Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Az új épületenergetikai szabályozás
A régiók kialakításának finanszírozási kérdései Vigvári András
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A tervezés mint menedzsment funkció
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
TERÜLETI TERVEZÉS, TERÜLETI FOLYAMATOK Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Műhelymunka-sorozat a térbeli tervezési rendszer összehangolásának.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
MNB felügyeleti integráció
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete A vidékfejlesztés területi és közigazgatási aspektusai a magyar és a.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Kővári János országgyűlési képviselő,
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS - KÖZLEKEDÉS ÉS INFRASTRUKTÚRA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Tudományos ülés Scharle Péter egyetemi tanár 65.
Fejlesztés Menedzser ismertető II.rész 1 A Projektekről nyilvántartott fontosabb adatok Alapadatok, Mérföldkövek, Emberi erőforrások, Költségek, Szoftver.
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális központok fejlesztése: valami talán elindul? (Hrubi László, MTA RKK)
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A Paksi Atomerőmű üzemidő hosszabbítása Lenkei István Műszaki főszakértő A műszaki-vezérigazgató helyettes tanácsadója Energiapolitika 2000 Társulat Energiapolitikai.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Előadás másolata:

Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary Plenáris ülés Stratégiai Kutatási Terv megvitatása Budapest, 2009 szeptember 22. INFRASTRUKTÚRA- TERVEZÉS ÉS -ÉPÍTÉS

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 A jelenlegi kutatási tervezetekben is valamennyire elébe kell menni a jövőbeli viszonyoknak 4 A jövőre vonatkozó kutatási terv esetén kétszeresen is a jövő felé kell lépni: hiszen a középtávú kutatások a hosszú távú jövő viszonyait alapozzák meg, hosszú távon pedig a nagytávlat problémáinak kell elébe menni 4 Ebben a vonatkozásban a stratégiai kutatási tervet kissé földhözragadtnak érzem, túlzottan a mai perspektívába szorulónak, óvatoskodónak 4 Ez a minősítés az infrastruktúra-tervezés és -építés blokkra is vonatkozik 4 Számomra különösen zavaró, hogy még alternatívaképpen sem merülnek fel gyökeresen új, léptékváltó megközelítések, arra irányuló kutatási feladatok

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 JÖVŐKÉP 4 Rácsos hálózatszerkezet 4 (vajon folytatható-e az eddig is erőltetett üteműnek talált folyosóépítés?) 4 Hatékony és optimális szolgáltatások (közúti ill. kutatás) 4 (vajon hatékony és optimális, vagy peremfeltételekhez illeszkedő és alkalmazkodó?) 4 Újrahasznosítás, hatékony erőforrás- és energiahasznosítás 4 (vajon nem a közlekedéssel kell-e majd elsősorban takarékoskodni?) 4 Integrált területi politika, csökkenő területhasználat 4 (vajon a területpolitika integrálódik a közlekedéstervezésbe, vagy fordítva?) 4 Valós idejű információn alapuló döntéshozatal integrált (útviszonyok + forgalmi) adatrendszerben 4 (vajon nem össz-közlekedési integráció kell-e, sőt, T+G+K politikába integrált közl.?) 4 Technológia (gyors építés, hosszú élettartam, alacsony karbantartási költség-igény) (tartalékok a szervezésben és szabályozásban) 4 Alternatív közlekedési módok: kerékpárutak 4 (és sok más, éppen kutatandó alternatív mód)

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat figyelembe vevő, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat figyelembe vevő, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 A versenyképesség, hatékonyság maximalizálása mind országos, mind regionális szinten 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása 4 A közlekedésbiztonság növelése

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása, beleértve a térségi esélykülönbségek kiegyenlítését 4 A közlekedésbiztonság növelése

Infrastruktúra-tervezés és -építés 4 STRATÉGIAI CÉLOK 4 A közúti közlekedés okozta környezeti károk mérséklése, környezeti korlátokat betartó, környezettudatos tervezés 4 Az ország és a régiók versenyképességének, hatékonyságának maximalizálása 4 A szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása, beleértve a térségi esélykülönbségek kiegyenlítését 4 A közlekedésbiztonság fókuszba állítása

Infrastruktúra-tervezés és -építés KörnyezetVerseny- képesség Esély- egyenlőség Közlekedés- biztonság Hálózatfejlesztés Vagyongazdálkodás Építés Fenntartás-felújítás Üzemeltetés

Infrastruktúra-tervezés és -építés KörnyezetVerseny- képesség Esély- egyenlőség Közlekedés- biztonság Hálózatfejlesztés 1.1 Területfejlesztés és közúthálózatfejlesztés egymásra hatása; 1.2, 1.7 (1.3 ) (1.4) Vagyongazdálkodás 2.5 Globális éghajlatváltozásra Építés 3.2 Körny.barát anyagok; 3.3, 3.7 Fenntartás-felújítás 4,2 recycling; 4.3, tech, 4.4 glob. 4.1 zavar min. Üzemeltetés 5.1, 5.2, 5.4, útdíjasítás, Finanszírozás? ???

Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary Plenáris ülés Stratégiai Kutatási Terv megvitatása Budapest, 2009 szeptember 22. INFRASTRUKTÚRA- TERVEZÉS ÉS -ÉPÍTÉS KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !