Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A november 18-i workshop napirendje
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fontosabb fogalmak Képesség :
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Cseke Istvánné, Szilágyi Barnabás Nyíregyházi Főiskola Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Minőség menedzsment 6.előadás
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 Előadó: Cseke Istvánné és Szabó István

Projektben résztvevők: Nyíregyházi Főiskola (Főpályázó) Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága Budapesti Gazdasági Főiskola DE Egészségügyi Főiskolai Kar SZTE Juhász Gy. Tanárképző Főiskolai Kar PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar

Mérföldkövek: 2004.09. HEFOP pályázat beadása 2005.09 Pozitív döntés 2006.01. Indító értekezlet –munkaterv kidolgozása 2006.01 Szerződéskötés 2006.03. Helyszíni szemle (OMAI) 2006.03. Egyeztető megbeszélés – Tankönyv felépítés végl. 2006.06. Tananyag összeállítás 2006.08. Lektorálás (MAB) 2006.09. Képzések (képzők képzése és intézmény szintű) 2007.05. Felsőoktatási minőség modell kidolgozás 2007.06. Önértékelés elvégzése (kiválasztott területeken)

Projekt céljai: Általános cél: Minőségi kultúra kialakítása, fejlesztése a projektben résztvevő intézményeknél. Konkrét cél: Olyan minőségmodell kidolgozása a képzés területén, amely európai szinten is összehasonlítható kritériumokon alapul és a minőség folyamatos fejlesztését szolgálja. Intézményi sajátosságoknak megfelelő Kézikönyv kidolgozása.

Felsőoktatási minőségmodell kidolgozása (tervezet) Bemenetek Törvényi előírások Nemzetközi gyakorlatok (felsőoktatás) MAB önértékelési szempontrendszere (2005.július) EFQM

TQM alapelvek Alapok definiálása: Intézmény küldetés, stratégia megfogalmazása Szervezeti felépítés Minőségpolitika Folyamatok leírása Dokumentálás Érdekeltségi rendszer működtetése Vevőközpontúság A folyamatok folyamatos fejlesztése A dolgozók teljes körű részvétele Részvétel a társadalmi méretű közös tanulásban

A Felsőoktatási Minőség Modell fő célkitűzései: Kezelje a felsőoktatás jellemző sajátosságait. A felsőoktatási Intézmények számára a teljesítmény fokozására alkalmas eszközként szolgáljon. A felsőoktatás tömegessé válása mellett az oktatás minőségének megőrzése. Megkönnyítse a minőségi összehasonlító értékeléseket a felsőoktatási intézmények között.

Kétszintű önértékelés: Intézményi önértékelés Képzési tevékenység önértékelése (szakonkénti lebontásban)

Felsőoktatási intézmény önértékelési modellje

Szakok önértékelési modellje

Tanterv, tananyag (példa) · tartalom: megfelelés (a szak céljainak, a szakmai követelményeknek, a képesítési követelményeknek, a munkaerőpiac követelményeinek, a szak kompetenciái, valamint az oktatott ismeretanyagok a gyakorlatban hogyan hasznosulnak, a gyakorlat változásait hogyan követik) ·  struktúra: tantárgyak (egymásra épülése, fő modulok /alapozó, szak, értelmiségi/ aránya, elméleti és gyakorlati képzés aránya, kötelező és más órák aránya, szakosodási lehetőség (szakirányok), a képesítési követelményben rögzített kompetenciák megszerzését a szak kurzusai (tantárgyai) hogyan biztosítják) ·  dimenzió: átjárhatóság, részképzési lehetőség ( intézményen belül, országosan,  Európában) ·   értékelés, vizsgák: ütemezésük, számok, típusaik, módszereik ·   kutatási eredmények beépítése ·   tanulhatóság, kapcsolat a középiskolában tanultakkal

Minőségi kultúra kialakítása, fejlesztése Minőségtechnikák oktatása Oktatási anyag kidolgozása („Tankönyv”) Önértékelések megvalósítása Minőségirányítási kézikönyv kidolgozása

Tankönyv fejezetek Nemzetközi szakirodalmi áttekintés A minőségügy alapjai és fejlődése Minőségirányítási rendszerek (eltérő nemzeteknél oktatás területén alkalmazott modellek) EFQM Kiválóság Modell, TQM Partneri igény, elégedettség mérés Benchmarking a felsőoktatásban Minőség fejlesztési technikák Jogi és egyéb szabályozások Minőségmodell a felsőoktatásban Fogalom meghatározás Alkalmazott irodalom jegyzék

Elvárások Fejezetek felépítése A tankönyv célcsoportja: Felsőoktatási intézmények vezetői, középvezetői részére A tankönyv célja: Átfogó minőségügyi ismeretek nyújtása, speciálisan a felsőoktatásra fókuszálva Felhasználás: Önálló tanulás támogatása Fejezetek felépítése Oktatási anyag (elmélet) Munkafüzet (gyakorlati feladatsorok, példák) megj: a tananyag / munkafüzet terjedelmi aránya: 80/20 % Ellenőrző kérdéssor (megoldó kulccsal) Oktatási fóliák kidolgozása

Projekt feladatterv Kommunikáció Címlista megadása, kör-email létrehozása (HEFOP33) Résztvevők min.szabályozásainak átadása Projekt tanács értekezletek (jegyzőkönyv ismertetése) Kéziratok köröztetése (csak tájékoztatás céljából) Fejezetek közös kidolgozása (pl. DE+NYF)

Intézményi feladatterv (NYF)