A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanári munka értékelése
Advertisements

Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Pályázz okosan, pályázati kisokos
„Ezt egy életen át kell játszani”
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
e-Learning a tanárképzésben
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A neveltségi szint mérése
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat és az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány közötti években indított munkaerő-piaci programjairól, valamint.
Közigazgatási kommunikáció
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A tanárképzés szerkezete
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A támogatott lakhatás kihívásai
SZAKMAI GYAKORLAT BERLIN 2015.JÚLIUS 1-AUGUSZTUS 2.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
„ Kalandvágyból felelősség” Ismerjük meg az Ifjú Polgárőrt Dr. Christián László PhD tanszékvezető egy. docens NKE RTK.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Tervezési folyamat.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Norvégiai szakmai út október
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula

Az előadás témakörei Az oktatás megújulása Az oktatás megújulása Az oktatási minőségbiztosítás problémája Az oktatási minőségbiztosítás problémája A partnerközpontúság elemei A partnerközpontúság elemei Anyagi források a partnerközpontúságban Anyagi források a partnerközpontúságban Összefoglalás Összefoglalás

Az oktatás megújulása „Divat?” „Divat?” „Kihívás?” „Kihívás?” „Szükséges?” „Szükséges?” „Van értelme?” „Van értelme?” „CÉLOK?” „CÉLOK?” HOGYAN?!! HOGYAN?!!

Az oktatás megújulása Információ-hiány Információ-hiány Motiváció hiánya Motiváció hiánya Társadalmi elfogadottság Társadalmi elfogadottság Csak a törvényi háttér Csak a törvényi háttér Nem a valós igényeket mérik Nem a valós igényeket mérik Döntési lehetőség hiánya Döntési lehetőség hiánya

Az oktatás megújulása Módszertan Módszertan Koncepció Koncepció Gyakorlat Gyakorlat „Felülről jövő folyamat” „Felülről jövő folyamat” Tanárképzés problémája Tanárképzés problémája Pedagógus-pálya Pedagógus-pálya Eredmény: ld kép!! Eredmény: ld kép!!

Az oktatás megújulása MÉDIA Felelőssége: MÉDIA Felelőssége: Tanári pálya Pályaelhagyás Morális probléma Szakmai probléma Hibás kommunikáció VAN MEGOLDÁS? VAN TERV? KONCEPCIÓ? CSELEKVÉSI TERV? EREDMÉNY?

Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

Az oktatási minőségbiztosítás problémája ÓRIÁSI PROBLÉMA: ÓRIÁSI PROBLÉMA:

Az oktatási minőségbiztosítás problémája

Papíron működik Papíron működik Kevesen ismerik Kevesen ismerik COMENIUS 2000 fejlesztési program COMENIUS 2000 fejlesztési program A rendszert kevesen ismerik A rendszert kevesen ismerik Nincs tanácsadói szolgálat Nincs tanácsadói szolgálat Nem nyitunk! Nem nyitunk! Szükséges rosszként éljük meg. Szükséges rosszként éljük meg. Lehetőségeket rejt magában. Lehetőségeket rejt magában.

Az oktatási minőségbiztosítás problémája EU-s források EU-s források Kapcsolati források Kapcsolati források Profitorientált források Profitorientált források Partneri források Partneri források Kormányzati források Kormányzati források NFÜ források NFÜ források „TISZTAÜGYEK” „TISZTAÜGYEK” Rendbe kell tenni a dokumentációkat!

Az oktatási minőségbiztosítás problémája Rendben vagyunk… Rendben vagyunk… Igényfelmérés! Igényfelmérés! Kinek mire van szüksége?Kinek mire van szüksége? Mit adhatunk?Mit adhatunk? Miben lehetünk jók?Miben lehetünk jók? Kiemelkedésünk?Kiemelkedésünk? Lehetőségünk?Lehetőségünk? Környezetünk?Környezetünk? Milyen pluszok vannak?Milyen pluszok vannak? DEMOGRÁFIAI ADAT NEM LEHET VISSZATARTÓ ERŐ!

Az oktatási minőségbiztosítás problémája

FONTOS SZABÁLY: Őszinteség FONTOS SZABÁLY: Őszinteség

A partnerközpontúság elemei Nem csak „szemlélet” Nem csak „szemlélet” Koncepció Koncepció Ne jogszabály miatt! Ne jogszabály miatt! Alakítsuk! Alakítsuk! Nincs recept! Nincs recept! Egyéni igények. Egyéni igények. Élethelyzetek! Élethelyzetek! Merjünk bele vágni!

A partnerközpontúság elemei

Nyissuk ki az iskolai kapuit! Nyissuk ki az iskolai kapuit! Figyeljünk a környezetünkre! Figyeljünk a környezetünkre! Kontextus vizsgálat! Kontextus vizsgálat! Lehetőségek kémlelése Lehetőségek kémlelése Újabb pénzforrások! Újabb pénzforrások! Legyünk bátrak! Legyünk bátrak!

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? Kire kell figyelnünk?

A partnerközpontúság elemei Kire kell figyelnünk? LEGFONTOSABB… Kire kell figyelnünk? LEGFONTOSABB…

A partnerközpontúság elemei Cselekvési terv: Cselekvési terv: Piackutatás Mérés Következtetés Kapcsolatfelvétel Párbeszéd Logikai terv Fizikai terv Megvalósítás Tesztelés

Anyagi források a partnerközpontúságban Tempus Közalapítvány Tempus Közalapítvány OFA OFA OMK OMK Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Pályázatfigyelő: Pályázatfigyelő: DE!!!  Lokalitás DE!!!  Lokalitás Igényfelmérés:Piac:Plusz Lehetőség Igényfelmérés:Piac:Plusz Lehetőség Mérés Mérés

Anyagi források a partnerközpontúságban Kutatási terv Kutatási terv Kutatásmódszertan Kutatásmódszertan Kutatási elemzés Kutatási elemzés Pénzforrás Pénzforrás Párbeszéd!!! Párbeszéd!!!

Köszönöm a figyelmet!