CRM – Customer Relationship Management

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
CRM (Customer Relationship Management)
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
Nagy Nikolett azonos című tanulmánya alapján (TMT 54. Évf sz
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
CAS Software AG Richtig informiert. Jederzeit und überall. ® CAS Software AGRichtig informiert. Jederzeit und überall.® CAS Software AG A CAS genesisWorld.
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A marketingkoncepció.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Reklámozás, Public Relations
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Titokzatos vásárlók.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Internetes bankok piacformáló hatása
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.

Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Termék & Márka Kopcsay László.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
C. R. M ? SZÁMADÓ NAP C. R. M SZÁMADÓ NAP 2006.
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Szalay Kitti Balogh Gergely Nagy Viktor
Marketing alapok Kopcsay László.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
Az üzletek operatív működtetése
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
8. tétel.
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
CRM: Ügyfélkapcsolat-menedzsment
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

CRM – Customer Relationship Management alkalmazási lehetőségei a könyvtárban „Első az ügyfél számunkra - mert, ha nem, valaki más számára az lesz.” BLK:CRM

Mi is ez? Ügyfélkapcsolat menedzsment Ügyfélszolgálat menedzsmentje Vevő kapcsolatok menedzsmentje Ügyfél kapcsolat-kezelés Ügyfélkapcsolatok vezérelte cégvezetés BLK:CRM

Fogalom 1. Olyan vevő orientált filozófia, amely a modern információs éa kommunikációs technikára építve „Olyan összvállalati, ügyfélközpontú stratégia, mely a vállalati folyamatokat, az ügyféligények minél eredményesebb kiszolgálása érdekében integrálja egy, a modern technológiát képviselő informatikai megoldásba, melynek alapjául egy minden ügyféladatot tartalmazó adattár szolgál.” Mester Csaba BLK:CRM

Fogalom 2. „Az ügyfélkapcsolatok kiemelten fontos eleme az emberi tényező” Mester Csaba „elsősorban stratégia, viselkedés forma. Ügyfélközpontú vállalat működés, és csak másodsorban az informatikai rendszer modulja vagy alkalmazása” Demcsák Gergely BLK:CRM

CRM története 1. 20.század – tömegtermelés: a siker kulcsa az alacsony költség és a versenyképes ár Élesedő verseny – marketing szemlélet bevezetése, piaci szegmensekre osztás Ma homogenitás jellemző a termékekre, a piacon megjelent termékek egyre jobban hasonlítanak egymáshoz. Felértékelődik a termékeket kísérő szolgáltatások, a járulékos szolgáltatások szerepe. BLK:CRM

CRM története 2. Egyre tájékozottabb ügyfél, egyre jobb szolgáltatásokra, illetve törődésre, figyelemre, gyorsabb kiszolgálásra vágyik. Új üzleti stratégia, melyben az ügyféllel szembeni bánásmód a legfontosabb - clienting Maga a szó a 1990-es években kerül be a köztudatba BLK:CRM

Célja, lényege Az üzletfeleket nem csak megszerezni kell, hanem meg is kell tartani. „Üzleti kapcsolat = párkapcsolat” új ügyfelek felkutatása,megszerzése, az ügyfélmegszerzés költségeinek leszorítása a leendő ügyfelek ügyfélértékének és életciklusának felbecsülése minél hosszabb ügyféléletciklus kialakítása lojális klientúra kialakítása BLK:CRM

Négylépcsős személyre szabott marketing modell Határozzuk meg meglevő és lehetséges vásárlóinkat (építsünk gazdag vevőadatbázist)! Csoportosítsuk őket szükségleteik és a vállalatnak jelentett értékek alapján! Kommunikáljunk a fogyasztókkal, hogy jobban megismerhessük az igényeiket, és szorosabb kapcsolatot tudjunk kiépíteni! A termékek, szolgáltatásokat és üzeneteket igazítsuk az egyes vevőkhöz! BLK:CRM

Ügyfél megtartása A régi megtartása kevesebb szellemi és anyagi ráfordítást igényel Alapja, hogy tudjunk valamit az ügyfélről – ügyféligények – könyvtárak nem tárolnak információt ?! Elégedettségének, panaszainak vizsgálata Lemorzsolódás elemzés – diák olvasók (vevőmegtartás aránya, lemorzsolódás okai, mekkora a haszon veszteség, mennyibe kerül csökkenteni a lemorzsolódást) BLK:CRM

Ügyfélelégedettség Elégedett ügyfél, ha az kapja, amit elvárt, akkor nincs hiányérzete, és nagy az újra vásárlási hajlandósága Leghatásosabb propaganda Ügyfélelégedettség mérés Tesztlátogató Cél a hibák javítása BLK:CRM

Elégedett ≠ hűséges ügyfél Ügyfélhűség Elégedett ≠ hűséges ügyfél Hűséges ügyfél – figyelemmel kíséri a tevékenységet, ajánlja, kisebb rossz miatt nem pártol el, aktív a céggel kapcsolatban, örömmel veszi a cég kapcsolat kezdeményezéseit – „ügyfél-evangelista” Hűségakciók – kézzelfogható előnyök Hűségkártya Pontgyűjtő akciók Személyre szabott árazás Könyvtárak 16%-a él ezzel a lehetőséggel – kedvezmények, egyéni módszerek BLK:CRM

Ügyfélmegtartás két törvénye Panaszok gyors kezelése a hiba okának megszüntetése Személyes kapcsolattartás BLK:CRM

Reklamáció kezelése 27/1 tesz panaszt – a többi beszél róla másnak „Ha elégedetlen mondja el nekünk, ha elégedett mondja el mindenkinek.” A reklamáció elidegeníthetetlen ügyféljog A reklamáció az ügyfél önkéntes és ingyenes segítsége Könyvtárak – „nyitott ajtók”, panaszláda, „morgás joga” láda, faliújság, észrevételek könyve, BLK:CRM

A leggyakoribb tévhitek Az ügyfelek szeretnek panaszkodni Az ügyfelek buták és tudatlanok Jó volna nullára csökkenteni az ügyfélpanaszok számát Ha elismerjük, hogy hibát követtünk el, az ügyfél vérszemet kap Ne adjunk kompenzációt, mert elszemtelenedik az ügyfél Ne bátorítsuk panaszkodásra az ügyfelet, mert elborítanak bennünket a panaszok BLK:CRM

Nincs két egyforma ügyfél Ügyfelek csoportosítása – szakmai súly, forgalom, székhely, tevékenység, társadalmi hasznosság, rugalmasság – egyénileg kidolgozni Ügyféljövedelmezőség, ügyfélérték kiszámítása „klónozzuk a pénzcsinálókat, és kerüljük a veszteséget termelőket” BLK:CRM

Személyre szabott szolgáltatások Kölcsönzési adatok felhasználása ajánlatok készítésére Email küldése lejárat előtt Célzott meghívók készítése rendezvényekre Cross-up selling – keresztértékesítés, vásárolt termékek körének kiszélesítése, az olvasót érdeklő témakörök holdudvara Up-selling – magasabb színtű szolgáltatás ajánlása: ingyenes közhasznú – térítéses üzleti információ BLK:CRM

Ügyfélszolgálat – hatékony kommunikáció Ügyfélszolgálat ≠ olvasószolgálat Gyűjtik, feldolgozzák az adatokat, információ szolgáltatás, panaszügyek megoldása, kapcsolatfelvétel Munkájuk akkor a leghatékonyabb, ha nem feltűnő Személyes, telefonos és virtulális ügyfélszolgálat BLK:CRM

Az IT A CRM előfeltétele az IT fejlesztése – egy CRM szoftver adja a hátteret Típus adatok: kapcsolat jellege, szokások, családi jellemzők, hobbi stb. Adatvédelmi szabályok betartás Iskolai végzettség, szak, munkahely, mobil, email Csak látogató vagy napijeggyel kölcsönzőkről nincs adat – ők a lemorzsolódók Analitikus (elemző) – adatbányászat és operatív (működtető) CRM BLK:CRM

Problémák - gondok Elidegenedés – nem olvasó csak ügyfél A magánélet sérthetetlensége – milyen adatokat tárolhatunk; a könyvtárosok nem csak kölcsönzési adatokat „tárolnak” az olvasókról közös tudásbázis építése Ügyfélérték – tehet-e a könyvtár különbséget? igen és nem!! Klasszikus értékek védelme avagy kommercianizálódás BLK:CRM

Nagy Nikolett: „Az ügyfél nem fél ügy” – a CRM alkalmazási lehetősége könyvtári területen. In:TMT 2007/7. p.291-310 Mikulás Gábor:Ingyenes erőforrás In:www.gmconsulting.hu/inf/cikkek/068/index.php BLK:CRM