Megágyazunk a coachingnak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Szociális munka a börtönben
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
„Régi jó földből – új erős hajtások”. Miért jelentkezek az SZMT Elnöki poziciójára? - Elvira •Mert nagyon sokat kaptam ettől a közösségtől, Tőletek és.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Coaching a közigazgatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
Minőségdíjak.
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A Mediáció.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A közösség ereje. Mi az e-demokrácia gép? Hogyan működik a gép? Mire szeretnénk használni ezt a gépet? Mi a 42? Kikből áll a 42? Mit szeretne a 42? Miről.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Előadás másolata:

Megágyazunk a coachingnak Sok szeretettel köszöntünk minden kedves vendégünket!

Megágyazunk a coachingnak Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Start a válság közepén Szervezet átvilágítás A coachingról Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A coaching bevezetése a szervezeti életbe Kerekasztal beszélgetés

Megágyazunk a coachingnak Rövid szakmai pályafutásunk: Eltérő tapasztalatok, azonos szemlélet Akkreditált coach képzés Start a válság közepén: Válság = Veszély + Esély Mit tehetnek a vállalatok? Szervezet átvilágítás: Teljes körkép Humán audit Strukturált interjú Akcióterv

A döntéshozó helyzete A XXI. században a vállalatvezetőkre, döntéshozókra minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. Folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy alkalmasak a pozícióra, és képesek a területüket vagy akár az egész vállalatot sikerrel kormányozni. A vezetőknek szembe kell nézniük azzal, hogy a kényelmes bőrfotelben nem dőlhetnek hátra, folyamatosan képezniük kell magukat. A szervezeti tudástőke növekedéséért is ők a felelősek. A vezetők értékrendje, erkölcsi magatartása meghatározó a szervezet egészére nézve.

Milyen elvárásoknak kell megfelelnie A XXI. század kihívásai Szakmai hozzáértés Vezetői készségek Bizonyítási kényszer Eredmény orientáltság Stake-holderek Társadalmi szerepvállalás Nyilvánosság Etika, munkamorál Önmegvalósítás Magánélet Coachra van szükségem . .. .

A Coachingról általában Amerikából indult a ’80-as években Eredeti értelmében edzést, tréninget jelent Új szakma Eltérő irányzatok Különbözőségek A coaching az üzleti folyamatokat kísérő intenzív, speciális munkaforma, amely segíti a vezetőt „bajnokká” válni.

A Coachingról általában A coach az a professzionálisan képzett „szakmai barát”, aki értő figyelemmel fordul az ügyfele felé, őszintén elfogadva a vezető által felvázolt szakmai kérdéseket, pozitív visszajelzésekkel, megerősítésekkel előmozdítja az eredmény kibontakozását. Azoknak a vállalatoknak ajánljuk, amelyek elkötelezték magukat a változás mellett, felismerték, hogy nem ellenállni kell a változásnak, hanem irányt szabni neki! A coaching kiváló lehetőség a változás támogatására!

A Coachingról általában A coaching elegáns, egyéni igényekhez igazodó szakmai megoldást kínál a gondjaival, döntési dilemmáival magára maradt vezetők számára. Sokat vitatott kérdés az is, hogy mennyire lehet elválasztani a coaching folyamat során a magánélet problémáit a szakmai, üzleti területektől. Az ember egészleges volta, mindent átható személyisége révén vesz részt a vállalati életben, nem lehet részekre szedni és csak ezzel, vagy csak azzal az aspektusával kontaktálni. A business coach nem a személy problémáival foglalkozik, hanem az őt foglalkoztató üzleti kérdésekkel, a munkája során felmerülő döntési helyzetekkel.

A coach A coach professzionálisan képzett üzleti partner, a vezető doppel gängere Vagabund életforma Folyamatos tanulás Guruk ismerete Külsős munkatárs Egyenrangú partner Üzleti edző

A coach A coach az üzleti élet múzsája, megihleti, inspirálja a coachee mentális világát A coach terelgeti a vezetőt az értékek felé A coach elősegíti a NÓVUM születését A coach mindig új környezetben dolgozik, és minden ügyfelétől tanul A coach erkölcsileg fedhetetlen A coach a változás támogatója (paradigmaváltás)

Analógiák keresése A coach szerepe A coach feladata az, hogy felajánlja friss, széleskörű tudását a coachee számára. Segítsen abban, hogy az adott szakmai kérdést új kontextusba helyezve, a vezető rátaláljon a számára kielégítő megoldásra. Analógiák keresése Alternatívák bedobása Transzdiszciplinaritás Cél, útvonal, térkép Tudáshiány Módszertan

A Coaching folyamata A coaching folyamatnak két fő szereplője van. A coachee - a vezető beosztású döntéshozó, és a coach – a független szakmai partner. A 0. ülés az, ahol kiderül, hogy működik-e a „kémia”, a coach és coachee tudnak-e együtt dolgozni. A coach és a coachee közötti kapcsolat kölcsönös megbecsülésen alapul. A rendszeres találkozókon olyan közös nyelvet alakítanak ki, amelyen értelmes párbeszédet folytathatnak a felvetett problématerületekről. A professzionálisan képzett coach őszintén elfogadja és támogatja a vezető elképzeléseit, konstruktív kérdésekkel és újszerű alternatívák bedobásával segít tisztázni, elemezni a lehetséges megoldásokat.

A Coaching folyamata A társas érintkezés udvariassági szabályait betartva – provokáló kérdések felvetésével – eljuttatja a vezetőt tudásának felső határáig. Sőt azon is túl! Keretbe foglalja a beszélgetéseket A felfedezés öröme kreatív energiákat mozgósít A vezető saját tudásában, képességeiben megerősödve nyugtázza a közös munkát.

A coaching a vállalati életben A coaching folyamat eredményessége attól is függ, hogy milyen a szervezeten belüli elfogadottsága. A HR vezető az a kompetens személy, aki ismeri a különböző coaching irányzatokat és beilleszti a szervezeti kultúrába. A vezető kezében van a siker kulcsa.

Kiknek ajánljuk és milyen helyzetekben Stafétabot váltás Új kinevezés, new placement Szakmai szerepvállalás erősítése Döntési dilemma, döntés előkészítés Burn out szindróma kezelése Outplacement coaching Tudásfrissítés, tudásmegosztás Szakmai elszigeteltség feloldása

Kiknek ajánljuk Döntési helyzetben lévő vezetőknek Vezető utánpótlás program résztvevőinek Kulcsembereknek, akik részt vesznek a vállalati jövőkép alakításában Projektvezetőknek HR vezetőknek Mátrix: Magasan kvalifikált szakembereknek

Az Accept Coaching Számunkra a coaching munka szépségét éppen a szakmai együttműködés, a partnerségen alapuló kölcsönösség, az adok - kapok – inspirálok, harmonikus összjátéka jelenti. Az igazán eredményes accept coaching folyamat végén a vezető megerősítve érzi magát saját tudásában, képességeiben, és önmagába vetett hitében. Célunk, hogy az accept coaching mindkét fél (coachee és coach) számára élmény, kaland, jutalomjáték legyen! S ha lejár a megbízatásunk, egy boldogabb, elégedettebb embert hagyunk hátra a vállalat számára.

ACCEPT COACHING Hiszünk abban, hogy a coaching a XXI. század üzleti világában meghatározó szerepet tölt be és újszerű látásmódjával hozzásegíti a vállalatokat a jövő értékeinek megteremtéséhez.

Köszönjük a figyelmet! Kovács Gabriella Tímár Erzsébet gabriella.kovacs@acceptcoaching.hu erzsebet.timar@acceptcoaching.hu www.acceptcoaching.hu