dr. Abonyi János pályázata a

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
A november 18-i workshop napirendje
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Gelencsér András pályázata a
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére 2006 május 17.

Tartalom Egy kis „történelem” Oktatással kapcsolatos elképzelések 1992 - 1997 VM hallgató 1997 - 2000 PhD hallgató 2000 - oktató 2005 - tanszékvezető egyetemi docens Oktatással kapcsolatos elképzelések dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Oktatás I.: tárgyak – szakok Tárgyfelelős (fontosabb, jelenleg futó tárgyak): 2002 - Szoftverüzemeltetői ismeretek (műszaki menedzsereknek) 2002 - Adattárházak és kiaknázásuk (műszaki informatikusoknak) 2005 – Számítástechnika I. és II. (MK BSc. szakjainak többsége) Részvétel: Önálló labor és Mérnöki tervezés konzulens (műszaki informatika szakon) Folyamatmérnöki I. és II. laborgyakorlatok (vegyészmérnöki szakon) Diplomaterv témavezető (vegyészmérnöki szakon) 2005 - közeljövő Tanszékünk jelentős szerepet vállal a Mechatronika BSc szak képzésében, (ideiglenesen a Szenzorok és aktuátorok labor tárgyfelelőse vagyok), és a Vegyészmérnök BSc képzésben (Folyamatmérnöki technikák alkalmazása tárgy felelőse vagyok). Kollegáimmal, a Mérnöki Kar stratégiai elképzeléseinek megfelelően elindítottuk a Folyamatmérnöki MSc szak alapítását (első nekifutás sikertelen volt). dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Oktatás II.: PhD képzés, TDK Diplomatéma vezetés 13 sikeresen megvédett, 5 folyamatban lévő TDK: összesen 12 db ITDK I. hely, 3 db ITDK II. hely, 3 db (3db 2005-ben) III. hely, 2db Dicséret, 1 db (1db 2005-ben) OTDK III. hely, 2db Doktori kurzusok 2003 - Adatmodellezés (VM DI) 2004 – Számítási intelligencia vegyészmérnöki alkalmazásai (VM DI) 2005 Folyamatmodellezés és modell analízis PhD kurzus (résztvevő előadó) 2004 Engineering applications of Artificial Intelligence PhD kurzus (MI DI, résztvevő előadó) Doktoranduszok Madár János 2002 – 2005 (Summa cum laude) Feil Balázs 2003 – 2006 Bírálat alatt a Fuzzy clustering … könyvünk Sikeres házivédés Pach F. Péter 2004 – (2007) Balaskó Balázs 2005 – (2008) Terv Jó lenne, ha mindig lenne egy-két olyan tehetséges hallgató mint a mostani CSAPAT. Nemzetközi PhD kurzus szervezése, „iskola” teremtés dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

FMT 2005-2006 – vezetői tapasztalatok Intenzív pályázati tevékenység Osztrák – Magyar TÉT pályázat (beadva) Bolgár – Magyar akadémiai pályázat (beadva) Részvétel a RET pályázatban (bead. kb. 30MFt) Részvétel az MPA … fejlesztésre irányuló beruházások pályázatban, "Chemiflex" típusú szakaszos rendszer (22 MFt) Beadott Jedlik pályázat (40MFt) Beadott DIGIT 2005 pályázat digitális tankönyv készítésére (5MFt) Beadott TEMPUS projekt Ecological and Resource Saving Engineering Elnyert INNOCSEK pályázat Elnyert Baross Gábor pályázat (18MFt) IVM pályázatok OTKA T 049534, 2005-2007, 12 MFt OTKA T 037600, 2001-2004, 6MFt FKFP-0073/2001, 2001-2004, 6MFt Indítás alatt lévő szakok Folyamatbiztonsági szakmérnöki szak (minden OK, szeptemberben? indul) Folyamatmérnöki MSc szak. (szakalapítási kérelmet a MAB elutasította, néhány „szakpolitikai” szempont figyelembe vételével lát esélyt a szak indítására) Személyi fejlesztés 4 PhD védés 2005-2006-ban Adjunktus kollégák előléptetése Fiatal kolléga bevonása: tanársegédi álláshely meghirdetése Tudományszervezés MTA Folyamatmérnöki munkabizottság 38 nemzetközi konferencia programbizottsági tagja vagy elnöke Terv A jól összecsiszolódott csapat sikeres további működésének biztosítása, fejlesztése, a folyamatmérnöki „szakma” akadémiai és társadalmi elmertségének biztosítása dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Publikációk számokban 2005 2006 Könyv 1 db 2db Könyvfejezet 19 db 21db Cikkek nemzetközi folyóiratokban 36 db 41db Cikkek hazai folyóiratokban 3 db 4db Cikkek nemzetközi konferencia kiadványban 43 db 56db Nemzetközi konferencián, nem referált 2 db 2db Cikkek hazai konferencia kiadványban 18 db 24db Összesen: 122 db 151 db Független hivatkozások száma: 82 db 175db Kumulatív impakt faktor: 22.622 29.5 Terv 4-5 nemzetközi folyóiratban megjelenő cikk/év, 1 könyv/3év dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

A vázolt stratégia lényege Egy élethosszig tanulást biztosító alapképzés, mesterképzés és posztgraduális mérnökképzés hármasából álló szolgáltatási rendszer hatékony működtetése. Az oktatási ésszerűsítéssel egybekötött profilbővítése Az oktatással kapcsolatos adminisztratív tevékenységek racionalizálása és informatikai támogatása PR tevékenység támogatása és intenzifikálása dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Képzési portfolió Minőség akkreditáció, külső elismertség Célkitűzések Kari szinten egyeztetett moduláris rendszerű építkezéssel, az oktatói munka optimális felhasználásával „önfinanszírozó” szakok kialakítására kell törekedni A szakirányú továbbképzés, illetve az MSc szerepét hangsúlyozni kell (itt a finanszírozók leginkább a gazdasági élet szereplői) Tematikus „konferenciák”, Felfrissítő tanfolyamok, Szakmérnöki kurzusok Új képzési formák bevezetésének alapos megfontolása Távoktatás, levelező képzés, „kihelyezett” kurzusok, Költségtérítéses, kreditet nem biztosító kurzusok bevezetése, angol nyelvű oktatás (regionális piac) … Ennek eszközei Jól koordinált tantárgyszám-csökkentés, tanterv-összehangolás Más karok és egyetemek szakvezetőivel egyeztetés, az együttműködési lehetőségek feltárása Minőség akkreditáció, külső elismertség Gazdaságosság Tanszéki érdekek Kari érdekek Egyetemi érdekek dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

oktatási dékán-helyettes Oktatásszervezés I. Tevékenységek és az információ-áramlás racionalizálása és automatizálása A feladatkörök tisztázását követően az ügyvitel hatékonyabbá, könnyebbé tétele céljából megfelelő „formanyomtatványok”, kari, tanszéki adatbázisok feltöltésére szolgáló űrlapok alkalmazását tervezzük (a sokszor felesleges párhuzamos adatszolgáltatás megszüntetésére is). Minden információ közzététele megfelelő jogosultságokkal elérhető webportálon. Céljaink elérésében segít az intézményi akkreditáció második körében végzendő munka (2007) és a HEFOP 3.3.1-P.-2004-09-0129/1.0 "A felsőoktatási intézmények minőségkultúra váltásának pilot programja" projekt Tanszékvezetők HÖK Oktatási bizottság Minőségbiztosítási oktatási dékán-helyettes Akkreditációs OAO Gazdasági élet Középiskolák Felsőoktatás, MAB Hallgatók Oktatók Tanulmányi felelősök Szakvezetők dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Oktatásszervezés II. A kétciklusú képzésre való áttérés és a „mai hallgatók” szemléletmódja kapcsán a tartalomnak és a formának állandóan adaptálódnia kell Az egyéni feladatmegoldást az önálló munkavégzést támogató megoldások Előbbre kell lépni a hallgatók tananyagellátásában, növelni kell az elektronikus adathordozókon, interneten közzétett multimédiás anyagok számát. A korszerű oktatási technikák (PP diák, PDF emlékeztetők, elektronikus tananyagok, távoktatási rendszerek) alkalmazása Alapos igényfelmérést követően jegyzetírási stratégia kidolgozása, ehhez anyagi támogatás biztosítása (pályázat) A diplomakészítés segítése egységes (ajánlott) elektronikusan hozzáférhető szerkezeti formák (template-ek) révén. A meglévő oktatási anyagok rendezett formában történő elérhetőségének biztosítása (download szerver biztosítása – a szerzői jogok figyelembevételével). (pl. ocw.mit.edu) dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Oktatásszervezés III. A minőségi oktatás elősegítése Beiskolázási, felvételi stratégia Tehetséggondozás (TDK, hallgatók foglalkoztatása) PR anyagok készítése, kari szintű kiadványok a következő témakörökben Alapképzéseink Szakirányú továbbképző programjaink (Felnőttképzési Intézet támogatása) Angol nyelvű ismertető a Karról (CEEPUS, TEMPUS, ill. nemzetközi PhD képzésekről, kutatóhelyekről) Fontos a kari és tanszéki honlapok frissítése, különösen olyan oktatási és tudományos információk szempontjából, melyek vonzóak lehetnek a továbbtanulni szándékozók számára. A beiskolázási anyagok, ismertetők és bemutatkozó film készítésében, továbbá a kari honlap kialakításában számítunk a hallgatók közreműködésére, mely nagyon hasznosnak bizonyulhat. dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

Eddigi PR tevékenység Mérnöki Kar Felvételi tájékoztató(k) honlap 22.500 látogató 2004 óta! CD és kiadvány (2004) www.vegyeszmernok.lap.hu www.folyamatmernok.lap.hu 2004 2005 2006 Terv Eddigi tevékenység kari szintű folytatása, koordinálása dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére

oktatási dékánhelyettes Egy élethosszig tanulást biztosító alapképzés, mesterképzés és posztgraduális mérnökképzés hármasából álló szolgáltatási rendszer hatékony működtetése. Köszönöm a figyelmet ! Hallgatók Szakvezetők OAO oktatási dékánhelyettes Oktatók Akkreditációs bizottság Tanulmányi felelősök Tanszékvezetők Gazdasági élet HÖK Középiskolák Minőségbiztosítási bizottság Felsőoktatás, MAB Oktatási bizottság dr. Abonyi János pályázata a Pannon Egyetem Mérnöki Kar oktatási és akkreditációs dékánhelyettesi tisztség betöltésére