Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Ágazati fejlesztési lehetőségek az európai uniós források tükrében
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Pályázatok megjelenése:
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
2018/2019 tanév.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE 2013. augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN

ÁLLAMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, TÁMOGATÁSPOLITIKA: Az esélynövelésben alapvető szerepet tölt be az állami felelősségvállalás, a támogatáspolitika, ez utóbbi pályázati programokban nyilvánul meg. 1 év 105 ezer pályázat 15 Mrd forint

A TÁMOGATÁSKEZELŐ ERŐSSÉGEINK: szakmaiság felelősség személyesség + professzionalitás

A TÁMOGATÁSKEZELŐ szerepe: Részvétel a pályázati felhívás előkészítésében Pályázatok meghirdetése Pályázatok formai értékelése, hiánypótoltatása, Pályázatok előkészítése tartalmi értékelésre Döntés alapján a pályázók értesítése Szerződéskötés Támogatási összeg folyósítása Elszámoltatás Helyszíni monitoring

A TÁMOGATÁSKEZELŐ programjai: Bursa Hungarica Egyházi támogatások Integrációs Pedagógiai Rendszer Nemzeti Együttműködési Alap Nemzetiségi támogatások Nemzeti Tehetség Program Roma Kultúra Szociális Földprogram Út a tudományhoz Útravaló-MACIKA

MOTTÓ „Egy ország versenyképessége nem az üzemekben vagy kutatólaboratóriumokban dől el, hanem a tantermekben.” (Lee Iacocca, a Chrysler egykori vezérigazgatója)

ESÉLYEGYENLŐSÉGI TÁMOGATÁSOK

ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOK Útravaló-MACIKA ösztöndíjprogram (UTR) Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR)

Integrációs Pedagógiai Rendszer A PROGRAMOKRÓL Útravaló – MACIKA Integrációs Pedagógiai Rendszer Természetes személyeket támogat a támogatás az általános iskola felső tagozatától az egyetemig igényelhető intézményeket támogat a támogatás az óvodától az iskoláig igényelhető

Integrációs Pedagógiai Rendszer jellemzői: keretrendszer, melynek célja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az óvodákban, iskolákban a képesség-kibontakoztatásra, integrációs felkészítésre, valamint óvodai fejlesztő programok szervezésére nyújt támogatást tanórán kívüli szabadidős tevékenységeket valósítanak meg

INTEGRÁCIÓS PEDAGÓGIAI RENDSZER Eredmények 1. folyamatosan nőtt mind az esélyegyenlőségi, mind a pedagógusok illetménykiegészítésére fordítható támogatási összeg az esélyegyenlőségi támogatás az óvoda és az iskola tekintetében egységes lett kibővült a támogatott létszám: iskolák esetében 10%-ról 30%-ra; óvodáknál korábban nem lehetett hátrányos helyzetű gyermeket beszámítani, most csoportonként 15% lehet a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 30/2012 EMMI rendelet értelmében már nem csak az fenntartású intézmények igényelhettek támogatást

Integrációs Pedagógiai Rendszer Eredmények 2.

Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram Forrás: latszoter.hu

Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram A program célja: a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének elősegítése a fiatalok továbbtanulásának, érettségi és diplomaszerzési, a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakmaszerzési esélyeinek javítása

Útravaló - MACIKA alprogramjai az Út a középiskolába alprogram célja a résztvevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való tanulásra, az Út az érettségihez alprogram célja a résztvevő tanulók támogatása a középiskola sikeres befejezése céljából, az Út a szakmába alprogram célja a részt vevő szakiskolai tanulók sikeres tanulmányinak elősegítése, tanulási nehézségeinek leküzdése.

Útravaló - MACIKA támogatásai Út a középiskolába alprogram tanulói ösztöndíja 3 500 Ft/hó Út az érettségihez alprogramban 4 500 Ft/ hó Út a szakmához alprogram esetén 4 000 Ft /hó A mentori ösztöndíj összege egységesen 5 000 Ft/hó/tanuló, 2011/12-től 7 000 Ft-ra emelkedett.

Útravaló − MACIKA támogatási mutatói az állami intézmények esetében 2010/2011-es tanév 2011/12-es tanév 583 település 1 916 nyertes intézmény 18 879 ösztöndíjban részesült tanuló 9 939 nyertes mentor 1 406 984 500 Ft összesen elnyert támogatás 585 település 1901 nyertes intézmény 20 317 ösztöndíjban részesült tanuló 10 374 nyertes mentor 2 013 725 500 Ft összesen elnyert támogatás

Útravaló - MACIKA támogatási mutatói a nem állami intézmények esetében

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja célja a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése. az Országgyűlés 2008. november 25-én elfogadott határozata 2008 − 2028 között 20 évre kiemelt lehetőséget adott a tehetségsegítés fejlesztésére, a tehetséges fiatalok felkutatására, folyamatos segítésére.

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja A tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében a tehetség segítésének átfogó célkitűzései az alábbiak szerint került meghatározásra: A tehetséges fiatalok megtalálása A tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában A tehetség hasznosulásának elősegítése

A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM lebonyolítói: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (szakmai) Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (operatív)

A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM pályázatai forrásai: EMMI 2011. évi fejezeti forrás: 628 900 000 Ft Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész Nemzeti Tehetség Program: 1 425 000 000 Ft EMMI 2012. évi forrás: 1 090 942 000 Ft EMMI 2013. évi forrás várhatóan: 800 000 000 Ft

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM KERETÖSSZEGEK ÉVES BONTÁSBAN NYERTES PÁLYÁZATOK ÉVES BONTÁSBAN

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM - régiónkénti eloszlás - 2012

NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM jelenlegi pályázatai 2013 májusában 40 pályázat került meghirdetésre a pályázatok elbírálás alatt állnak

EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ www.emet.gov.hu EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ