Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

REFORMPEDAGÓGIA.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
A koragyermekkori nevelésről
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
REFORMPEDAGÓGIA.
Szimbolikus,Szerepes Játékok
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Kapcsoldától az Én Belső Szín Házam tematikus projektig és szakmai konferenciáig.
Bevezetés a neveléstudományba
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A szociális képességek fejlesztése módszertana
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda
Drámajáték a magyarórán
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
„… játszani is engedd…”. Arról lesz szó,… Mi is az a drámapedagógia? A drámajáték célja; alaptétele Mire jó ez nekünk? Gyakorlatok, etűdök, játékok.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Összeállította: Szabó Ilona
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Drámaoktatás a hazai oktatási rendszerben
„Nyitott iskola” TÁMOP
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT - A mese és a drámapedagógia együttes használatának hatása az integrációban Kerekes Valéria ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest

Kiindulópont : MESE DRÁMAPEDAGÓGIA érzelmi érintettség belső képképzés (képzelet, fantázia) spontán azonosulás aktív befogadás tapasztalatszerzés önálló fantázia szövegen túli megélés adott szerep helyett saját „szerep”

DRAMATIKUS JÁTÉK / DRÁMAPEDAGÓGIA ← belső és külső → cselekvésen keresztüli megismerés MESE DRAMATIKUS JÁTÉK / DRÁMAPEDAGÓGIA Anyanyelvi nevelés (Irodalmi nevelés) Erkölcsi nevelés Érzelmi nevelés Dramatikus játék Szerepbeleélés, szerepmegvalósítás Drámapedagógiai eszközök ön- és csoportismereti gyakorlatok, kapcsolatteremtő játékok, bizalomjátékok, kreativitást fejlesztő játékok, mozgásos játékok, érzékszervi finomítás, koncentrációs gyakorlatok stb. A népmesék érzelmi elemeire való fókuszálás

MESÉT MÁSKÉNT A népmese és a drámapedagógia eszközeinek együttes használata révén úgy tudunk érzelmeket felszínre hozni, (külső és belső) helyszíneket megteremteni, hogy a mese „üzenete” közvetett módon jut el a gyermekekhez. A közös játék után a szabad játékuk során maguk választhatják ki, hogy az adott meséből milyen helyszínt vagy szereplőt építik bele a különböző játékaikba.

Gondolkodj Egészségesen Program www.gondolkodjegeszsegesen.hu „ A művészetek által való komplex nevelés lehetőséget nyújt, hogy eszközrendszerével a gyerekek közvetett módon éljenek át különböző helyzeteket.” (Dr. Bakonyi Anna)

Integráció – Inklúzió ELFOGADÁS BEFOGADÁS Integráció (lokális, szociális, funkcionális) → ELFOGADÁS Inklúzió (szemléletbeli változás) → BEFOGADÁS

A mese és a drámapedagógia együttes hatása spontán érzékenyítés (mindkét részről) közös élmény (belső megélés) teljesítménynélküliség attitűdváltozás (tanár, diák)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET. kerekeske@yahoo. com www. gondolkodjegeszsegesen KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! kerekeske@yahoo.com www.gondolkodjegeszsegesen.hu (Mesélj! Játssz! Alkoss!) + 36 20 315 4669