Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata 2008. november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ezt egy életen át kell játszani”
Advertisements

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Barcsák Marianna - KPSZTI
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök

Az oktatás világában – 15 év Tanterv Tankönyvpiac Oktatás tartalma Fenntartók Iskolai pedagógiai program Iskolai autonómia Szakértők Országos Képzési Jegyzék Minőségbiztosítás Kétszintű érettségi Kompetencia Információs és kommunikációs technológia Csökken a tanuló Több a középiskolás Magyar oktatás helye a rangsorokban A roma kisebbség társadalmi integrációja

Pedagógus-kompetenciák a XXI. században, felkészülés a pedagógus szakma gyakorlására A pedagógus szakma Pedagógus-kompetenciák a XXI. században Igazgatók a kompetenciákról A megújuló tanárképzés Kutatás-fejlesztés (HEFOP 3.3.2) A tanító változó kompetenciái Az előkészítés eredményei

Humán erőforrás – a tanárok „az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire jók a tanárok, akik alkotják.” (McKinsey&Company(2007): Mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Kézirat nsey_elemz%C3%A9s_a_legsikeresebb_oktat%C3%A1si_rendszer ekr%C5%91l nsey_elemz%C3%A9s_a_legsikeresebb_oktat%C3%A1si_rendszer ekr%C5%91l Pedagógus-továbbképzés, kezdő tanárképzés modernizálása XXI. századi iskolában szükséges tanári kompetenciák Tanári mesterképzési szak 4. sz. melléklet a 15/2006. (IV.3.) OM rendelethez (KKK)

Tanári kompetenciák a szak követelményeiben A tanulói személyiség fejlesztése Tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése A pedagógiai folyamat tervezése A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztése A tanulási folyamat szervezése és irányítása A pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazása Szakmai együttműködés és kommunikáció Szakmai fejlődésben elkötelezettség, önművelés

Kompetencia – pályaszakasz mátrix FelsőoktatásGyakorló félév Gyakornoki évek Pálya további szakasza(i) Ismeretek Attitűdök Képességek

A kompetencia komplex tudás az ismeretek, a készségek, és képességek, a magatartási, és viselkedési jegyek összessége, amely által a személy képes egy meghatározott feladat eredményes teljesítésére.

Az egri projekt modellértékű fejlesztése Oktatói, hallgatói fejlesztő bázis létrehozása Képzési programok folyamatos fejlesztése Pedagógiai képességek fejlesztése Kiemelt programjaik –Életpálya építési kompetenciák, –A szociális- és életviteli kompetenciák –Az IKT kompetenciák –Kooperatív tanulás –Projektpedagógia –Multikulturális tartalmak megismerése –E-learninges tananyagfejlesztés, számítógépes programok, e- portfolió –Képzők képzése –Programok kipróbálása a közoktatásban

A XXI. századi műveltség és az iskola Gondolatok a tanulásról, a tanításról Tanuláselméletek és a didaktikai modellek A XXI. századi műveltségkép megjelenése a tantervekben A tanulás élménye Új tanulási formák A tanulás speciális formái A tanítás újszerű elemeinek alkalmazása

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!