BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni Kétéves tervezés ciklusok (Akciótervek)
AKCIÓTERVEK ÉS KONSTRUKCIÓK. AT: az operatív program végrehajtására vonatkozó, két évre szóló részletes programozási és végrehajtási dokumentum A Kormány/NFM fogadja el, az EU-nak nem kell benyújtani Kapcsolat az OP-k és a pályázati kiírások és kiemelt projektek között Tartalmuk: konkrét intézkedések, pályázati- és projektcélok, pénzügyi keretek, ütemezés A konstrukciók többféle eljárással valósulnak meg (könnyített elbírálású pályázat, egyfordulós pályázat, kiemelt projekt)
FEJLESZTÉSI TERÜLETEK „MEGOSZLÁSA” Társadalmi Megújulás OP: ESZA-típusú fejlesztések, „befektetés az emberbe”, képzések, foglalkoztatás bővítés, humán hálózatfejlesztés Társadalmi Infrastruktúra és Regionális OP: ERFA típusú fejlesztések, infrastrukturális beruházások, építés, eszközfejlesztés.
TÁMOP prioritások 1.Foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés ösztönzése 2. Alkalmazkodóképesség javítása 3. Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 4. A Felsőoktatás tartalmi és szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében 5. Társadalmi befogadás, részvétel erősítése 6. Egészségmegőrzés és egészségügyi humánerőforrás- fejlesztés
TIOP prioritások 1. Az oktatási infrastruktúra fejlesztése 2. Az egészségügyi infrastruktúra fejlesztése 3. A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Az intézményrendszer 1)NFÜ/Irányító Hatóságok – program szint 2) Közreműködő Szervezetek (ESZA) – projekt szint 3) Szaktárca – alapvetően a tervezésben van szerepe 4) További szereplők: MÁK, EUTAF, ÁSZ, EU Audit 5) Civilek szerepe (Társadalmi egyeztetés)
Egyéb tudnivalók Fejlesztések, nem működési költség, forrás-kiegészítés Komplex szemlélet kell, stratégiai gondolkodás A fejlesztések szakmai tartalmáért elsődlegesen a szaktárca felelős, de az NFÜ felel a források eredményes, hatékony és fenntartható felhasználásáért Szigorú pályáztatás, elszámolás és monitorozás, bürokratikus rendszer.
Jogszabályok, útmutatók. Irányadó jogszabályok: ÚMFT: 281/2006 (XII.23.) Korm. Rendelet –pénzügyi lebonyolítás és ellenőrzési rendszer kialakítása 16/2006 (XII.28.) MeHVM-PM együttes rendelet – általános eljárási szabály 217/1998 (XII.30.) Korm. rendelet - ÁMR ÚSZT ( után megjelent felhívások): 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet – támogatások felhasználásának rendje 24/2011. (V.6.) NFM utasítása az egységes működési kézikönyv kiadásáról 292/2009 (XII.19.) Korm. Rendelet (Ámr)
Mit és hol találok Pályázatfigyelő oldal:
ÚSZT honlap
Pályázati közlemények
Partnerség
Pályázatok
Foglalkoztatási Program pályázatai
Pályázati kiírás dokumentációja
Segédletek
NFÜ HONLAP
PÁLYÁZATI MENETREND
Közvetett kapcsolódású pályázatok
GYIK, KITÖLTŐ PROGRAM
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
ADATLAP KITÖLTŐ
PÁLYÁZATI EREDMÉNYEK LEKÉRDEZÉSE
EREDMÉNYEK
AKTUÁLIS STATISZTIKÁK
HEVES MEGYE - ÚSZT
JELENTÉSKÉSZÍTŐ ÉSZAK-MAGYARORSZÁG - ÚMFT
JELENTÉSKÉSZÍTŐ ÉSZAK-MAGYARORSZÁG- ÚMFT
JELENTÉSKÉSZÍTŐ ÉSZAK-MAGYARORSZÁG- ÚMFT
JELENTÉSKÉSZÍTŐ ÉSZAK-MAGYARORSZÁG- ÚMFT
JELENTÉSKÉSZÍTŐ ÉSZAK-MAGYARORSZÁG- ÚMFT
SZPI BEMUTATKOZÁS Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. A szervezet a 68/2011 (IV.28) Korm. rendelet alapján, az európai uniós források hatékony felhasználását segítő ingyenes tanácsadó hálózatot működtet. A Programiroda célja, hogy hozzájáruljon az Új Széchenyi Tervben megfogalmazott célok megvalósításához, elsősorban a foglalkoztatás növeléséhez, a versenyképes gazdaság megteremtéséhez, valamint a társadalmi és területi egyenlőtlenségek kiküszöböléséhez az európai uniós támogatások elosztásának elősegítésével.
Intézményrendszer
Programirodák
Munkacsoportok
Észak-Magyarországi régió Salgótarján Eger 3300 Eger, Dobó tér 2. Miskolc
ÁLLÁSOK - SZPI
FELVÉTELI KÖVETELMÉNYEK
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Elérhetőségek: NYÍRI KATALIN Telefonszám: 20/