A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: -1997-ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves,
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
MAT Kongresszus Siófok, nov Mozgó elterelés három városban a Kék Kockánál.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
„A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása” módszertani megalapozása” kiemelt projekt kiemelt projekt.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Bemutatás Ü Adatok Ü Az Alapítvány célja Ü Működésmódja Ü Célterületei Ü Eddigi programok Ü További programtervek.
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
Büntetés-végrehajtási
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG HÁROMSZÉKI TAGOZAT SEPSISZENTGYÖRGY 2009.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Megváltozott munkaképességűek tranzitfoglalkoztatással megvalósuló szakképzése Előadó: Szőke Attiláné a MIOK a hátrányos helyzetű emberekért Alapítvány.
Pálfy Aliz: (N. Colan Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy) MENTÁLHIGIÉNÉS KÉPZÉS, MENTÁLHIGIÉNÉS PROGRAMOK ERDÉLYBEN – ÁTTEKINTÉS, KEZDEMÉNYEZÉSEK, TERVEK.
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Biztos Kezdet Gyerekházak
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
ÓZDI JÁRÁSI FELZÁRKÓZÁSI KEREKASZTAL 2. ÜLÉSE „Területi együttműködést segítő programok kialakítása az ózdi járásban” ÁROP-1.A
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány és fiatal szakemberek önkéntes szerveződésének parteneriátusa révén -Az első 3 évben 6 szakember dolgozik a Polgármesteri Hivatal által biztosított helységben től 10-re nőtt a szakemberek száma -A csapat szakmai összetétele: pszichológus 5 pedagógus 2 pedagógus 2 szociális munkás 3 szociális munkás 3 Az első években nagyobb a fluktuáció (tagok cserélődnek) Fő partnerünk: a helyi Polgármesteri Hivatal Közösségfejlesztő Irodája

A CS. S. K. egy önkéntesen szerveződött: a) Segítő b) Önsegítő csoport a)Mint segítő csoport: fő célja a lelki egészség alapelveinek terjesztése, primér és tercier prevenció: - egyéni foglalkozások - családok lelki támogatása, életvezetési tanácsadás - csoportos tevékenységek - eset-managelés révén b) Mint önsegítő csoport: - szakmai együttműködés (esetmegbeszélések, információcsere, közös tevékenységek, képzések) - egyéni szinten: személyes kapcsolatok révén, intervizió Helyünk a közösség támogató rendszerében:

a)Szakmai képzettség: - mind a 10 munkatárs a fő célkitűzésnek megfelelő egyetemi képzettséggel rendelkezik - minden munkatárs postuniversitáris képzésben részesült: mentálhigiéné: 5 munkatárs családterápiás képzés: 2 munkatárs családterápiás képzés: 2 munkatárs pszihodráma: 2 munkatárs pszihodráma: 2 munkatárs alternatív terápiák: 10 munkatárs alternatív terápiák: 10 munkatárs - a csapat minden tagja résztvett kül- és belföldi szakmai továbbképzőkön, játékterápiában, művészetterápiában, bántalmazott gyermekek terápiájában, T. A. T. terápiában, stb. A CS. S. K. fő erősségei:

b) Erkölcsi és érzelmi motiváltság: - segítségnyújtásban - továbbképzésben és képződésben c) Jó csapatszellem és együttműködés: - együttműködés a csapatban - együttműködés a helyi támogató rendszerek más elemeivel: pl. Helyi Tanács, iskolák, Gyermekjogvédelmi Igazgatóság, Közösségfejlesztési Iroda, Gyámhatóság, egészségügy, Pszihopedagógiai központ, Tanítók Háza, stb. d) Igazi demokratikus szerveződés: - közös ügyeinket a csapat minden tagjának részvételével és szavazatával döntjük el, beszéljük meg

a) csekély pénzügyi támogatás b) projektjeinkhez nem találunk partnert, gyakorta ingyen dolgozunk, (kivéve a drog - prevenciós projekteket) c) időkeretek szűkössége (délutáni munkában dolgozunk) d) családi körülmények változása miatt (gyermeknevelések) időleges szakemberhiány A CS. S. K. gyenge pontjai:

- két szakember, mint moderátor tovább folytatta a képzést/képződést Mentálhigiénés képzésben az elmúlt négy évben 4+1 szakemberünk vett részt (50%) Változások a CS.S.K. működésében az m.h. képzés/képződés hatására a) pozitív változások: fejlődés: 1. nagyobb szakmai kompetencia egyéni és csapatszinten - objektív: ismeretek bővülése, szakdolgozat és diploma m.h. képzésből (5 m.h. szakember) - szubjektív: - nagyobb biztonság és magabiztosság szakmai téren, ami a munkavállalási kedvet növelte (több esetet és csoportmunkát vállaltak) - az együttműködés fontosságának tudatosulása és tovább fejlődése - egyéni attitűdváltások szakmai és magánéleti téren (saját határaink tudatos vállalása, a szakmai rivalizáció feladása stb.

- professzionális magatartás a felmerülő konfliktusok megoldásában - az ismeretek hatékonyabb felhasználása családi viszonylatokban - az esetmegbeszélő csoport tevékenységének kiterjesztése a következő évfolyammal közösen - a m.h. eszmék, ismeretek terjesztése a Mix rádión keresztül (6 hónap 2005-ben + egy újabb sorozat 2006 novemberétől – hetente 1 óra) - a Pedagógus Házzal parteneriátusban három szakemberünk részt vett a Bolyai Nyári Akadémia mentálhigiénés képzéseiben, mint előadó, csoportvezető stb. b) mivel a fenti tevékenységek időigényesek, a CS.S.K-ban vállalt munkaidő sajnos csökkent, így bizonyos szempontból stagnálást okoznak (plusz gyermeknevelési szabadságok) Végső következtetésként a CS. S. K. minden tagja és a külső megfigyelők egyaránt pozitívként értékelik a m.h. képzés hatásait, úgy egyéni, mint csapat szinten, a munkában és egyéni életükben. KÖSZÖNJÜK KÉPZŐINKNEK

Köszönöm figyelmeteket! Szabó Éva Mária pszichológus Mentálhigiénés szakember