Az idegen nyelvekről a NAT-BAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Advertisements

Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Miért volt szükség a NAT megújítására?
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Euroexam nyelvvizsgákra
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Olasz intenzív. •Olasz nyelv első idegen nyelvként való intenzív oktatása (heti 4 órában) 1/2 osztály, vagyis 15 diák számára a társadalomtudomány szakirányú.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Tantervtípusok; NAT-ok
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A kerettantervek fejlesztése
Idegen nyelvek tanulása
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
LEXINFO Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga sajátosságai Babos Krisztina Dunaújváros, május 09.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
1 NYESZE KONFERENCIA NYESZE KONFERENCIA ÁLTALÁNOS NYELVI ÉS SZAKNYELVI VIZSGÁK, VIZSGAANYAGOK Varga György
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Gyermekvilág régen és ma
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban: Élő idegen nyelvek
Felnőttoktatási tájékoztatója
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Érettségi tájékoztató 2016/2017
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

Az idegen nyelvekről a NAT-BAN

Élő idegen nyelvek Műveltségi terület (kulcskompetencia) Az élő idegen nyelv ismerete elengedhetetlen: Megbízható tájékozódás Szabad döntés Munkaerőpiac Nemzetközi kommunikáció Saját és más kultúrák megértése

A NAT tartalmazza a képzés szakaszait és fejlesztési feladatait Általános iskola: - 4 évf. (első nyelv) 7 évf. (második nyelv) Gimnázium: Két idegen nyelv kötelező Szakközépiskola: Egy kötelező nyelv + egy javasolt Szakiskola: Egy kötelező idegen nyelv A diák szabadon választhat a helyi adottságok függvényében.

A nyelvtanulás célrendszere: - a kommunikatív kompetencia fejlesztése - a célnyelvi műveltség és interkulturális kompetencia fejlesztése - a nevelési és tantárgy-integrációs lehetőségek kihasználása - az IKT alkalmazások készségszintű kialakítása és fejlesztése - a nyelvtanulási stratégiák kialakítása

A kommunikatív kompetencia kialakításának elemei: Nyelvi kompetencia Szociolingvisztikai kompetencia Szövegkompetencia

Nyelvi kompetencia Lexikai Grammatikai Szemantikai Fonológiai ismeretek Morfológiai Helyesírási Olvasott és hallott szöveg értése, beszédkészség, interakció, íráskészségen keresztül valósul meg.

Szociolingvisztikai kompetencia Társadalmi szokások ezek befolyásolják Társadalmi szabályok a kommunikáció sikerességét A tanár mindezt tudatosítja (pl. udvariassági szokások, megszólítások, rituálék, testbeszéd, humor, stílusrétegek, dialektusok)

A szövegkompetencia Szöveg felépítése Koherenciát szolgáló elemek a beszélt és írott nyelvben Az interakció szabályai Szövegtípusok nyelvi elemei

A célkitűzésekkel összhangban a NAT megkívánja a tantárgyközi integráció lehetőségét más műveltségterületek ismereteivel is találkozik az idegen nyelv órán. Eredményes tanulási módszerek elsajátítása: előzetes tudás mozgósítása, egyénre szabott módszerek, csoportmunka, együttműködő tanulás, önművelés igényének kialakítása, élethosszig tartó tanulás igényének kialakítása IKT Nyelvtanulási stratégiák: tanulás célja, folyamata, módszerei Rendszeres tanári értékelés Önértékelés módszerei Az órai kommunikáció és tevékenység a célnyelven történjen

Fejlesztési feladatok és nyelvi szintek 9 idegen nyelv (angol, német, francia, olasz, orosz, spanyol, japán, kínai, latin) Minimum szintek és emelt képzések követelményei KER Nemzetközi gyakorlat + érettségi követelmény A NAT-ban az idegen nyelvek egységes területként jelennek meg DE : nyelv 1 Nyelv 2 Három szakaszt különít el: 4, 5-8, 9-12

Minimumszintek A1 A2 B1 - 4 évf. 6. évf. 8. évf. 12. évf. Első idegen nyelv Ker - szintben nem megadható A1 A2 B1 Második idegen nyelv -

Emeltszintű képzés megcélozható szintjei: 4. évf. 6. évf. 8. évf. 10. évf. 12. évf. Első idegen nyelv KER- szintben nem mérhető A1 A2-B1 B1-B2 B2-C1 Második idegen nyelv - A2

Szintleírások ( a KER alapján) Olvasott szöveg értése Hallott szöveg értése Beszédkészség Interakció Íráskészség nyelvhelyesség

Felhasznált irodalom: Nemzeti Alap Tanterv, Magyar Közlöny, 2012.évi.66 sz.10680- 10685 o. Rózsavölgyi Gábor, Didaktika Tantervelmélet, Debrecen, 2009

Köszönöm a figyelmet! Készítette: Antalné Debreczi Imola