Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN TANÉVNYITÓ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYVEZETŐK RÉSZÉRE 2013. augusztus 28. Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
ÁLLAMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS, TÁMOGATÁSPOLITIKA: Az esélynövelésben alapvető szerepet tölt be az állami felelősségvállalás, a támogatáspolitika, ez utóbbi pályázati programokban nyilvánul meg. 1 év 105 ezer pályázat 15 Mrd forint
A TÁMOGATÁSKEZELŐ ERŐSSÉGEINK: szakmaiság felelősség személyesség + professzionalitás
A TÁMOGATÁSKEZELŐ szerepe: Részvétel a pályázati felhívás előkészítésében Pályázatok meghirdetése Pályázatok formai értékelése, hiánypótoltatása, Pályázatok előkészítése tartalmi értékelésre Döntés alapján a pályázók értesítése Szerződéskötés Támogatási összeg folyósítása Elszámoltatás Helyszíni monitoring
A TÁMOGATÁSKEZELŐ programjai: Bursa Hungarica Egyházi támogatások Integrációs Pedagógiai Rendszer Nemzeti Együttműködési Alap Nemzetiségi támogatások Nemzeti Tehetség Program Roma Kultúra Szociális Földprogram Út a tudományhoz Útravaló-MACIKA
MOTTÓ „Egy ország versenyképessége nem az üzemekben vagy kutatólaboratóriumokban dől el, hanem a tantermekben.” (Lee Iacocca, a Chrysler egykori vezérigazgatója)
ESÉLYEGYENLŐSÉGI TÁMOGATÁSOK
ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOK Útravaló-MACIKA ösztöndíjprogram (UTR) Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR)
Integrációs Pedagógiai Rendszer A PROGRAMOKRÓL Útravaló – MACIKA Integrációs Pedagógiai Rendszer Természetes személyeket támogat a támogatás az általános iskola felső tagozatától az egyetemig igényelhető intézményeket támogat a támogatás az óvodától az iskoláig igényelhető
Integrációs Pedagógiai Rendszer jellemzői: keretrendszer, melynek célja a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az óvodákban, iskolákban a képesség-kibontakoztatásra, integrációs felkészítésre, valamint óvodai fejlesztő programok szervezésére nyújt támogatást tanórán kívüli szabadidős tevékenységeket valósítanak meg
INTEGRÁCIÓS PEDAGÓGIAI RENDSZER Eredmények 1. folyamatosan nőtt mind az esélyegyenlőségi, mind a pedagógusok illetménykiegészítésére fordítható támogatási összeg az esélyegyenlőségi támogatás az óvoda és az iskola tekintetében egységes lett kibővült a támogatott létszám: iskolák esetében 10%-ról 30%-ra; óvodáknál korábban nem lehetett hátrányos helyzetű gyermeket beszámítani, most csoportonként 15% lehet a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 30/2012 EMMI rendelet értelmében már nem csak az fenntartású intézmények igényelhettek támogatást
Integrációs Pedagógiai Rendszer Eredmények 2.
Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram Forrás: latszoter.hu
Útravaló - MACIKA Ösztöndíjprogram A program célja: a halmozottan hátrányos helyzetű, hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének elősegítése a fiatalok továbbtanulásának, érettségi és diplomaszerzési, a munkaerőpiacon jól hasznosítható szakmaszerzési esélyeinek javítása
Útravaló - MACIKA alprogramjai az Út a középiskolába alprogram célja a résztvevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való tanulásra, az Út az érettségihez alprogram célja a résztvevő tanulók támogatása a középiskola sikeres befejezése céljából, az Út a szakmába alprogram célja a részt vevő szakiskolai tanulók sikeres tanulmányinak elősegítése, tanulási nehézségeinek leküzdése.
Útravaló - MACIKA támogatásai Út a középiskolába alprogram tanulói ösztöndíja 3 500 Ft/hó Út az érettségihez alprogramban 4 500 Ft/ hó Út a szakmához alprogram esetén 4 000 Ft /hó A mentori ösztöndíj összege egységesen 5 000 Ft/hó/tanuló, 2011/12-től 7 000 Ft-ra emelkedett.
Útravaló − MACIKA támogatási mutatói az állami intézmények esetében 2010/2011-es tanév 2011/12-es tanév 583 település 1 916 nyertes intézmény 18 879 ösztöndíjban részesült tanuló 9 939 nyertes mentor 1 406 984 500 Ft összesen elnyert támogatás 585 település 1901 nyertes intézmény 20 317 ösztöndíjban részesült tanuló 10 374 nyertes mentor 2 013 725 500 Ft összesen elnyert támogatás
Útravaló - MACIKA támogatási mutatói a nem állami intézmények esetében
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja célja a tehetségsegítés fejlesztése, a tehetségek felismerése, folyamatos segítése. az Országgyűlés 2008. november 25-én elfogadott határozata 2008 − 2028 között 20 évre kiemelt lehetőséget adott a tehetségsegítés fejlesztésére, a tehetséges fiatalok felkutatására, folyamatos segítésére.
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM célja A tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében a tehetség segítésének átfogó célkitűzései az alábbiak szerint került meghatározásra: A tehetséges fiatalok megtalálása A tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában A tehetség hasznosulásának elősegítése
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM lebonyolítói: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (szakmai) Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (operatív)
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM pályázatai forrásai: EMMI 2011. évi fejezeti forrás: 628 900 000 Ft Munkaerőpiaci Alap képzési alaprész Nemzeti Tehetség Program: 1 425 000 000 Ft EMMI 2012. évi forrás: 1 090 942 000 Ft EMMI 2013. évi forrás várhatóan: 800 000 000 Ft
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM KERETÖSSZEGEK ÉVES BONTÁSBAN NYERTES PÁLYÁZATOK ÉVES BONTÁSBAN
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM - régiónkénti eloszlás - 2012
NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM jelenlegi pályázatai 2013 májusában 40 pályázat került meghirdetésre a pályázatok elbírálás alatt állnak
EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ www.emet.gov.hu EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ