület (Főtitkári hivatal szerepe a KET eljárásokban Érdekképviselet Választott tisztségviselők és testületek szerepe Főtitkári.
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Üzemi Tanács Általános ismertető
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Az adatvédelem szabályozása
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
KÉPVISELET A POLGÁRI PEREKBEN
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Szeged, december 09. Tájékoztató a Magyar Kormánytisztviselői Kar Csongrád megyei területi tisztviselői választásról.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
A méltatlanság fogalmának új szabályai. AlaptörvényKttv.Kódex.
dr. Bedő Katalin1 Hatóságokat érintő gondolatokról és tervekről.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A közigazgatási eljárás II.
Az igazságszolgáltatás: Résztvevő szervek, a bíróságok
Az ügyészi szervezet és feladatok
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
2016. február-március Dr. Máté Zsolt főosztályvezető
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A Fővárosi Törvényszék
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
Előadás másolata:

A Magyar Kormánytisztviselői Kar működése, valamint Hivatásetikai Kódexe és Etikai Eljárási Szabályzata XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK-t megalapozó kormányzati célokat rögzítő döntések Magyary Program 11.0 Magyary Program 12.0 Kormányzati Személyzeti Stratégiáról szóló 1336/2011. (X. 14.) Korm. határozat XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK létrehozatala Cél: olyan közös értékalapú egységes hivatásrend létrehozatala, amely hozzájárul a közigazgatás működése iránti állampolgári bizalom megerősödéséhez XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK, mint köztestület Önkormányzattal és nyilvántartott tagsággal rendelkezik Létrehozatalát törvény rendelte el Közfeladatot lát el – „minimumfeltételek” a 41/2002. (X. 11.) AB határozat szerint: érdekképviseleti feladatok etikai normák megalkotására és az etikai eljárások lefolytatására szóló felhatalmazás XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Miért Kar, miért nem Kamara? A kormánytisztviselői kar számos „szakma”, „foglalkozás” tömörítője, azonban egységes hivatásként történő meghatározottsága más jellegű, mint a hagyományos tevékenységekre építő és kötelező tagsággal bíró köztestületek esetében Cél, hogy közös értékalapú, egységes hivatásrend jöjjön létre, amely azt a többletet hordozza, amely megkülönbözteti a köz szolgálatát az „egyszerű” munkavégzéstől. Létezik önálló kormánytisztviselői hivatás és a sajátos bizalmi viszony, amely megalapozhatja az MKK köztestületi működését. XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Érdekképviselet-érdekvédelem Az MKK feladatai Az érdekképviselet az adott teljes szakma, hivatás törekvéseit hivatott előmozdítani, ezért munkaadókat (munkáltatókat) és munkavállalót egyaránt átfogja. Célja az együttműködés és az érdekkiegyenlítés a nemzeti (valamint a lokális) érdekekkel összhangban. Az érdekvédelem, szűkebb hatókörrel kifejezetten a bérharc irányítására, a jobb munkakörülmények kiharcolására, a kollektív és szociális jogok érvényesítésére irányul, s ezért alapvetően csak részérdekeket jelenít meg. EGYMÁST KIEGÉSZÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK! XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Szakmai érdekképviselet I. a készülő jogszabályok, a tervezett szervezeti intézkedések, koncepciók és stratégiák véleményezése a kormánytisztviselői hivatás gyakorlásával összefüggő ügyekben az érdekképviselet ellátása a Kormánytisztviselői Kar tekintélyének, testületei és tagjai érdekeinek, valamint a kormánytisztviselő jogainak védelme a kormánytisztviselők foglalkoztatását és hivatásgyakorlásának feltételeit befolyásoló, a kormánytisztviselő számára előírt szakmai vizsgákkal kapcsolatos, valamint az MKK-t érintő jogszabályok megalkotásában konzultációs joggal történő közreműködés XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Szakmai érdekképviselet II. Véleményét ki kell kérni a kormányzati szolgálati jogviszonnyal összefüggő kérdésekben, a központi és a társadalombiztosítási költségvetésnek a kormányzati szolgálati jogviszonyban állókat érintő rendelkezéseivel összefüggésben, valamint az igazgatási munkaerővel és személyi juttatásokkal való gazdálkodás elvi kérdéseiben a feladat- és hatáskörét érintő bármely kérdésben felterjesztési jogot gyakorol kezdeményezheti a közigazgatási minőségpolitikáért és személyzetpolitikáért felelős miniszternél a kormányzati szolgálati jogviszonnyal kapcsolatos jogszabálysértő gyakorlat megváltoztatását XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK feladatai Érdekképviseleti, érdekvédelmi és képviseleti feladatok A kormánytisztviselői hivatásetikai rendszerrel összefüggő feladatok A kormánytisztviselői továbbképzéssel és vizsgarendszerrel kapcsolatos feladatok Jóléti, szociális és egyéb szolgáltatásokkal összefüggő feladatok Az MKK működésével kapcsolatos feladatok XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

A tagok nyilvántartása Jogalap: a törvényben meghatározott feladatok ellátása Kttv. szerinti adatkör Jelenleg kb. 80 ezer tag Adatfelvétel, az adatokban történt változások követése és átvezetése! XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK felépítése Az MKK élén az elnök áll Országos Közgyűlés választja Öt alelnök Két országos bizottság Etikai Bizottság Pénzügyi Ellenőrző Bizottság Mindkét bizottságot elnök vezeti és ezen kívül 4 tagja van A bizottságok elnökei tagjai az Országos Elnökségnek Országos Iroda Adminisztratív szervezet, főtitkár vezeti XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Az MKK felépítése A Területi Közgyűlés a területi szinten foglalkoztatott kormánytisztviselőkből áll A területi elnököt és alelnököt a Területi Közgyűlés választja Területi Etikai Bizottság – 1 elnök és 4 tag Területi Elnökség XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

A Hivatásetikai Kódex és az etikai eljárások XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Főbb kapcsolatok Nemzetközi és Európai Uniós kapcsolatok: az antikorrupciós, összeférhetetlenségi és érdekkonfliktus-kezelési politika része Hazai: A korrupció elleni kormányzati intézkedésekről és a Közigazgatás Korrupció-megelőzési Programjának elfogadásáról szóló 1104/2012. (IV. 6.) Korm. határozat XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Törvényi keretek - a Kttv. vonatkozó szabályai A hivatásetikai szabályok megalkotása, az eljárás rendszerének kialakítása és azok lefolytatása az MKK feladata Etikai vétség fogalma Első fokon a Területi Etikai Bizottság, másodfokon az Országos Etikai Bizottság jár el Kiszabható büntetés a figyelmeztetés és a megrovás Etikai vétség – fegyelmi vétség viszonya! XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

A Kódex szerkezete Anyagi rész Alapelvek: hűség, nemzeti érdek, elkötelezettség, felelősség, szakszerűség, hatékonyság, tisztességesség, méltóság, pártatlanság, igazságosság, méltányosság, arányosság, védelem, előítélet-mentesség, átláthatóság, együttműködés, lelkiismeretesség, példamutatás, támogatás, számonkérés, szakmai szempontok érvényesítése Részletszabályok XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

A Kódex eljárási szabályai Az eljárás szakaszai Az eljárás megindítása: bejelentésre és hivatalból Elvülési idő: egy év A tényállás tisztázása az eljáró tanács feladata; tárgyalás tartása kötelező! Az eljárást lezáró határozatok: elmarasztaló vagy megszüntető A fellebbezési jog és a bírósági felülvizsgálat joga csak a kormánytisztviselőt illeti meg! Az elmarasztaló határozat csak a kormánytisztviselő részére kerül megküldésre Az elmarasztalás ténye a tagnyilvántartásban rögzítésre kerül XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Mit várunk a Kódextől? Erősítse a közigazgatással szembeni közbizalmat Biztosítsa a közigazgatás eredményes és hatékony működését Segítse a kormánytisztviselőket abban, hogy elsajátítsák azt, amit összefoglalva discretionak nevezhetünk: Megkülönböztetés adománya: Mi lényeges és mi nem? Mérséklet, mértéktartás Éreztesse a kormánytisztviselőkkel, hogy nem csupán terheket ró rájuk, hanem védi is őket. XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Honlap: mkk.org.hu XXI. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia - 2013. szeptember 18-20, Keszthely