Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Dokumentációs rendszer
Az IPR dokumentációjáról
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
főosztályvezető-helyettes
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek

Talán nem így végződik….

Mi az IPR menedzsment? IPR = a hatékony együttnevelés programja Menedzsment = vezetés A nevelőtestületben az IPR-rel kapcsolatos közös munka megtervezése, szervezése, a folyamatosan felvetődő problémák megoldásának segítése, a célok elérésében együttműködő emberek befolyásolása a sikeres megvalósítás érdekében. Olyan feltételek megteremtése, hogy a szervezetben mindenki lelkesen és pontosan dolgozzon!

Szervezetfejlesztés Milyen szempontokat vesznek figyelembe az intézmények az IPR-t menedzselő munkacsoport létrehozásánál?

Szervezetfejlesztés Létszám tantestületi menedzsment Alkalmasság Elhivatott Menedzserszemléletű Szervező Elfogadott Anyagi fedezet

Szervezetfejlesztés A menedzsment vezetője legyen-e tagja az iskolavezetésnek?

Igazgató Módszertani mcs. vezető IPR vezető Átmenet mcs. vezető csoport tagok IPR csoport tagok Csoport tagok

Tevékenységek meghatározása Milyen formában zajlik a munkavégzés? Megbízással A szerződés

Megbízás tartalma - feladatok Menedzsment vezetője Pl. Intézményi Integrációs Program irányítása IPR menedzsment tagokkal való kapcsolattartás Munkaterv munkamegosztás szerinti kialakítása, betartatása Programban résztvevők munkájának összehangolása Kommunikáció a programmal kapcsolatban álló szervekkel Programmal kapcsolatos események, információk ismertetése Kötelező értékelő esetmegbeszélések vezetése Pedagógiai tervezésben való közreműködés Pedagógiai ellenőrzésben való közreműködés …

A menedzsment munka Hogyan zajlik a menedzsment éves munkája? „Akik nonprofit intézményeket vezetnek, azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkoznak-e menedzseléssel vagy sem; hanem abban, hogy jól csinálják-e vagy rosszul.”

A menedzsment munka Mit? Hogyan? Konkrétan? Visszacsatolás? IPR program elemei, pályázati vállalások szükségletek és igények feltárása Hogyan? Milyen célokat tudunk kiszolgálni Munkaterv készül: szolgáltatások, programok meghatározása Konkrétan? A megvalósítás folyamata – csapatmunka! Visszacsatolás? Intézményi önértékelés, elégedettségmérés…

Munkaterv készítés Team-munka legyen Helyzetelemzés IPR program áttekintése Kötelező elemek Programelemek fejlesztési lehetőségei Tavalyi tanulságok – elmaradások – korrekciók Kooperáció – feladatmegosztás más munkacsoportokkal Feladatok határideje, felelőse

A menedzsment munka éves modellje Szeptember HHH tanulók beazonosítása, hiányzó nyilatkozatok pótlása Bemeneti méréseket követő esetmegbeszélés szervezése, vezetése Egyéni fejlesztési tervek készítésének indítása, mentorálása Szülőkkel való kapcsolatfelvétel segítése Év eleji szülői értekezlet Programismertetés Statisztika – HH és HHH tanulókról Másolatok a jegyzőtől

A menedzsment munka éves modellje A tanév során kötelező dokumentálás a programban Nyilvántartások - nyilatkozatok, létszámok, statisztikák Alapdokumentumokban az IPR Egyéni fejlesztési terv, - fejlesztési napló Teamek dokumentumai Háromhavi értékelés dokumentumai – esetmegbeszélések szülőkkel való kapcsolat IPR tevékenységek, programok – szabadidő, továbbtanulást segítés, fejlesztő tevékenységek… Együttműködési megállapodás – Educatio Kht. Intézményi önértékelés

A pénzügyi elszámoláshoz Megbízási szerződések Árajánlatok, megrendelők Teljesítésigazolások Kifizetési pénztárbizonylatok Számlák Bankszámlakivonatok (utalások) 1 – 4.sz. mellékletek Fenntartó küldi (OKMT-nek elektronikusan és postán) Június 30-ig Monitoring esetén adatszolgáltatási kötelezettség

Számlaösszesítő

A felhasználás kerete

Az önértékeléshez Tagintézményenként – ahogy a támogatás érkezett Fenntartó küldi elektronikusan és postán EDUCATIO Kht. (OOIH) Június 30-ig Szaktanácsadói SEGÍTSÉG! + A jegyzőkönyvben: Megnevezett problématerületek – tervezett intézkedések Átvitt témakörök

Az önértékelésekhez Módszertani képzéseken való részvétel Tanórán kívüli programokon résztvevők száma Lemorzsolódást jelző mutatók - hiányzások, évismétlők, magántanulók Továbbtanulási mutatók – érettségisek Kompetenciamérések – HHH eredmények Szervezett szülői kapcsolattartás, és résztvevők aránya Szaktanári ellátottság Pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele

Kell ez nekünk? Versenyhelyzet van! Pénzforrás Intézményfejlesztési lehetőség ….

Egy kis tanmese a versenyről… Valahol Afrikában minden reggel felkel egy gazella. Tudja, hogy gyorsabban kell lennie a leggyorsabb oroszlánnál, különben vége. Valahol Afrikában minden nap felkel egy oroszlán. Tudja, hogy gyorsabbnak kell lennie a leglassúbb gazellánál, különben éhen hal. Mindegy, mi vagy: oroszlán vagy gazella. Fuss, amint felkel a Nap! (Afrikai tanmese)

Néhány intézményfejlesztési lehetőség - IPR-rel Pedagógiai, módszertani innováció Kapcsolatépítés Hálózatépítés Szakmai fejlődés, továbbképzések Pályázati lehetőségek Szakmai fórumok, tapasztalatszerzés

Pedagógiai, módszertani innováció Tanulóközpontúság „Tanulót és nem a tananyagot” Tevékenységközpontúság Projekttanulás, kooperatív tanulás Egyéni fejlesztés Differenciált képességfejlesztés Tanulókövető értékelési rendszer Szövegesen háromhavonta Megváltozott pedagógusszerep Tekintély és partnerség Hogyan valósul meg?

Kapcsolatépítés Helyi, közösségi fórumok, műhelyek Szakmai szolgáltatók, szakszolgálatok Gyermekjóléti és családsegítő szolgálat CKÖ Civil szervezetek Szülői találkozók Óvodák Középiskolák Integráló intézmények Hogyan valósul meg?

Milyen lehetőségeink vannak? Hálózatépítés Intézményi portfóliók kialakítása Partnerség, kooperáció Szakmai közösségek Hospitációk Tapasztalatcsere Milyen lehetőségeink vannak?

Továbbképzések lehetősége Zala Megyei Önk. Pedagógiai Intézete Óvoda – iskola átmenet Drámapedagógia Hatékony tanuló-megismerési technikák Kooperatív tanulás Projekttanulás Multikulturális tartalmak Differenciált tanulásszervezés …

Pályázati lehetőségek Ez az intézmény biztos nem pályázott….

Pályázati lehetőségek Integrációs és kép.kibontakoztató támogatás - 2009. június Kiegészítő illetmény TÁMOP 3.1.4 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés-innovatív intézményekben TÁMOP 3.2.2 Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP 3.3.2 Oktatási esélyegyenlőségi programok végrehajtásának támogatása TÁMOP 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása

TÁMOP 3.3.3 A HHH tanulók integrált nevelésében modell-értékű gyakorlatot folytató iskoláknak - integrációs referencia intézménnyé válásra - kooperatív közoktatási intézményi hálózat kialakítására

Szakmai fórumok lehetősége 2009. április – május … Söjtör Regionális szakmai fórum 2009. május …. Bázakerettye Multikulturális rendezvény Internetes bemutatkozás és fórum lehetősége www.zalai-iskola.hu

IPR folyamat-tanácsadó Köszönöm a figyelmet! Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó szaktanácsadó bftimi@enternet.hu www.zalai-iskola.hu