Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei Előadó: Alf Martienssen JVSZ, 2009.05.07.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Korszerű városmarketing a modern technológia bevetésével Digitális útbaigazító és tájékoztatási rendszer Egy modern marketing eszköz városok, önkor- mányzatok.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
„A vállalaton belüli modern kommunikáció”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Civil szerepek és civil szereplők
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. Jól informáltan, mindig és mindenhol. Ahogy mi a CRM-t látjuk….
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
A marketingkommunikáció
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
professional coach, motivációs előadó
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
„New Hungary” Rural Development Programme Győr, április 27–28. Gönczi Zsolt Ügyvezető igazgató A vidék fejlesztésének titka – a civil szerveződés.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
JÖVŐKÉPEK, SZCENÁRIÓK GYAKORLAT KULCSSZAVAK: COACH, COACHEE, COACHING, COACH KÉPZÉS Saját jövőkép készítése, átalakítása és átkeretezése Magyar Coachszövetség.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Minőség menedzsment 6.előadás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A közösségi részvétel lehetőségei Mit tanulnak a fiatalok a közösségben, avagy mi az önkormányzat felelőssége? Nyíregyháza, december 1. Kósa András.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Alapfogalmak, definíciók
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Vállalkozásmenedzsment I.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
Kommunikáció típusai.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

Jó és rossz kommunikáció - Lehetséges jó és rossz kommunikációs helyzetek, és azok következményei Előadó: Alf Martienssen JVSZ, 2009.05.07

Mérlegeld mindig, hogy mit mondasz, és hogy kinek mondod. (Horatius). Egy olyan este, melynek minden résztvevője egy véleményen van, elveszettnek tekinthető. (Albert Einstein) A cél Legyünk jól informáltak - mindig és mindenhol! Minden érdekpartner azt az információt kapja, amit elvár! Die Geschichte mit dem Baer und dem Hasen

A kommunikáció alapjai Latinul: communicare =közölni Az ember az, amit kommunikál. A szociális fejlődés súlyponti kérdése az információ és az interaktív kommunikáció, amely elősegíti az ember érzelmi fejlődését, önértékelését és ezzel az ember „individualitását.” Barbara Senckel

Milyenek az igények a kommunikáció iránt egy érdekképviseletben? Ahhoz, hogy egy civil érdekképviselet jól tudjon kommunikálni, a következő kérdéseket kell tisztázni: 1. Mit jelent egy civil érdekképviselet? 2. Mik egy érdekképviselet társadalmi feladatai? 3. Kik az érdekképviseletek érdekpartnerei? 4. Milyen kommunikációs csatornákat használ egy érdekképviselet?

Mit jelent egy civil érdekképviselet? Önkéntes, alulról szerveződött vagy törvény általi összekapcsolódása olyan természetes vagy jogi személyeknek, akik a tagság egyetértése által, demokratikus módon egy egységes álláspontot képviselnek, amelyet képviselőik közvetítenek a külvilág felé.

Egy érdekképviselet is cégként működik? -Az indítás (iniciálás) momentuma - Vezetési feladat Termék vagy tudás Vezetés Siker: Profit elérése Több forgalom Technológia fejlesztés Közös cél vagy érdekei Érdek Siker: (általában Non-profit szervezet) Saját érdekeit érvényesíteni Több tag, nagyobb hangsúly A saját véleményének proaktív kommunikálása (vitatkozás), és a társadalmi fejlődésbe integrálása

Az érdekképviselet társadalmi feladatai A „küldetés, jövőkép és célok” témában Boér Tamás fog referálni A civil társadalom rendeltetése, hogy az általa biztosított nyilvánosság és érdekartikuláció útján szembesítse az állami és társadalmi akaratot az általa képviselt értékekkel, törekvésekkel és gyakorlattal.

Az érdekképviselet társadalmi feladatai (2) „Olyan társadalmi szféra, amely relatíve független az államtól, és amely nem merül ki a piac szabályaiban. Olyan elvekre támaszkodik, mint az autonómia, a pluralizmus, a szubszidiaritás, a szolidaritás és a felelősség. A nem állami szervezetek a társadalom érdekében fejtik ki alapvetően nem nyereségorientált, nonprofit tevékenységüket (alapítványok, egyesületek, közhasznú szervezetek, akár önkormányzati társulások stb.), kiegészítve az önkéntesség kritériumával.” (az Európai Unió Gazdasági és Szociális Bizottsága szerint) Az ÉK általános célja a tagok érdekeinek érvényesítése vagy a társadalompolitikai fejlődésre való ráhatás által ezen érdekek figyelembe vétele, anélkül, hogy az érdekképviselet politikai felelősséget kívánna átvenni.

A felhasznált (felhasználandó) kommunikációs csatornák Jegyzőkönyvek, cikkek .. Jegyzőkönyvek … tagok politika Más érdekpartnerek Csoport-munka, bizottságok kollégák tájékoztatása Szó, papír, mail Újság, portál.. Személyes információk Alkalmazottak, elnökök,ügyintézők Napi adatok/ információk feldolgozása Programok, CRM Taggyűlések, konferenciák jelentések Adat, CD Papír, film Operatív rendszerek alkalmazása Könyvelés és statisztika Archivált információk kiadása

Érdekpartnerek és elvárásaik kommunikáció munkatársak tagok „board” partok társadalom teljesítés elvárások ….. ….. Kunde Zufriedenstellende Produktqualität (siehe Folie TRQ 1-25) Mitarbeiter Zufriedenheit mit Karriere / Arbeit Eigentümer Ergebnis des Kapital- einsatzes Unterlieferanten Andauernde Geschäfts- verbindung Gesellschaft Verantwortungsvolles Handeln Hinweis: mit den Teilnehmern in der Norm erarbeiten (9000-1) Érdekképviselet cél tökéletesítése „Egyedi légy, ne átlagos” TRQ1-19/AZ1

Érdekképviselet és kommunikáció A kommunikáció fogalmához közel áll a szociális interakció, amely az egyén és csoportok közötti kölcsönhatás, és a kommunikáció révén befolyásolja a szereplők hozzáállását és cselekedetét. Itt érvényes a szabály: Minél több a partner és minél több kommunikációs csatorna, annál nagyobb a veszély, hogy a kommunikációnak nem fog sikerülni a célt szolgálni, mert …

..a kommunikációs multi-dimenzionalitás számos veszélyt rejteget A négy alapvető hozzáállás Én nem vagyok o.k. Te o.k. vagy Én o.k. vagyok Te nem vagy o.k. Én o.k. vagyok. Te o.k.vagy. Én nem vagyok o.k. Te sem vagy o.k. Én nem vagyok o.k. - Te o.k. vagy. Ez a hozzáállás a segítség igényét sugallja és a korai gyermekkor függőségéből ered. Én nem vagyok o.k. - Te sem vagy o.k. A kétségbeesés és a rezignáció alapállása. Én o.k.vagyok. - Te nem vagy o.k. Ez a hozzáállás felülről lefelé (EL-én) tudtára adja a másiknak,milyen kicsi és képtelen is a másik. Én o.k.vagyok. - Te o.k. vagy. A felnőtt-én alapállása (ER), aki elfogadja önmagát és a többieket. AZ:01

..a kommunikációs multi-dimenzionalitás számos veszélyt rejteget (2) Verbális kommunikáció vevő Megnyilatkozás Tartalom Kapcsolat Hivatkozás mail internet pantomime fax Négy fülű befogadó Nonverbális kommunikáció adó

Jól kommunikálni vagy rosszul kommunikálni? Ez az a döntés, amely leginkább meghatározza az érdekképviselet jövőképességét vagy jövőképtelenségét.

Mi az ÉK haszna a tagoknak? Saját érdekeit jobban tudja érvényesíteni Saját véleményét segít formálni, csiszolni Biztonságérzetet, csapatélményt nyújt (nem vagyok egyedül) Elégedettséget ad Bosszúság elkerülése „Különleges vagyok, figyelnek rám, az egész szervezet velem foglalkozik” ..ezt a kommunikáció révén kell ápolni!

A kommunikáció lényege (ÉK) Megfelelő technikai háttér Stratégia és álláspont kommunikálás Szervezet- és folyamatszervezés jó kommunikáció Határtalan Tartós és gyümölcsöző érdekpartneri kapcsolatok Proaktiv kommunikáció a tagok között Rendszerezés Informálás és jelenlét a a mindennapi társadalmi életben

Köszönjük szíves figyelmét! Merten&Martienssen Kft. 1152 Budapest Oroszlán u.36. merten@merten.hu alf.martienssen@merten.hu Köszönjük szíves figyelmét!