Kereskedelem Szakmacsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Áruforgalom és gazdálkodás I.
Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
Általános áruismeret Termékfelelősség
Teszt Eladási hely.
Magvas növények Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A direkt marketing fogalma
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Kereskedelem Szakmacsoport
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
A KERESKEDELEMBEN ALKALMAZOTT GÉPI BERENDEZÉSEK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Helyi Érték- Értékhely! KEOP CELODIN Zalai Alapítvány.
Szakközépiskolai képzés
Mezőgazdasági üzemek erőforrásai Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
Csonka Zoltán intézményvezető
Általános áruismeret A minőség
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Növénytan 3 Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
A disztribúciós rendszer a marketingben
Tárgyi eszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Értékesítési csatornák
E-learning és a multimédia
Mekkora készletet tartsunk?
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
2012. április 4. Marcali TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás.
Forgóeszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Gépészet szakmacsoport
Vadgazdálkodási géptan
Gépészet szakmacsoport
Áruforgalom és gazdálkodás II.
Gépészet szakmacsoport
Általános áruismeret 5. EAN-kódok
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
Statisztika I. Áruforgalom elemzése Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
Csap eszterga programja NCT-re Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Nemzetközi kereskedelem
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
A QR kódok használata marketingben és elektronikus ügyvitelben KOVÁCS BLANKA MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓS MENEDZSMENT SZABADKA 2014.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
A vásárlási döntés folyamata
Teljesítménykontrolling
Előadás másolata:

Kereskedelem Szakmacsoport Az értékesítési módok Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1-2009-0016 azonosítószámú projekt keretében

 Különböző értékesítési módok Kereskedelem Szakmacsoport Bevezetés Különböző áruk  vevők eltérő elvárásai Gyakran keresett cikkek: jól ismerik  eladó segítsége ritkán kell Tartós cikkek: előtte tájékozódnak, több időt fordítanak  megismertetés, felkészült eladók Nagy értékű áruk, luxuscikkek: igényes környezetet igényel, magas színvonalú szakértelmet várnak el  Különböző értékesítési módok

A bolti kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési módok Kereskedelem Szakmacsoport A bolti kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési módok Hagyományos Önkiválasztó Minta utáni Önkiszolgáló

Hagyományos értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Klasszikus forma. Közvetlen vevő-eladó kapcsolat. Berendezései: pultok (árubemutatás, mérés) faliállványok (árutárolás) Ütemek: együtemű (személyes árubemutatás, ellenérték elszámolás – 1 eladó) kétütemű (2 eladó) háromütemű (árubemutatás, ellenérték elszámolás, árukiadás – 3 eladó)

Hagyományos értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Jellegzetes esetei: eladó szakértelmére szükség van (húsáru, méteráru, híradástechnikai cikkek, luxuscikkek) különlegesen nagy értékű áruk kis üzlethelyiség

Hagyományos értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés Jellemzői: legmunkaigényesebb értékesítési mód eladótér – vevőtér elválik  kisebb lopási veszteség személyes meggyőzés  forgalomnövekedés

Önkiválasztó értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Önkiválasztó értékesítés A vevők az eladó segítsége nélkül, közvetlenül ismerkedhetnek az árukkal, kipróbálhatják. Esetei: tartós használatra szánt termékek nehezebben döntenek több boltot felkeresnek hosszas árubemutatás pl. ruházati cikkek, lakberendezési cikkek, konyhafelszerelés Jellemző: kisebb munkaerő-szükséglet

Minta utáni értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Minta utáni értékesítés A vevők közvetlenül ismerkednek a választékkal, igénybe veszik az eladó segítségét. Az árukiszállítás a raktárból történik. Esetei: nagy terjedelmű tartós fogyasztási cikkek (bútor) Jellemző: a bemutatóteremben csak áruminta található

Önkiszolgáló értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Önkiszolgáló értékesítés Az áruk a vevők számára közvetlenül elérhetők, nincs feltétlen vevő-eladó kapcsolat. Legelterjedtebb értékesítési mód. Esetei: minden áru, melyet a vevő önállóan mozgathat, csomagolása, felirata, külső megjelenése figyelemfelkeltő és informatív Jellemző: a pénztáros gyorsasága, szakmai felkészültsége meghatározza az egység áteresztőképességét.

Önkiszolgáló értékesítés Kereskedelem Szakmacsoport Önkiszolgáló értékesítés Típusai: zártpályás: a berendezési tárgyak meghatározzák a vevők haladási irányát  eladásösztönzés, vagyonvédelem szabadpályás: a vevők szabadon mozoghatnak (áruházak) Jellemzői: kis munkaerő-szükséglet nagy eladótér

Összefoglalás Kereskedelem Szakmacsoport Szempont Hagyományos Önkiválasztó Minta utáni Önkiszolgáló Eladó-vevő kapcsolat közvetlen közvetett Áru-vevő kapcsolat Az árubemutatás módja személyes személytelen+ személytelen Értékesített áruk luxus, mérés, darabolás műszaki cikk, ruha, lakásfelsz. bútor, híradástechnika élelmiszer, vegyi áru, tömegcikk Munkaerő-szükséglet nagy közepes Alacsony Alkalmazás feltétele - külső raktár előrecsom., nagy forgalomkép.