Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TERHESGONDOZÁS Résztvevői Feladata Folyamata Csoportjai
Advertisements

Oxyologia és sürgősségi orvostan II.
Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban
Egynapos sebészetek Pest megyében
OKTATÁSI FELADATOK 1.Általános orvoskari hallgatók (IV.évfolyam) oktatása 2.Fogorvostan hallgatók oktatása. 3.Az Intézet orvosainak sebészi továbbképzése.
Rehabilitáció és dementia
Összetett diagnosztikus és terápiás modell a Gézengúz Alapítvány betegellátási rendszerében.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
Dr. Hermann Csaba, Töreki Andrea, Dr. Dávid Gyula
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A pszichiátriai ellátás jogi szabályozása
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
A gyakorlatvezető mentor
Kompetenciák a sürgősségi betegellátásban
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Felnőttképzés jelentőssége az egészségügyi szakdolgozóknál.
A Bethesda Gyermekkórház küldetése és ennek kommunikációja
Egynapos sebészet – telefoninterjú
Kitörési pont a betegellátásban: XVIII. Pest Megyei Orvosnapok
Egynapos sebészet adta lehetőségek az integrált járóbeteg ellátásban
Az esetmenedzser munkája és szerepe az egynapos sebészet ellátásban
A hiányzó láncszem Dr. Szűcs Renáta, Dr. Marjanek Zsuzsa,
Kulturális Antropológiai Fesztivál Szimbiózis Napok Dr. Boldog Zsuzsanna megelőző orvostan és népegészségtani szakorvos.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése, veszélyhelyzetek felismerése Előadó: Botlik Tibor A mentés története, a sürgősségi ellátás felépítése,
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
XIX. MUT KONGRESSZUS SIÓFOK
A sürgősségi osztály indításával és működtetésével nyert tapasztalataink. CSMEK Hódmezővásárhely - Makó Dr. Lóczi Gerda.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
SZEMÉSZETI REZIDENSEK SEBÉSZETI GYAKORLATI ALAPKÉPZÉSÉNEK SZÜKSÉGESSÉGE Végh Mihály Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Szemészeti Klinika.
A betegellátás keretei és rendszere
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Dr. Fülöp Norbert Kaposvár
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
Előadó: Prof. dr. Izbéki Ferenc
egyetemi tanár, főigazgató
ZALA MEGYEI KÓRHÁZ A PTE Általános Orvosi Karának Oktatókórháza.
Az ügyeleti ellátás szervezésének problémái
ALTATÁSBAN VÉGZETT FOGORVOSI ELLÁTÁS
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Fővárosi Önkormányzat Bajcsy-Zsilinszky Kórház-Rendelőintézet Szervezeti Ábrája Főigazgató Finanszírozási és Controlling Igazgató.
AZ ORSZÁGOS SPORTEGÉSZSÉGÜGYI INTÉZET TÖRTÉNETE (A Sportkórházról dióhéjban)
Diverzifikáció az állatorvosi praxisban EGERSZEGI PÉTER, SEREGI ANTAL.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
Polytraumatizáltak rehabilitációja
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Mentorprogram Bagon Both Emőke Pest Megyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálat.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Integráció Kecskemét - Kiskunfélegyháza - Kalocsa
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
HOSPITIUM MARKUSOVSZKY SAVARIENSE
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
HA MEGHKÉRDEZNE A MINISZTER …
Aktualitások a rezidens képzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Kórházak közötti együttműködés- integráció
ünnepélyes bizonyítvány átadása
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Az Általános Orvostudományi Kar szervezeti felépítése
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
DR. BENDE BARNA ORVOSIGAZGATÓ
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház
A 2019/20-as tanév orvosképzési kurrikuluma
Előadás másolata:

Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből Dr. Ádám Ágnes SE Családorvosi Tanszék

Oktatás célja A családorvosi szakma önálló, korszerű művelésére felkészítés.

Oktatási módszer Egy oktató - egy gyakornok Személyes tapasztalatszerzés Tematikus- Komplex ismeretszerzés Felügyelettel - önállóságra törekvő

Területi sürgősségi ellátás Intézeti akut betegellátás A képzés struktúrája I. Első találkozás felismerés döntés Területi sürgősségi ellátás Családorvosi praxisgyakorlat Ellátás megkezdése Vidéki/falusi praxisgyakorlat Oxiológia A vidéki praxis sajátosságai Intézeti akut betegellátás Döntés Diagnosztika beavatkozás Diagnosztika Kezelés Akut felvételi osztály Intenzív osztály Belgyógyászati osztály

A képzés struktúrája II. Kezelés felépítése A képzés struktúrája II. Korszerű diagnosztika lépcsőfokai Mini praxis kialakítása Folyamatos hosszú távú követés, ellátás, pszichés vezetés Kórházi, belgyógyászati gyakorlat Rendelés a mentor praxisában Hetente egy alkalom Nyári egy hónapos gyakorlatok Gyermekgyógyászat osztályos gyakorlat Házi gyermekorvosi praxisgyakorlat Sürgősség Kompetencia határok Diagnosztikai, terápiás lehetőségek Speciális szakmák gyakorlatok szemináriumok Pszichiátria Szülészet-nőgyógyászat Rheumatológia Szemészet Sebészet Orthopaedia Nephrológia Urológia Fül-Orr-Gégészet Neurológia

Képzési feladatok I. Orvosi viselkedés Kapcsolatteremtés Gyógyító / gondozó / nevelő / megelőző ellátás

Képzési feladatok II. Döntéskészség, probléma megoldó gondolkodás Saját készségeinek ismerete (kompetencia) Felelősségvállalás Folyamatos aktív önképzés

Képzési feladatok III. Krízisszituációk kezelése, Empátia Beteg / család irányában partnerkapcsolat kialakításának készsége Munkaszervezés Team irányítás Adminisztrációs ismeretek

A mentor oktatási feladatai Kapcsolatteremtés Problémafeltárás Döntés Megoldás „Családorvosi szerep” Orvossá válás folyamata

A képzés nehézségei Munkaviszony Tévhit: Az egyetemi oktatás folytatása Oka: Sok elmélet, kevés gyakorlat Hiányos munkafegyelem

A képzés eredménye Licenc Önálló praxisvezetéshez való jog: Alkalmassági/működési bizonyítvány: Licenc