területi tervezési és értékelési referens

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Prioritástengelyek bemutatása Farkas Zsuzsanna tervező-elemző Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal.
Területi tervezési feladatok, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program lehetőségei ban Jármi Gyöngyi szakmai koordinátor Nemzetgazdasági.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program december 10. Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens.
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
Gaálné Vörösmarty Éva Veszprém Megyei Közgyűlés tagja
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMOK A KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉNEK JAVÍTÁSÁÉRT
Foglalkoztatási Programok Főosztály
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Megyei tervezési folyamat
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Mikrovállalkozások fejlesztése
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Az önkormányzatok településfejlesztési
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP Pályázati lehetőségek – jövő évi pályázatok.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Előadás másolata:

területi tervezési és értékelési referens NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Terület- és Településfejlesztési Operatív Program kis- és középvállalkozásokat érintő tématerületei Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens 2013. NOVEMBER 20.

Tartalomjegyzék Területi operatív programok a 2014-20-as programozási periódusban Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Kis- és középvállalkozásokat érintő tématerületek

Területi operatív programok a 2014-20-as programozási periódusban

Területi operatív programok Céljuk: a területileg decentralizált fejlesztések folytatása a helyi szereplők bevonásával. Gazdaságfejlesztési fókusz: források 60%-a! Meghatározott területi egység: Régiók helyett nagyobb hangsúlyt kapnak a megyék és a városok, emellett kisebb térségi szinten a LEADER jellegű akciók. Dedikált forráscsomagok, elmozdulás a pályázati rendszertől: a vissza nem térítendő támogatások tervezése a helyi szereplőkkel együttműködésben zajlik. Jelenleg két területi operatív program van kidolgozás alatt: Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)

Operatív Programok - Forrásallokáció Az OP aránya a teljes támogatáshoz képest Területfejlesztési Operatív Program (TOP) 16,15 % Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 39,40 % Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) 3,55 % Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) 10,94 % Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) 14,77 % Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 13,69 % Koordinációs Operatív Program (KOP) 1,50 % Vidékfejlesztési Operatív Program (VOP) * Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) * Összesen 100 % Megjegyzés: A táblázatban szereplő allokációs arányok az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA), az Európai Szociális Alap (ESZA) és a Kohéziós Alap (KA) által társfinanszírozott operatív programokra együttesen rendelkezésre álló forráshoz viszonyítva értendők! ( * ) A VOP és a MAHOP más alapból (EMVA, ETHA) kerül finanszírozásra!

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program II. Terület- és Településfejlesztési Operatív Program

A TOP küldetése Keretet biztosít a területileg decentralizált fejlesztések tervezéséhez és megvalósításához, Képes hatékonyan reagálni az eltérő területi sajátosságokra és valóban a térségi igényekre szabott beavatkozásokat valósítja meg. A decentralizált fejlesztések legfőbb indokai: Országon belüli, EU átlaghoz képest jelentős területi különbségek, korábbi programozási időszak tapasztalatai alapján is indokolt (pl. ROP-ok végrehajtásának előrehaladása).

A TOP sajátosságai A TOP integrált területfejlesztési csomagok keretében valósul meg, előre meghatározott forrás és tematikai keretek között. A TOP „menü” jelleggel tematikai kereteket határoz meg a különböző megyei és helyi szintű fejlesztésekhez. A területi szereplők adottságaik és lehetőségeik szerint ezen kereteken belül határozhatják meg saját beavatkozásaikat. A területi szereplők tervezéséhez a kormányzat iránymutatást és folyamatos konzultációs lehetőségeket biztosít. Megyei önkormányzatoknak kulcsszerepe van: Összehangolják a megye területén a tervezést A MJV-kal együtt terveznek Szerepük kiterjed a nyomon követésre is

A TOP célja TOP fejlesztései is elsősorban a gazdaságfejlesztést és a foglalkoztatást szolgálják A költségvetési és tematikus determinációkhoz való igazodás alapján az alábbi kiemelt fejlesztési célokat határozta meg: Térség-specifikus erőforrásokra épülő gazdasági növekedés és foglalkoztatás-bővítés Élhető és az üzleti szereplők számára vonzó települési környezet Helyi közösségek megerősítése és öngondoskodó képességük javítása

A TOP célja A TOP a következő tematikus célkitűzésekre fókuszál: (3) A kkv-k versenyképességének fokozása: A TOP-ban közvetlen KKV fejlesztés nincs, erre csak közvetett támogatási konstrukciók formájában lesz lehetőség! (4) Az alacsony CO2-kibocsátású gazdaságra való áttérés támogatása minden ágazatban (6) Környezetvédelem és az erőforrás-felhasználás hatékonyságának előmozdítása (8) A foglalkoztatás bővítése és a munkaerő mobilitásának támogatása (9) A társadalmi befogadás előmozdítása és a szegénység elleni küzdelem A TOP elsősorban olyan beavatkozásokat tartalmaz, amelyek: települési és megyei önkormányzati feladatokhoz és vagyonhoz kapcsolódó fejlesztések települési vagy megyei szinten összehangolt fejlesztést igényelnek a területi tőke és helyi kapacitások, hálózatokon alapulva erősíti a területi és ágazatai fejlesztések szinergikus hatását lehetőséget biztosítanak az alulról jövő kezdeményezések, helyi közösség vezérelt fejlesztések megvalósításához Közvetett támogatás: térségi szinten működő gazdaságfejlesztési szervezetek által tovább osztott támogatás, amelyek közvetett támogatás formájában a megyei/megyei jogú várostérségi gazdaságfejlesztési részprogram által kijelölt területen vagy ágazatokban munkahely teremtési céllal fejlesztést megvalósító kis- és középvállalkozásoknak célzott fejlesztési támogatást nyújtanak.

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program  PRIORITÁSTENGELYEK Alap TC OP-n belüli arány (2013.09.26.) 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében ERFA 8/3 32,34% 2. Befektetők és lakosság számára vonzó városi és várostérségi környezet fejlesztése, megújítása 6 16,88% 3. Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken 4 19,40% 4. A társadalmi befogadás erősítése és a közösségi szolgáltatások helyi szintű fejlesztése 9/8/11 7,58% 5. Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések (CLLD típusú fejlesztések) 9/8 9,04% 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, társadalmi befogadás és foglalkoztatás-ösztönzés ESZA 8/9 12,13% 7. Technikai segítségnyújtás - 2,63% Összesen 100% 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében Térségi szintű integrált, foglalkoztatás-orientált gazdaságfejlesztés Térségi szintű, foglalkoztatás-bővítési célú turizmusfejlesztés Alternatív helyi, térségi és hálózati gazdaságfejlesztés Térségi kísérleti fejlesztések Megyei alternatív befektetés és beruházás ösztönzés, projekt előkészítés, marketing A szociális alapszolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátásokhoz, valamint óvodai ellátáshoz való hozzáférés javítása és a szolgáltatások minőségének fejlesztése 2. Befektetők és lakosság számára vonzó városi és várostérségi környezet fejlesztése, megújítása A települési környezet integrált és környezettudatos megújítása Belterületen fekvő barnamezős területek rehabilitációja Kis léptékű települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések 3. Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken Alacsony szén-dioxid-kibocsátást célzó stratégiák támogatása Kisléptékű közlekedési fejlesztések A települési önkormányzati infrastrukturális létesítményekben energiahatékonyság növelése és a megújuló energia felhasználás támogatása Térségi és helyi léptékű energetikai potenciál kiaknázására épülő komplex fejlesztési programok 4. A társadalmi befogadás erősítése és a közösségi szolgáltatások helyi szintű fejlesztése Egészségügyi alapellátás és önkormányzati járóbeteg ellátás infrastrukturális fejlesztése A szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése Térségi és helyi közszolgáltatási és közigazgatási infrastruktúra-fejlesztés Szegénység és szegregáció által sújtott leromlott városrészek rehabilitációja 5. Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések (CLLD) Közösségi szinten irányított helyi gazdaságfejlesztés Helyi kapcsolódó közösségi terek és szolgáltatások fejlesztése 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, társadalmi befogadás és foglalkoztatás-ösztönzés Megyei, térségi és helyi alternatív foglalkoztatás bővítést célzó programok A munkavállalók készségeinek és a helyi gazdaság igényeinek közelítése A helyi identitás növelése (egyének és lakóhely) Közösségfejlesztést és társadalmi befogadást támogató programok A helyi szerveződések elősegítése (civil szervezetek) – a civil szervezetek, közintézmények, valamint a helyi lakosok közötti kapcsolat erősítése Helyi foglalkoztatást, munkába állást és családokat segítő programok és programalapú fejlesztések (CLLD) 7. Technikai segítségnyújtás Program végrehajtási feladatok támogatása Térségi projektgenerálási és –fejlesztési feladatok támogatása Programkommunikációs és partnerségi feladatok támogatása Programértékelési és egyéb előkészítési feladatok támogatása Projektfejlesztési, gazdasági információszolgáltatási és tervezési környezet fejlesztése ERFA 8/3 391,5 32,34% 6 204,3 16,88% 4 234,9 19,40% 9/8/11 91,8 7,58% 5. Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések (CLLD típusú fejlesztések) 9/8 109,5 9,04% ESZA 8/9 146,8 12,13% - 31,8 2,63% Összesen 1 210,6 100%

Kis- és középvállalkozásokat érintő tématerületek III. Kis- és középvállalkozásokat érintő tématerületek

Kis- és középvállalkozásokat érintő tématerületek Prioritási tengely: Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében Prioritási tengely: Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések (CLLD típusú fejlesztések) Prioritási tengely: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, társadalmi befogadás és foglalkoztatás-ösztönzés A Terület- és Településfejlesztési Operatív program alábbi prioritási tengelyei érintettek a KKV fejlesztésben: 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében Illetve kisebb részben: 5. Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések (CLLD típusú fejlesztések): A Vidékfejlesztési Programmal szinergiában és komplementaritásban az intézkedés keretében megvalósulhat helyi és alternatív gazdaság-, termék, piacfejlesztés, beruházás ösztönzés, közösségi, civil és szociális gazdaságfejlesztés, város-vidék termékláncok kialakítása, valamint helyi termékek népszerűsítése és a helyi piacok újjászervezése, továbbá a kisléptékű turisztikai vonzerők minőségének javítása, kapcsolódó rendezvények szervezése. 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, társadalmi befogadás és foglalkoztatás-ösztönzés A helyi foglalkoztatási szint javítása megyei és helyi alternatív foglalkoztatás bővítést célzó programok támogatásával A munkavállalók készségeinek és a helyi gazdaság potenciális igényeinek közelítése A helyi identitás növelése – az egyének és a lakóhely közötti kapcsolat erősítése Megyei és helyi speciális közösségfejlesztést és társadalmi befogadást támogató fejlesztési programok A helyi szerveződések elősegítése (civil szervezetek) – a civil szervezetek és a település/térség közintézményei, valamint a helyi lakosok közötti kapcsolat erősítése

Prioritási tengely: Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében A prioritási tengely célja: helyi érdekű gazdaságfejlesztés előmozdítása, A helyi és térségi erőforrásokat hasznosító KKV-k foglalkoztatás ösztönzése, kezdeményező képességük erősítése. a prioritás keretében jellemzően programszerű, integrált beavatkozások támogatására kerül sor, a területi szereplők gazdaságfejlesztési részprogramjaihoz illeszkedően.

TOP 1. prioritás tartalma  PRIORITÁSTENGELY / INTÉZKEDÉSEK 1. prioritáson belüli arány (2013.09.26.) 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében 32,34% 1.1. Térségi szintű integrált, foglalkoztatás-orientált gazdaságfejlesztés 35,76% 1.2. Térségi szintű, foglalkoztatás-bővítési célú turizmusfejlesztés 20,44% 1.3. Alternatív helyi, térségi és hálózati gazdaságfejlesztés 3,19% 1.4. Térségi kísérleti fejlesztések 10,34% 1.5. Megyei alternatív befektetés- és beruházás-ösztönzés, projekt előkészítés, marketing 4,73% 1.6. A szociális alapszolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátásokhoz (bölcsőde, családi napközik stb.), valamint óvodai ellátáshoz való hozzáférés javítása és a szolgáltatások minőségének fejlesztése 25,54%

TOP 1.1: Térségi szintű integrált, foglalkoztatás-orientált gazdaságfejlesztés Cél: térségi szintű kombinált, foglalkoztatás-bővítési célú gazdaságfejlesztési akciók támogatása. A prioritás keretében közvetett KKV támogatás valósul meg, az alábbi tevékenységek mentén: Üzleti infrastruktúra fejlesztés (ipari parkok, inkubátor házak, iparterületek) Iparterületekhez vezető vonalas infrastruktúra fejlesztés KKV kisösszegű munkahelyteremtő beruházások Kedvezményezettjei a térségi szinten működő gazdaságfejlesztési szervezetek A KKV-k támogatására közvetett támogatási konstrukció formájában nyílik lehetőség, ahol a projektek kedvezményezettjei a térségi szinten működő gazdaságfejlesztési szervezetek, amelyek közvetett támogatás formájában a megyei/megyei jogú várostérségi gazdaságfejlesztési részprogram által kijelölt területen vagy ágazatokban munkahely teremtési céllal fejlesztést megvalósító kis- és középvállalkozásoknak célzott fejlesztési támogatást nyújtanak Kedvezményezettjei a térségi szinten működő gazdaságfejlesztési szervezetek, amelyek közvetett támogatás formájában a megyei/megyei jogú városi gazdaságfejlesztési részprogram által kijelölt területen vagy ágazatokban munkahely teremtési céllal fejlesztést megvalósító kis- és középvállalkozásoknak célzott fejlesztési támogatást nyújtanak. KKV kisösszegű munkahelyteremtő beruházások KKV szinten megvalósuló infrastrukturális és technológiafejlesztés Szolgáltatások megléte és azok minőségi fejlesztése kerül előtérbe Új munkaerő bér és járulék támogatása KKV szintű marketing tevékenységek támogatása

TOP 1.3: Alternatív helyi, térségi és hálózati gazdaságfejlesztés Cél: a helyi és közösségi alternatív gazdaságfejlesztési kezdeményezések és együttműködések támogatása megyei szinten. A prioritás keretében közvetett KKV támogatás valósul meg, a termékéletciklushoz kapcsolódó, alábbi tevékenységek mentén: Kapcsolódó komplex beruházások támogatása; Termelést és piacra jutást elősegítő együttműködések kialakítása; Értékesítés, piacra vitel támogatása; Fogyasztás ösztönzése; Szolgáltatások fejlesztése és szolgáltatók együttműködésének támogatása; Termékminősítő rendszerek kialakítása; Tanácsadási programok lebonyolítása. közösségi alternatív gazdaságfejlesztési kezdeményezések és együttműködésekhez kapcsolódó komplex beruházások támogatása; helyi termékek termelését és piacra jutását elősegítő együttműködések kialakítása; helyi termékek, termékcsomagok térségi, megyei szintű értékesítésének, piacra vitelének támogatása; helyi termékek fogyasztásának ösztönzése; térségi/megyei szintű helyi vállalkozási szolgáltatások fejlesztése és szolgáltatók együttműködésének támogatása; megyei/térségi szintű helyi termékminősítő rendszerek kialakítása; helyi termékek előállítását és piacra juttatását támogató tanácsadási programok lebonyolítása.

TOP 1.4: Térségi kísérleti fejlesztések Cél: a helyi érdekű KKV-k kezdeményező képességének fokozása kísérleti fejlesztések megvalósításának támogatásán keresztül. Speciális térségi kitörési pontok, ágazatok erősítése. A prioritás keretében közvetett KKV támogatás valósul meg, az alábbi tevékenységek mentén: Újszerű vállalkozói tevékenységek alapját képező technológia és termékfejlesztések támogatása. A kis- és középvállalkozások a kijelölt és a technikai segítségnyújtás keretéből támogatott térségi szintű KKV kezdeményezéseket előmozdító intézményhálózaton keresztül férhetnek hozzá

TOP 1.5: Megyei alternatív befektetés- és beruházás-ösztönzés, projekt előkészítés, marketing Cél: külső tőkebefektetések ösztönzése, hatékony térségmarketing, térségi gazdasági célú beruházások ösztönzése. Foglalkoztatási célzat. A prioritás keretében közvetett KKV támogatás valósul meg piaci megjelenésük támogatásához, az alábbi tevékenységek mentén: Befektetés ösztönzéssel foglalkozó szervezet infrastrukturális hátterének kiépítése (iroda, eszközvásárlás); Immateriális javak beszerzése (pl. szoftverek, adatbázisok, honlap fejlesztés, értékesítési és kommunikációs know-how); A szervezet működési költségének támogatása (bér és dologi költségek). közvetítő szervezetei a megyei/megyei jogú városi szinten létrehozott vagy kijelölt befektetés- és beruházás ösztönzési intézmények lehetnek

NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Köszönöm a figyelmet!