Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök
Az oktatás világában – 15 év Tanterv Tankönyvpiac Oktatás tartalma Fenntartók Iskolai pedagógiai program Iskolai autonómia Szakértők Országos Képzési Jegyzék Minőségbiztosítás Kétszintű érettségi Kompetencia Információs és kommunikációs technológia Csökken a tanuló Több a középiskolás Magyar oktatás helye a rangsorokban A roma kisebbség társadalmi integrációja
Pedagógus-kompetenciák a XXI. században, felkészülés a pedagógus szakma gyakorlására A pedagógus szakma Pedagógus-kompetenciák a XXI. században Igazgatók a kompetenciákról A megújuló tanárképzés Kutatás-fejlesztés (HEFOP 3.3.2) A tanító változó kompetenciái Az előkészítés eredményei
Humán erőforrás – a tanárok „az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire jók a tanárok, akik alkotják.” (McKinsey&Company(2007): Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Kézirat nsey_elemz%C3%A9s_a_legsikeresebb_oktat%C3%A1si_rendszer ekr%C5%91l nsey_elemz%C3%A9s_a_legsikeresebb_oktat%C3%A1si_rendszer ekr%C5%91l Pedagógus-továbbképzés, kezdő tanárképzés modernizálása XXI. századi iskolában szükséges tanári kompetenciák Tanári mesterképzési szak 4. sz. melléklet a 15/2006. (IV.3.) OM rendelethez (KKK)
Tanári kompetenciák a szak követelményeiben A tanulói személyiség fejlesztése Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése A pedagógiai folyamat tervezése A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztése A tanulási folyamat szervezése és irányítása A pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazása Szakmai együttműködés és kommunikáció Szakmai fejlődésben elkötelezettség, önművelés
Kompetencia – pályaszakasz mátrix FelsőoktatásGyakorló félév Gyakornoki évek Pálya további szakasza(i) Ismeretek Attitűdök Képességek
A kompetencia komplex tudás az ismeretek, a készségek, és képességek, a magatartási, és viselkedési jegyek összessége, amely által a személy képes egy meghatározott feladat eredményes teljesítésére.
Az egri projekt modellértékű fejlesztése Oktatói, hallgatói fejlesztő bázis létrehozása Képzési programok folyamatos fejlesztése Pedagógiai képességek fejlesztése Kiemelt programjaik –Életpálya építési kompetenciák, –A szociális- és életviteli kompetenciák –Az IKT kompetenciák –Kooperatív tanulás –Projektpedagógia –Multikulturális tartalmak megismerése –E-learninges tananyagfejlesztés, számítógépes programok, e- portfolió –Képzők képzése –Programok kipróbálása a közoktatásban
A XXI. századi műveltség és az iskola Gondolatok a tanulásról, a tanításról Tanuláselméletek és a didaktikai modellek A XXI. századi műveltségkép megjelenése a tantervekben A tanulás élménye Új tanulási formák A tanulás speciális formái A tanítás újszerű elemeinek alkalmazása
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!