Dolgozat, bibliográfia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A védés Ősz Rita.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Hivatkozás könyvfejezetre
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
A szakdolgozat Egyetemisták, főiskolások, felsőfokú képzésben résztvevők tanulmányaik végén írott hosszabb dolgozata.
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
Könyvtárhasználat.
Tudományos dolgozatírás
Műszaki tudományok az interneten
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Vám- és Pénzügyőri Tanszéki Tudományos Diákkör
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A SZAKDOLGOZAT.
Kommunikáció az egyetemen
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Folyóiratok feldolgozása Keveházi Katalin november 27.
A világ dokumentumtermésének az összegyűjtéséhez (20.század 2. fele)
Kutatási terv A kutatási téma megjelölése - a kutatás alapvető kérdésfeltevései A kutatás témájával kapcsolatos elméleti összefoglalás A kutatás hipotézisei.
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Hol keressünk tudományos munkákat kutatásunkhoz?.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A Számvitel Didaktikája
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Az óvodai tevékenységterv
A Debreczeni Képes Kalendáriom Gellér Ferencné dr. Internet Fiesta 2005.
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
A Magyar Tehetséggondozó Társaság kiadványai
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Integráció, inkluzió PPK,
Sonnevend Péter Új munka indult:
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Irodalomkutatás.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB)
Hogyan tájékozódjunk a magyar orvosi szakirodalomban?
DOLGOZATKÉSZÍTÉS TECHNIKÁJA (TARTALMI és FORMAI SZABÁLYOK)
A HIVATKOZÁS SZABÁLYAI ÉS MÓDSZEREI
Dokumentumtípusok.
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Könyvtár, 2014.
A digitálisan született tartalmak megőrzése
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Dolgozat, bibliográfia

Az információ hasznosítása A szakirodalmi tanulmány ~ Műfajok ~ A szakirodalom feldolgozása A bibliográfia készítése ~ Az egyszerűsített bibliográfiai leírás ~ A részletes bibliográfiai leírás ~ Gyűjteményes kötetek tanulmányainak bibliográfiai leírásai ~ Periodikumok cikkeinek bibliográfiai leírásai ~ Egyéb művek bibliográfiai leírásai ~ Jegyzetek, hivatkozások ~ A bibliográfiák/irodalomjegyzékek formái

Információ hasznosítása A dolgozat hogyan készüljön: Cím kitalálása Minimum 10 oldal Címoldal: PKK logót letölteni az írással együtt, lap tetején középre Dolgozat címe középre szerkesztve Cím alá témavezető bal oldalra, titulusokkal együtt Cím alá jobb oldalra ki készítette, titulusokkal együtt, nekünk: évfolyam, milyen szakos, nappali/levelező Középre: Nyíregyháza, alá az évszám

Az információ hasznosítása Következő oldal: Tartalomjegyzék tartalomjegyzék középre, eldöntendő a számformátum. Legcélszerűbb az 1, 1.1, 1.2 Első pontja a bevezető, nem sorszámozott! Legalább két fejezet Döntsük el, mit fogunk vastagítani 1 pont után sorkihagyás, vagy nem Betűnagyság: 12 Times New Roman, 1,5 sortáv 25 mm margó Fejezet: első, kitekintés a már meglévő irodalmakra második, saját felmérés Összefoglaló, nem sorszámozott Bibliográfia Mellékletek Mellékletek jegyzéke alcím, felsorolás Fényképek Fényképek jegyzéke alcím

Az információ hasznosítása Bevezető - nem sorszámozott A dolgozatom címének ezt-és-ezt választottam, és ezt úgy értelmezem, hogy… Témaválasztás indoklása Dolgozatom felépítése – leírni, a fejezeteket leírni egy-egy szóval, hogy mit takar Hol végeztem a kutatómunkámat Köszönetnyilvánítás, plusz aki segített

Az információ hasznosítása Összefoglaló – nem sorszámozott A dolgozatom címének ezt-és-ezt választottam –újra! Konkretizálva újra mindent, első fejezetében sikerült… a második fejezetben… Ennyi és ennyi mellékletet és ennyi és ennyi fényképet mellékeltem Sorkihagyás! Tartalmi szempontból dolgozatom erényének a következőket tartom: sorszámozott felsorolás alapszámmal, legalább négy dolog kell! Sikerült feltárnom, sikerült bebizonyítanom… A téma felsorolása során annyira közel került szívemhez, zárómondat.

Az információ hasznosítása Első fejezet: sorszámozott Szakirodalmi tájékozódás a témáról Álláspontokat egységesíteni és azonosságok majd különbségek feltárni Konklúzió Második fejezet Saját munkám bemutatása

Az információ hasznosítása Cím Tartalomjegyzék Bevezető Fejezetek Összefoglaló Bibliográfia Mellékletek Képek Lábjegyzet

Az információ hasznosítása A lábjegyzetben kell legyen hivatkozás egy könyvre, szerkesztett műre, 3 folyóiratra, konferenciaanyag, megjelent és utána jelent meg is, törvényi hivatkozás. Ezen kívül szerepeljen egy szerző többször, külön cikként, szerkesztett műként, könyvszerző. Legyen olyan oldal, ahol ugyanarra a szerzőre hivatkozunk. 80%-ban valós legyen, lehet kitalált, de a formai követelmény a fontos. Értékelés: gyakorlati jegy, ötfokozatú. Fontos a megjelenés szerkesztése. Formai felépítése Tartalmi Jegyzetapparátus ellenőrzés bibliográfia

A szakirodalmi tanulmány I Műfajok ~ A neveléstudományi produktum - a problémát empirikusan tanulmányozza - kipróbált és elfogadott kutatási módszert és eszközöket használ fel - az eredményt beilleszti a vonatkozó szakirodalomba ~ Tudományos dolgozat - új tudományos eredményeket jelenít meg Pl. doktori, szakdolgozat, évfolyam dolgozat, szemináriumi dolgozat ~ Kivonat, összefoglaló, ismertetés - absztrakt, tárgyszavak

A szakirodalmi tanulmány II Műfajok ~ Szakirodalmi tanulmány - a szakirodalmat dolgozza fel * megkeresi a kutatás előzményeit * hipotézis * bizonyítani, hogy elsajátított egy un. tudományos hagyományt (gondolkodás és a keresés érvényesnek tekintett formái) ~ Szakértői tanulmány - gyakorlat orientált ~ Kutatási beszámoló (zárójelentés) - támogató testület tagjainak íródik ~ Opponensi vélemény - tudományos közösségnek íródik

A szakirodalmi tanulmány III A szakirodalom feldolgozása ~ Probléma felvetés ~ Szakirodalmi tájékozódás - Heurisztikus dokumentáció (megoldást, felfedezést közvetlenül előmozdító közlések) - Irodalom feldolgozás * Olvasási technikák - áttekintő - tanulmányozó * Információrögzítési technikák - kivonatolás - szövegrögzítés - szövegkiemelés - szövegszerkesztés, szövegmentés - cédulázás - cédula - vezérszó

A szakirodalmi tanulmány IV A szakirodalom feldolgozása ~ Az érlelődés folyamata - Bölcseleti dolgozat * a gondolatmenet, a „bizonyítás” szerves részét képezi a mások gondolatainak, eredményeinek a szövegbe szerkesztése - Empirikus dolgozat * a munkahipotézis mozgatja az alakuló dolgozat szerkezetét, amely bizonyító, érvelő, problémamegoldó gondolatmenetet valósít meg - Az alkotómunka lélektana * munkában résztvevők pszichikus adottságai, személyiségük ~ A kreatív folyamat

A bibliográfia készítése I Az egyszerűsített bibliográfiai leírás ~ szerző neve, a könyv címe, a megjelenés helye, a megjelenés éve és a kiadó neve Szabó László Tamás (szerk.): Didaktika szöveggyűjtemény. Debrecen, 2001, Kossuth Egyetemi Kiadó. ~ több kiadó esetén - Osiris-Educatio. ~ hely nélkül (h.n.) ~ év nélkül (é.n.) ~ kiadó nélkül (k.n.)

A bibliográfia készítése II Részletes bibliográfiai leírás ~ tartalmazza még: a kiadásszámot, a kötetszámot, a sorozatcímet és a –számot, a fordító, a sajtó alá rendező és illusztrátor nevét ~ terjedelem: 100 p. (a könyv 100 oldalt tartalmaz) 100. p. (a 100. oldalon) 100-176. p. (a 100. oldaltól a176. oldalig) ~ illusztráció: 336 p., 43 ill., 8 mell. 432 p., 42 táblázat, 22 kép. ~ sorozat: 147 p. /Pallas Debrecina, 8./ pl.: Báthory Zoltán - Falus Iván (szerk.): Pedagógiai Lexikon. 1-3. köt. Budapest, 1997, Kereban Kiadó. Báthory Zoltán: Tanulók, iskolák – különbségek. 2. átd. Kiad. Budapest, 1997, Okker. Wender, Paul H.: A hiperaktív gyermek, serdűlő és felnőtt. Ford. Kiss Péter. Budapest, 1993, Medicina, 175 p.

A bibliográfia készítése III Gyűjteményes kötetek tanulmányainak bibliográfiai leírása Báthory Zoltán: Helyi tanterv. In Szabó László Tamás (szerk.): Tantervelmélet. Debrecen, 2003, Kossuth Egyetemi Kiadó, 134-138. p. Csapó Benő: Iskolai osztályok attitűdök, műveltség. In uő: Az iskolai műveltség. Budapest, 2002, Osiris, 11-37. p.

A bibliográfia készítése IV Periodikumok cikkeinek bibliográfiai leírásai ~ Egyszerűsített leírás Buda András: Eszköz. Educatio, 2002. 4. sz. 578-586. p. Miksa Lajos: Egyházi tanévkezdet. Köznevelés, 2003. szept. 19. 8-9. p. ~ Részletes leírás Buda András: Eszköz. Educatio, 11. évf. (2002) 4. sz. 578-586. p. Miksa Lajos: Egyházi tanévkezdet. Köznevelés, 59. évf. (2003. szeptember 19.) 28. sz. 8-9. p.

A bibliográfia készítése V Egyéb művek bibliográfiai leírása ~ Kéziratok Papp János: Tanári pálya és társadalom. Habilitációs disszertáció. (DE BTK). Debrecen, 2000. ~ Szabványok MSZ 3424/1 – 1978. Bibliográfiai leírás. Könyvek. ~ Konferencia anyag ( de nem publikált) Brezsnyánszky László: Tanárképzés kettős szorításban. Előadás a Kiss Árpád emlékkonferencián. Debrecen, 1999. nov. 18., Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék. ~ Konferencia anyag, de később megjelenik, akkor az első jegyzetben utalni kell ¹Jelen tanulmány egy korábbi változata 1999. nov. 18-án előadásként elhangzott a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszék által rendezett Kiss Árpád emlékkonferencián.

A bibliográfia készítése VI Jegyzetek, hivatkozások I ~ Szövegközi jegyzetek A Jenai-plan iskolák működéséről bővebben ír Németh András (A reformpedagógia múltja és jelene. Budapest, 1996, Tankönyvkiadó). ~ Sorszámozott bibliográfiai jegyzetek [3], [3, 12. p.] ~ Zárójeles jegyzetek A kvalitatív kutatás eljárásairól bővebben is írtak már (Szabolcs 2001). A kvalitatív kutatás eljárásairól Szabolcs Éva (Szabolcs 2001) bővebben is írt. A kvalitatív kutatás eljárásairól Szabolcs Éva (2001) írt bővebben. (Halász –Kovács 2002) (Falus szerk. 1996) (Szabolcs 2001, 43-47)

A bibliográfia készítése VII Jegyzetek, hivatkozások II ~ Lábjegyzetek I ¹ Vári Péter (szerk.): Monitor ’95. Budapest, 1999, Országos Kutató intézet. ² Lásd Vári Péter (szerk.): Monitor ’95. Bp., OKI. ¹ Vári: i. m. ² Vári: i. m. 17. p. Báthori: Rendszerszintű.. 17-19. p. ¹ Uo. 38. p. ² Uő: A Monitor ’86 vizsgálat ismertetése. Pedagógiai Szemle, 1989, 12. sz. 23-31. p.

A bibliográfia készítése VIII Jegyzetek, hivatkozások III ~ Lábjegyzetek II ¹ Vö. 38. p. ¹ Lásd 38. p. ¹ Bővebben lásd 38. fejezet Dr. Nagy János szíves közlése ~ Fejezet végi Jegyzetek ( formailag a lábjegyzettel megegyezik) ~ Hivatkozás levéltári forrásokra MOL. P11. 1937-1944. 1-10t. 43.cs. 9287/1943. TtREL. I. 1. c. 469.d. 1186/1945. ~ Hivatkozás jogszabályokra 2002. évi IX. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról. 2002. IX. tv. ~ Hivatkozás elektronikus forrásokra Pukánszky Béla: Pedagógia és pszichológia tudományos iskolák a szegedi egyetemen. http://www.arts.u-szeged.hu/education/tortenet.html;2003.05.11.h.

A bibliográfia készítése IX A bibliográfiák/irodalomjegyzékek formái ~ Sorszámozott bibliográfia 1., Lengyel Veronika: Az internet világa. Budapest, 1995, Computer Books Kiadói Kft. 2., Kéri Katalin: Mi a Neveléstörténet? Pécs, 1997, JPTE Tanárképző intézet. ~ Alfabetikus bibliográfia Kéri Katalin: Mi a Neveléstörténet? Pécs, 1997, JPTE Tanárképző intézet. Lengyel Veronika: Az internet világa. Budapest, 1995, Computer Books Kiadói Kft. ~ Évszámkiemelő bibliográfia (alfabetikus sorrend marad) Kéri Katalin (1997): Mi a Neveléstörténet? Pécs, JPTE Tanárképző intézet. Lengyel Veronika (1995): Az internet világa. Budapest, Computer Books Kiadói Kft. ~ Kronologikus bibliográfia ~ Rendszerező bibliográfia (rendszerezhetünk forrástípusok, stb. szerint)