Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon 24 5.3 km 36 Hour Time Limit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
A QF Embodiment projekt
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
Képesítési keretrendszerek illeszkedése és a minőségbiztosítás Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének előkészítéséhez május.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Képesítési keretrendszer Képesítési keretrendszer alapfogalmak, alapértelmezések, alapkérdések Derényi András Országos Kredittanács, Oktatáskutató és Fejlesztő.
EKKR-OKKR: az európai folyamat és magyar állomásai
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Ágazatközi szakmai találkozók
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
2010. Szeptember 14. Szabóné Pákozdi Mária
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Előadás másolata:

Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit

Képesítés Hagyományos ért: egy oktatási/képzési program elvégzését igazoló bizonyítvány, szakképesítés, fokozat, stb. KR/KKR összefüggésben dimenziói: Modul/tanulási egység: - tanulási folyamat/szakasz egymagában értelmezhető egysége, amit érdemes hivatalosan elismerni Kompetens hatóság/testület: - felhatalmazott hatóság/testület, amely meghatározza/elismeri, hogy az egyén standardoknak megfelelően elsajátította a „tanulási egységben” foglalt tudást/képességet Standard/tanulási eredmény: - Los, ami mérési-értékelési folyamat által bizonyított - tanulmány/kurzus sikeres befejezése által bizonyított Elismerés/érték: - hivatalos elismerés a munkaerőpiacon - felhatalmazás szakma, hivatás gyakorlására - feltétel további tanuláshoz, belépés következő oktatási szintre

Képesítési rendszer (KR) Magában foglalja az összes folyamatot, mechanizmust, ami a tanulás elismerését eredményezi: KR típusok: –elkülönült alágazati/szektorális, összekapcsoló:, átfogó/egységes –KR – KKR különböző, de ahol egységes KR, ott a KKR annak egy komponense Fejlesztési eszközök, működtetési mechanizmusok –Intézményi mechanizmusok –Minőségbiztosítási folyamatok –Értékelés, odaítélés folyamatai –Képességek elismerésének folyamatai –Partnerség: munka világa és civil társadalom

Képesítési keretrendszer (KKR) A képesítések és KR fejlesztésének és klasszifikációjának eszköze.

Képesítési keretrendszer (KKR) A változás, támogatás, erős és meghatározó eszköze Változás igénye: - LLL - illesztési problémák: képesítés tartalma – készségigény - képesség (skills) kihívások kezelése - hitelességi és minőségi problémák a képesítések és képzési programok tekintetében - formális és nem-formális tanulás - fragmentált és kevésbé koherens KR-ek - regionális munkaerőpiac - nemzetközi foglalkozási/szektorális képesítések kerete Potenciális változás feltétele, ha legitim probléma megoldásához, világos policy célok mentén és illeszkedik egy tágabb stratégiába (needs-led approach, fit for purpose) - LLL - minőségirányítás - készségfejlesztés: készség eltérés, kopás, stb. - partnerség / képessé tétel - tanulási eredmények – értékelés

Kommunikatív keret Átalakító keret Reformáló keret Szintleíró jellemzők Tanulási eredmény/standard Szintek

KKR hatóköre/előnyei -Tanulási utak egymára épülése, kapcsolatuk megértése: tanulási és karrier mobilitás -Átláthatóság, kommunikáció -Partnerség: munka világa, vállalati HR -Új képesítések fejlesztése -Rugalmasság és alkalmazkodás: képesség kereslet és kínálat -Megkönnyíteni a kredit-átvitelt -Előzetesen megszerzett tudás/képességek elismerése -Rugalmasabbá tenni képzési/tanulási szolgáltatást - képzési szolgáltatók körének bővítése -Tanulási motiváció, ösztönzők mellérendelése -Megkönnyíteni az oktatási és képzési lehetőségekhez jutást/hozzáférést -Megkönnyíteni a képesítéshez jutást -Értékelési folyamatok diverzifikálása -Képesítések egymásra építhetősége -Képesítési rendszer/ek jobb menedzselhetősége -Finanszírozási mechanizmusok átalakítása, hetékonyság/eredményesség növelése

MKKR koncepció alapján az MKKR céljai (2oo8, 2o11) az oktatás és képzés különböző szintjei kimeneti szabályozóinak egységes rendszerbe foglalása, e kimeneti szabályozók harmonizációjának segítése, az oktatás és képzés minőségbiztosítási rendszereinek az erősítése és összhangjuk kialakításának támogatása, a nem-formális és az informális tanulás keretei között megszerzett tudás és kompetenciák elismerése, az oktatási és képzési rendszeren belüli szakmapolitikai koordináció, a társadalmi partnerekkel való együttműködés erősítése, az oktatási-képzési programok tervezésének és kidolgozásának eredményesebb orientálása, az egyén pályaválasztásának, a pályaorientációs és tanácsadási rendszerek eredményesebb működésének a támogatása, a vállalkozások (munkaadók) számára európai kontextusban is értelmezhető rendszerszerű információk szolgáltatása a képesítésekről.