GVOP pályázatkezelés, pályázatok tipikus hibái, pályázói sikertényezők

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
A DAOP as időszak eredményei különös tekintettel Bács-Kiskun megyére Kúsz Tibor DARFÜ Kht.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A pályáztatás menete, a pályázatok kezelése, tipikus hibák
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Vállalati tanácsadás - sikeres pályázók, sikeres pályázat a Közép-Dunántúlon.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Pályázati információs nap Június 15.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

GVOP pályázatkezelés, pályázatok tipikus hibái, pályázói sikertényezők Előadó: Balogh Árpád oszt. vezető

Nemzeti Fejlesztési Terv A Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. helye az Európai Uniós forrásból támogatott programokban Nemzeti Fejlesztési Terv Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program (AVOP) Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) Regionális Operatív Program (ROP) Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) 1. prioritás Beruházás ösztönzés 4. prioritás Információs társadalom- és gazdaságfejlesztés 2. prioritás Kis- és középvállalkozások fejlesztése 3. prioritás Kutatás-fejlesztés, innováció ITDH Kht. RTK Kht. MVf Kht. KPI IT Kht. MFB Rt.

Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. küldetése és szerepe a hazai KKV szektor fejlesztésében Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. (alapítás 1999-ben) Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. Energiaközpont Kht. Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Magyar Fejlesztési Bank Rt.

Agrár és Vidékfejlesztési OP - 107 Mrd Ft A Strukturális Alapok keretében 2004-2006-os időszakban rendelkezésre álló hazai és EU-s források Agrár és Vidékfejlesztési OP - 107 Mrd Ft Gazdasági Versenyképesség OP - 150 Mrd Ft Humánerőforrás Fejlesztés OP - 185 Mrd Ft Környezetvédelem és Infrastruktúra OP - 112 Mrd Ft Regionális Fejlesztés OP - 119 Mrd Ft Összesen: 671 Mrd Ft

Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht Magyar Vállalkozásfejlesztési Kht. küldetése és szerepe a hazai KKV szektor fejlesztésében Társaság alapítása: 1999. szeptember 10. Tulajdonos: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Társaság székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Az MVf Kht. küldetése: részt venni a kis- és középvállalkozói szektor fejlesztésében és a vállalkozások versenyképességének erősítésében. A küldetés megvalósításának elsődleges eszköze a pályázatkezelési feladatok átlátható és hatékony ellátása és a pályázatok pályázóbaráttá tétele. Az MVf Kht jól ismeri a kis- és középvállalkozói szektor jellemzőit, a pályázati rendszer kialakítása során kezelni tudja egyedi problémáikat is. 2003 óta KEHI akkreditációval rendelkezünk a Strukturális Alapok támogatásainak lebonyolítására. A sikeres akkreditációt követően a szervezet 2004. február 16-án öt miniszter által aláírt rendeletben (15/2004. GKM-IHM-OM-PM-TNM rendelet) került kijelölésre a GVOP pályázatainak közreműködő szervezeteként. Az EU-s és hazai elvárásoknak való megfelelést a KEHI és PM folyamatosan (jelenleg is) ellenőrzi. Hazai pályázatok széles vertikumát kezeljük ( 2000.év előtti pályázatok, Széchenyi-terv és Széchenyi Vállalkozásfejlesztés Program). Más minisztériumokkal intézményekkel közös pályázati konstrukciók (AFC, TC, Széchenyi Turizmusfejlesztési Program, Pályázati iroda, stb.)

EU-s pályázatkezelés jogszabályi háttere EU-s pályázatok kezelését közvetlenül meghatározó jogszabályok: 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről 233/2003. ( XII. 16.) Korm. rendelet az Európai Unió Strukturális Alapjai és a Kohéziós Alap támogatásainak fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási, számviteli és ellenőrzési rendszerek kialakításáról 14/2004. (VIII.13.) TNM-GKM-FMM-FVM-PM együttes rendelet a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásának általános eljárási szabályairól Pályázatkezelés szabályozó kézikönyvek: Gazdasági Versenyképesség Operatív Program működési kézikönyv Gazdasági Versenyképesség Operatív Program ellenőrzési kézikönyv Mindezek mellett nagyszámú a pályázatkezelést közvetetten érintő, kiegészítő jellegű jogszabályok

GVOP pályázatkezelési folyamat rövid összefoglalása a támogatási folyamat az utófinanszírozás elve alapján működik, pályázatkezelésünk fontos alaptételei az átláthatóság, hatékonyság és ellenőrizhetőség, a folyamat egy része már EMIR-ben rögzíthető, munkánk így bármely felügyeleti szerv (KTK IH, GVOP IH) által áttekinthető, a GVOP működési- és ellenőrzési kézikönyv alapján végezzük tevékenységünket, eljárásrendünket rendszeresen vizsgáljuk és a végrehajtást lassító lépéseket - az előírások és irányelvek figyelembevételével – megszüntetjük, vagy egyszerűsítjük. rendszerbe épített fejlődés

Pályázatkezelési tevékenység kezdete, pályázati kiírások, útmutatók a pályázatkezelési tevékenység sikerének egyik alapja a pontos és könnyen értelmezhető pályázati kiírás és útmutató (!) alapját a GVOP Monitoring Bizottság által elfogadott Program Kiegészítő Dokumentum jelenti, a kiírások, útmutatók és pályázati adatlapok elkészítésének felelőse az Irányító Hatóság (IH), együttműködésben a Közreműködő Szervezetekkel (KSZ) Közös pályázói-kiírói érdek a használható dokumentumok elkészítése az egyeztetés nagyjából 1 hónapot vesz igénybe a KSZ-ek tapasztalatai itt érvényesülhetnek a leginkább Elkerülhetők a pályáztatási rendszerbe épített hibák, áttekinthetővé, érthetővé, logikussá válhat a rendszer működése

Pályázatok iktatása és döntés-előkészítés tömeges pályázatkezelés esetében az első szűk keresztmetszet az iktatás, elmúlt évek informatikai fejlesztései (EMIR) - gyorsabb ügymenet a beérkezést megelőzően tervezői munka - jó munkaszervezés a 14/2004. (VIII. 13.) 5 miniszteres rendelet szerint 15 napon belül el kell utasítani a jogosulatlan, vagy nem teljes pályázatokat KÉSEDELEM Döntéselőkészítés a jogosultság és teljesség vizsgálata valójában itt történik a 15 napos határidő nem minden konstrukciónál tartható, főként pályázati csúcsoknál a beérkezett adatlapokat az EMIR-ben kell rögzíteni KÉSEDELEM itt mutatkozik elsőként a pályázatás keretdokumentumainak pontossága, átgondoltsága, sajnos itt mutatkozik a pályázói figyelmetlenség is leginkább Beérkezettből átlag 35% elutasított pályázat

Döntéselőkészítés, leggyakoribb elutasítási indokok Közreműködői hatáskörben történő elutasítás okai lehetnek: Adatlapok esetében - hiányzik a cégszerű aláírás, - számítási hibák (megengedettnél magasabb támogatási igény), - alá nem támasztott költségek beállítása, Mellékletek esetében - kötelezően becsatolandó mellékletek hiánya, - költségvetési összesítő eltérése az árajánlatokban szereplő költségektől, - formailag hibás árajánlatok (nincs dátum, nincs megnevezve a vevő, stb) - „ősrégi”, vagy lejárt cégkivonat, - „ősrégi”, vagy 3 hónapnál régebben hitelesített aláírási címpéldány, - hiányzó, vagy nem megfelelő saját forrás igazolás, - hiányzó CE nyilatkozat (gépvásárlás esetén) Érthetetlen hibák Érthetetlen hibák

Pályázatok hiánypótlása, befogadása, értékelés A beérkezett és el nem utasított pályázatok komoly hányada hiánypótlásra szorul a hiánypótlás beérkezését követően befogadó nyilatkozat kiküldése a pályázó részére (jogosultság és teljesség igazolása) A pályázatok értékelése a befogadást követően történik IH és KSZ által közösen kidolgozott eljárásrend szerint az értékelés objektív szempontrendszerét a pályázati útmutató rögzíti (2005-ben komoly változások!) a Bíráló Bizottság havonta ülésezik, tagjai meghatározott ügyrend szerint dolgoznak KSZ felkészültségének indikátora (korábbi évek pályázatkezelése előny) egy-egy ülésen százas nagyságrendben tárgyalnak pályázatot - KSZ előkészítő munkájának felelőssége bizottsági ülést követően a JAVASLATOK dokumentálása és megküldése az IH részére döntések átfutási ideje kb. 1 hónap

Döntéshozatal és szerződéskötési előkészületek A Bíráló Bizottság döntési javaslatát az IH vezetője - mint döntéshozó - hagyja jóvá Jogszabály alapján (60 nap): Befogadás Döntés A valóságban ez inkább 90 nap! A döntésről a pályázót írásban szükséges értesíteni, a döntéssel szemben fellebbezésnek helye nincs - a gyakorlatban van a pályázó, vagy a KSZ igazának bizonyítása nehéz és időigényes feladat Fejlesztés megvalósulásának további késedelme

Mennyi nyertes pályázatról is beszélhetünk…2004 Forrás: EMIR, március 30.

Szerződéskötési folyamat A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges főbb dokumentumok hitelességet igazoló iratok (cégkivonat, vállalk. igazolvány) köztartozás mentesség igazolása forrásigazolások (lízingszerződés, hitelszerződés) felhatalmazói nyilatkozatok (banki inkasszó) 5 millió Ft feletti támogatás esetén biztosíték nyújtása (bankgarancia, jelzálog, kezesi kötelezettség) A pályázó újból találkozik a a KSZ-ek bonyolult elvárásaival Gyakori szerződésmódosítások Gyakori hiánypótlások Szerz.módosítási bizottsági ülés

Pénzügyi kifizetés folyamat A támogatás folyósítása a benyújtott számlák, kifizetést igazoló dokumentumok alapján, utólag, teljesítés és forrásarányosan történik. A pénzügyi elszámoláshoz szükséges főbb dokumentumok: kifizetéseket igazoló költségszámlák, költség és számlaösszesítő, teljesítési jegyzőkönyv, rendelkező levél, tervezői-, vállalkozói megbízási szerződések, megrendelések. A pénzügyi elszámolás határideje: a projekt befejezését követő 60 nap, amennyiben a szerződés megkötésének időpontjáig a projekt megvalósul, úgy a szerződés hatálybalépését követő 60. nap , kifizetési-igénylési dokumentáció konstrukcióktól függően 1-6 alkalom.

Pénzügyi kifizetés folyamat Jelenlegi szabályzás értelmében a hiánytalan elszámolási kérelem benyújtását követően 60 napon belül a KIFIZETÉS MEGTÖRTÉNIK. GVOP 2. Prioritásból 102 pályázat esetében 772,2 millió Ft kifizetése van folyamatban Projektek monitoringja Projekt Előrehaladási és Projekt Fenntartási Jelentések - a szerződéskötést követő 3. hónaptól kezdődően a Pályázók formanyomtatványon számolnak be előrehaladásukról - előrehaladás mérése a pályázatban rögzített teljesítési időpontokhoz képest, szükség esetén helyszíni ellenőrzés - a mérési eredmények, megszerzett tapasztalatok a következő évek pályázati kiírásainak készítése során hasznosíthatók Utólagos helyszíni ellenőrzések

Köszönöm a figyelmet