© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Szociális munka a börtönben
A tanári munka értékelése
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az egyéni fejlesztési terv
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Mi a Dalton-terv? A Dalton-terv aktuális reformpedagógiai modell az önálló tanulás fejlesztésére.

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Miért időszerű? A társadalom és gazdaság elvárja: a rugalmas alkalmazkodást a változó munkakörülményekhez készséget és képességet az állandó át / és újratanuláshoz

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005

Hogyan reagál az oktatásügy? A reformok célja   használható tudásanyag  kulcsfontosságú minösítések, képzések  speciális képességek, kulcskompetenciák közvetítése  az individualizálás és differenciálás  az önálló tanulás  tanulás megtanulásának feltételei  a szabadidö színvonalas eltöltése

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hogyan lehet ezeket a célokat az oktatásügyben megvalósítani?  Parkhurst Dalton-tervével „Az alapelv tehát abban áll hogy a hagyományos oktatási stratégiákat az elsajátítás, a tanulás stratégiájává alakítjuk át..” (Susanne Popp)‏

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv lényege az személyre szabott, az önmegvalósítást elősegítő oktatás.

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Hagyományos oktatás

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Individualizálás a hagyományos oktatásban:

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-tervben az individualizálással figyelembe veszzük a tanulók egyéni munkatempóját, különböző kiindulási szintjét, különböző tanulási típusait, kölönböző érdeklődési köreit, egyénileg szükséges foglalkozási igényét.

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Daltonpedagógia

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Megvalósítás  önálló tanulás  Penzumok (írásban megfogalmazott munkautasítások)‏  Szakterületek (Szaktanterem)‏  egyéni foglalkozás

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 önálló tanulás

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egymással tanulni

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 egyéni foglalkozás

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A három alapelv: „freedom“ szabadság / felelősség „cooperation“ együttműködés/ közös munka „budgeting time“ időbeosztás / tervezés

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Szabadság / felelősség Döntési felelősség A szabadságjogokat megismerni, azokkal felelősséggel élni tudni

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Kooperáció Kommunikálni, együttműködni Egymást elfogadni, respektálni

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 „budgeting time” időbeosztás A munkát állandó ellenőrzés mellet elvégezni Az egyéni munkáért a felelősséget vállalni

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Az alapelvek a Daltonoktatás során megvalósítandó nevelési célok.

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005

A Dalton-terv nem módszer, hanem „életforma“ a pedagógusok számára is  más beállítódás az élethez  más beállítódás a világhoz  más beállítódás a tanításhoz Ha a Dalton-terv szerint éljük életünket, akkor sikerül!

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Akkor a tanítási tanulási folyamatot „nem a távcső rossz oldaláról nézzük.“ Helen Parkhurst

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 A Dalton-terv 80 év óta működő konzepció  biztos siker az eddigi tapasztalatok alapján.

© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Dalton-terv pedagógia Magyarországon CERNEDA Projekt keretében óta a megyében érdeklődő pedagógusok Nyolc iskolában rendszeres Dalton-oktatás Nemzetközi EdQ Dalton-napok, tapasztalatcsere Dalton-akkreditált továbbképzések általános, szakiskolákban Magyarországon,Szlovákiában, Partiumban Hungaro-Dalton Egyesület-szakmai grémium megalakulása