LÁSD RENDSZERBEN AZ INFORMATIKÁT Mi a jól működő informatika 3 alappillére? Előadó: Dósa Zsolt www.babiloninformatika.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
Készítette: Bátori Béla 12.k
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Többet ésszel, mint erővel
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
AZ INFORMATIKAI BIZTONSÁG
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Üdvözlés Megoldások az ügyfelek elvárásai szerint Üdvözöljük Önöket az Adamnet Kft partnernapja alkalmából! A mai napon a Mitel Networks Ltd IP PBX megoldásait.
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Beruházási projektek dokumentációja
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Rendszertervezés GIMP.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Joggazdaságtan Szalai Ákos 2013.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Teljesítménynövelés idő-és önmenedzseléssel
Készítette: Magyar Orsolya
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Avnet Technology Solutions Szakértő IT disztribúció világszerte 1955 óta Szedlár István.
Avnet Technology Solutions Szakértő IT disztribúció világszerte 1955 óta Bartha Péter.
Hogyan tud az informatikában költséget csökkenteni egy magyar vállalat? Előadó: Kirov Kiril Ügyvezető-igazgató Alphasonic Kft október 9.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
HUNGÁRIA BANK Rt. 1 A védelem ára Kihelyezett biztonság március Budapest „A banki főinformatikus intelmei – mit igen, mit nem”
Disney ITIL Yourney Készítette: Horváth Gergely Igmándy Zoltán Áron
Beruházás-kontrolling
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Kritikai áttekintés.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
Nagy teherbírású rendszerüzemeltetés a felhőben. Miről lesz szó? Cloud áttekintő Terheléstípusok és kezelésük CDN Loadbalancing Nézzük a gyakorlatban.
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
KÖVETELÉSKEZELÉS - SZOFTVERES MEGOLDÁSOK Dr. Sándor Csaba kereskedelmi igazgató.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
Eszköz és identitás kezelés Korlátlan fájl szerver kapacitás Másodlagos adatközpont Korlátlanul skálázódó infrastruktúra Biztonságos DMZ Hibrid adat-
Általános tájékoztató
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatikai biztonság alapfogalmai Kürti Tamás KÜRT Computer Rendszerház Rt.
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Készítette: Derecskei Nikolett
Az INFORMATIKA – HOZZA vagy VISZI a PÉNZT? Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Március 12.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Nemzetközi utalás magyar bankszámláról AdvCash-re onnan már könnyen feltölthető a PM számla! A regisztrációs linket kérd a szponzorodtól!
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA GYULAVÁRI TAMÁS
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
FLOTTAKIHELYEZÉS ELŐNYEI Outsourcing a kis- és középvállalkozások gyakorlatában.
Az internet használata informatikai állások felkutatásában
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből agilitas.hu | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. |
Előadás másolata:

LÁSD RENDSZERBEN AZ INFORMATIKÁT Mi a jól működő informatika 3 alappillére? Előadó: Dósa Zsolt

Először is engedjék meg, hogy bemutassam a szakmámat. Miért van erre szükség?

Először is engedjék meg, hogy bemutassam a szakmámat.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Outsourcing vagy belső üzemeltetés?

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Belső IT üzemeltetés Előnyei: Az alkalmazott munkaidejével a munkáltató rendelkezik. Mivel munkaidőben mindig rendelkezésre áll így minimális a reakció idő. A csapat része így más megítéléssel kezelik a munkáját.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Belső IT üzemeltetés Hátrányai: Pótolhatóság feltétele. Munkaidő kitöltése vagy túlterhelés. Magas bérköltségek és járulékok.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Outsourcing azaz kiszervezés Előnyei: Működési költségek csökkenése. Megbízhatóság - szabadságok és fluktuáció kérdést a szolgáltató oldja meg. A hatékonyság növelése - háttérben nagy szakértői csapat áll rendelkezésre.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Outsourcing azaz kiszervezés Hátrányai: Vállalat elveszítheti az ellenőrzést az IT felett. Fokozottan ügyelni kell a partner helyes megválasztására! Folyamatos ellenőrzés és dokumentáció hiányában a megrendelő kiszolgáltatottá válik.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Outsourcing azaz kiszervezés Mi a hazai gyakorlat? Kiszervezéssel a beruházások elhanyagolása.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Outsourcing azaz kiszervezés Mit eredményez ez? Feszültséget fog kelteni a megrendelő és szolgáltató között.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Milyen elvárásunk van az IT –vel szemben? Mennyire kritikus a cég életében az informatika működése?

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Milyen elvárásunk van az IT –vel szemben? Tipikusan rossz válasz erre a kérdésre: Soha ne legyen leállás és mindig működjön. Soha ne kelljen várni a probléma megoldására és legyen mindig kéznél az informatikus.

Kezdjük az első alappillérrel a tervezéssel! Mi a jó válasz? Adatmentés visszaállítás 2 órán belül. Internet kiesés kizárása. Új belépő/kilépő kolléga esetén a szükséges lépések megtétele 1 órán belül.

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Hány alkalmazottat kell kiszolgálnia az informatikának? Azaz ha gond van hány ember munkaideje megy kárba?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Milyen eszközöket és szoftvereket kell kiszolgálni?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mennyire fontos a cég működése szempontjából az informatika? Mennyi veszteséget jelent a hiánya?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mennyi időt tud elviselni a cégünk IT rendszerei nélkül? Mennyi az az idő, amit még nem érez meg cégünk informatika nélkül?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Ezekkel a kérdésekkel és válaszokkal lehet a rendelkezésre állási időt (SLA) meghatározni!

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mekkora költségvetésünk van Informatikára? Ár : Érték -- azaz kinek, mi, mit ér meg?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mik a legfontosabb szolgáltatások, amit az IT biztosít?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Internet kapcsolat és tűzfal esetleg távoli munka lehetősége. Fájl szerver. Levelezés és naptár rendszer. Vállalat irányítási (ERM) vagy ügyfélkapcsolati (CRM)rendszer. Weboldal esetleg webshop. Telefonközpont.

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Szolgáltatási katalógust kell készíteni! Mit kell tartalmaznia? Minden szolgáltatást, amit az IT biztosít és a hozzájuk tartozó prioritásokat.

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mi is ez és miért fontos? Szolgáltatási katalógus határozza meg: Az IT üzemeltetési stratégiát. Katasztrófa tervet. Napi üzemeltetési ellenőrzési listákat és mentési tervet. Sőt, a munkabért vagy a szolgáltatási díjat is befolyásolja!

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Mire érdemes költeni az IT költségvetést? Miért kell költségvetés? Pár alap példa következik:

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Redundáns bérelt vonali internet kell vagy elég egy ADSL kapcsolat?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Behatolás érzékeléses, redundáns, több zónás tűzfal kell vagy egy szimpla (soho router)?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Szerverek az irodában vagy szerver hotelben legyenek?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Saját vagy bérelt szerver? Brand vagy alkatrészből szerelt? Fizikai szerver(ek) kellenek vagy virtualizációs technológia?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Egy vagy több szerver szolgálja ki az adott szolgáltatást? Terhelés elosztás és nagy rendelkezésre állás? Vagy egy asztali pc is elég?!

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Vékony vagy vastag kliens?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Csak hazai látogatók vannak a weboldalon vagy sok külföldi látogatót esetleg vásárlót kell kiszolgálni? Mekkora látogatói számra kell méretezni?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Óránkénti adatmentés vagy napi esetleg heti gyakoriságú? Növekményes vagy többszörözött? Helyi vagy távoli?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Melyik cégnek lehet jó a vékonykliens megoldás és melyiknek nem? Kiknek javasoljuk a vállalat irányítási rendszereket? Milyen esetben javasoljuk a virtualizációs technológiákat?

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Ezek a kérdések súlyos milliókba kerülhetnek és nem mindegy, hogy hogyan választunk!

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Egy jó informatikai szakember úgy tud „spórolni” a megrendelőjének, hogy az igényének a legjobb megoldást találja meg.

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Megrendelőként súlyos hiba, azt gondolni, hogy az informatikusok nagyon ügyesek és az elvárásoknak megfelelő költségkeret nélkül is meg tudják oldani a feladatokat. Ha az igények mellé nincs megfelelő költségvetés, akkor ne várjunk csodákat!

A második pillér az informatikai költségvetés készítése Az elvárásoknak, igényeknek legmegfelelőbb eszközöket, rendszereket válasszuk. „ne lőjünk ágyúval a verébre” „ nem vagyunk olyan gazdagok, hogy olcsó dolgokat vegyünk”

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések A rendszergazdai szerepkör bizalmi munka! Egy ilyen bizalmi helyzetben a kellemetlen kérdéseket, felelősségi köröket és pénztárcát érintő témákról is tudni kell világosan beszélni.

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések Miért fontos a rendszeres ellenőrzés? Az üzemeltetést emberek végzik! Csak az a feladat van ellátva tisztességesen, aminek van felelőse.

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések Megrendelő, Munkaadó a havi munkabér vagy számla kifizetése előtt meg kell győződjön arról, hogy a kifizettet összegért mit is kap. „bizalom alapja a pontos elszámolás”

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések IT AUDIT Nem szeretjük, de nagyon hasznos… Az audit célja, hogy tiszta képet lehessen alkotni az informatika helyzetéről és a működési kockázatokról.

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések IT AUDIT Miből áll egy ilyen audit?

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések Megrendelői oldalon: Elvárások, folyamatok és feltételek vizsgálata. Szolgáltató/munkavállaló oldalon: Működési feltételek. IT működési folyamatok. Szakmai kompetencia és felelősségek. Dokumentációk ellenőrzése szakmai szempontból. Eszközök és rendszerek alap működési feltételeinek vizsgálata.

Harmadik pillér a kommunikáció és az ellenőrzések Ezt az ellenőrzést célszerűen harmadik fél végezi, mert ennek az ellenőrzésnek szigorúan szakmai szempontokat kell követnie és pártatlan magatartást kell képviselnie.

Mikor és mitől működik jól az informatika? Megrendelő/Munkaadó tisztában van az informatika jelentőségével és meg tudja fogalmazni pontosan a vele támasztott elvárásait és képes azt megfizetni.

Mikor és mitől működik jól az informatika? Szolgáltató/Munkavállaló tudja, hogy mi a pontos feladata, felelőssége és szakmailag képes legyen teljesíteni a Megrendelő/Munkaadó elvárásait.

Mikor és mitől működik jól az informatika? Megrendelő/Munkaadó és Szolgáltató/Munkavállaló olyan szolgáltatási szerződést vagy munka szerződést köt, ami mindkét fél számára előnyös és ehhez tartják is magukat. WIN-WIN

Mikor és mitől működik jól az informatika? Megrendelő/Munkaadó képes megfinanszírozni az igényeit, nem hajszolják bele a rendszergazdát irreális kockázatokba.

Mikor és mitől működik jól az informatika? A rendszergazda képes megtalálni a legoptimálisabb technológiákat, amivel a leghatékonyabban és gazdaságosan tudja működtetni az informatikai rendszereket.

Mikor és mitől működik jól az informatika? A legfontosabb az, hogy a Megrendelő/Munkaadó és rendszergazda között jól működő és egészséges kommunikáció és bizalom legyen.

Mikor és mitől működik jól az informatika? Összefoglalva: Elvárások, igények és célok meghatározása. Mi a pénzügyi keret és mire kell költenünk? Kommunikáció és ellenőrzések.

Köszönöm a figyelmet!