Fő célok:  a foglalkoztatás bővítése és a  a növekedés biztosítása. A fenti célok elérése érdekében hat kiemelt területen indultak összehangolt állami.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
1 Tervezett központi képzőhely. 2 TÁMOP + TIOP Cél:megvalósulhat a szak- és felnőtt- képzésre fordított állami, és Európai Uniós források koncentrált.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt indikátorai Az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA SZAKKÉPZÉSI STRATÉGIÁJA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Fő célok:  a foglalkoztatás bővítése és a  a növekedés biztosítása. A fenti célok elérése érdekében hat kiemelt területen indultak összehangolt állami és uniós fejlesztések:  a gazdaság,  a közlekedés,  az emberi erőforrások,  a környezet és az energetika,  a területfejlesztés,  a közszolgáltatások terén.

 Végrehajtás-támogatási OPAz Új Magyarország Fejlesztési Terv koordinációja és kommunikációja  Államreform OP  Elektronikus Közigazgatás OPÁllamreform  Európai Területi Együttm ű ködések OP-k  Közép-magyarországi Operatív Program,  Dél-alföldi Operatív Program,  Észak-alföldi Operatív Program,  Észak-magyarországi Operatív Program,  Dél-dunántúli Operatív Program,  Közép-dunántúli Operatív Program,  Nyugat-dunántúli Operatív Program,Területfejlesztés  Környezet és Energia OPKörnyezet- és energiafejlesztés  Társadalmi Infrastruktúra OP  Társadalmi Megújulás OPA társadalom megújulása  Közlekedés OPA közlekedés fejlesztése  Gazdaság OPA gazdaság fejlesztése Operatív programPrioritások

„ A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” címmel került kiírásra a TÁMOP-2.2.3/07/2 pályázat.

 A szakképzésre fordított állami források koncentrált felhasználásának ösztönzése  A forrásokkal hatékonyabban gazdálkodó, a munkaerő-piaci keresletre rugalmasan reagálni képes szakképző intézményrendszer kialakítása  A képzés szerkezete rugalmasan igazodjon a gazdaság igényeihez, ill. javuljon a képzés minősége és tartalma

Tervezett keretösszeg: Ft A forrást az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

Pályázatot nyújthattak be a szakképzésről szóló 1993.évi LXXVI. törvény 2.§ (5) bekezdésében meghatározott térségi integrált szakképző központ modellek valamelyikét megvalósító TISZK-ek, vagy a TISZK modellek valamelyikét létrehozni szándékozók.

 A szakképző iskolák együttműködésével, integrációjával, koncentrációjával kapcsolatos szervezetfejlesztés  A gazdaság igényeihez igazodó, korszerű, moduláris képzésre való felkészítés  A hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe bevonása, munkavállalói kompetenciák fejlesztése

 Vissza nem térítendő támogatás  Önrész nélküli  A támogatás mértéke: millió Ft

 Pályázók köre: Társulás és a szakképzésben együttműködő partnerei  Pályázat benyújtása 1. fordulóra (2008. január)  Elfogadott projektjavaslat után pályázat benyújtása 2. fordulóra (2008. június)  Elnyert támogatási összeg: Ft  Megvalósítás időtartama: 24 hónap  Fenntartási kötelezettség: a projekt lezárását követően legalább 5 évig fenntartani és működtetni a TISZK-et (2015-ig)

 Szétaprózott szakképzési rendszer, párhuzamos képzések  Nem megfelelően képzett munkaerő  A szakképzés nem munkaerő-piac orientált  Sok a pályaelhagyó, magas a pályakezdő munkanélküliség  Hiányzik az intézményközi együttműködés  Nincsenek kidolgozott modulrendszerű tananyagok és e-learning tananyagok

 Nincsenek a képző intézmények között beszámíthatósági rendszerek  Nem működik az iskolarendszerű képzésből végzettség nélkül kikerült fiatalok szakképzésbe történő reintegrációja  Nem célirányos a pedagógusok és szakoktatók továbbképzése  A munkaerő-piaci monitoring szervezetlen

 Fejlesztendő a HH-s tanulókkal való programszintű foglalkozás, a lemorzsolódással veszélyeztetettek kiszűrése, a pályaválasztási tanácsadás  Összehangolatlan a fejlesztési források felhasználása

 Közös szakmacsoport- és szakmakínálat kialakítása, folyamatos felülvizsgálata szakmacsoportos tantervi bizottságok segítségével  Az OKJ-ra épülő közös szakmacsoportos modultérképek kidolgozása szakmacsoportos tantervi bizottságok segítségével, 17 szakmacsoportban

 A közös modultérképeknek megfelelő intézményi képzésszerkezet kidolgozása  Az OKJ változásait folyamatosan leképző tartalomfejlesztési rendszer kiépítése  A középfokú és a felsőfokú szakképzés rendszerének összehangolása, hiányzó képzések indítása

 Integrált intézményközi és fenntartói irányítás szervezeti kereteinek létrehozása  Közös beiskolázási stratégia kidolgozása  Az éves tantárgyfelosztás- és órarend-készítési gyakorlat közös tervezéssé emelése egységes helyiség- és eszközkataszter működtetésével  Felsőfokú szakképzés közös beszámítási, tantervi rendjének és irányítási rendszerének kidolgozása  Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása

 Közös adatgyűjtési és elemzési rendszer kialakítása a helyi foglalkoztatási lehetőségek előrejelzésére  Kapcsolatok erősítése a TISZK területén tevékenykedő meghatározó munkaerő- piaci szereplőkkel (Tanácsadó Testület létrehozása a kamara bevonásával)  Minőségbiztosítási rendszer kialakítása  Közös forrásszerzési rendszer kialakítása, és felhasználásának nyomon követése.  Felnőttképzési rendszer kialakítása

 Közös szolgáltatások szervezeti kereteinek kiépítése  Közös pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása, karrier-tanácsadási rendszer kidolgozása  Az esélykülönbségeket csökkentő programok fejlesztése  Kiegészítő tananyag fejlesztése  Tanácsadási szolgáltatás kiépítése a vállalati képzőhelyek számára  Bemutatóközpont-rendszer tervezése

 A modulrendszerű, kompetencialapú szakképzéshez szükséges tanári és tananyag-fejlesztési kompetenciák fejlesztése a szakképző évfolyamon tanító pedagógusoknál  A közismereti évfolyamokon tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének támogatása

 A szakoktatók továbbképzését és szakmai tapasztalatcseréjét szolgáló rendszer kiépítése a munkaerő-piaci szereplők bevonásával  A gyakorlati képzési rendszer fejlesztése, a tanulószerződéssel gyakorlati képzésben résztvevő vállalkozók képzése és folyamatos tájékoztatása

 Menedzsment vezetőképzés, projektvezetői és a térségi irányítás intézményközi folyamatainak vezetői irányítási készség-fejlesztése  A pályázási kompetenciák és a pályázási aktivitás fejlesztése  Fejlesztési projektmenedzsment kapacitás- építés  Szervezetfejlesztési, csapatépítési tréningek szervezése

 Nyitó és záró konferenciák szervezése  Szakmai egyeztetések szervezése a régióban  Kiadványok, szórólapok készítése a célcsoportok elérése érdekében  Marketing tevékenység a szülők, a gazdasági szereplők elérése érdekében  A médiák felhasználása (TV, rádió, Internet, sajtótájékoztatók)  Saját honlap kialakítása és folyamatos működtetése

Nyomon-követési rendszer kialakítása és működtetése:  Adatgyűjtés a tanulók és családjaik körében  Adatgyűjtés a gyakorlati képzésekről  Adatgyűjtés a gazdálkodó szervezetektől  Felmérések, elemzések készítése

 Csökken a lemorzsolódó tanulók aránya  Csökken a pályaelhagyók, a pályakezdő munkanélküliek száma  A hátrányos helyzetű, SNI-s fiatalok szakképzésbe történő belépése, elhelyezkedése, munkahelyi beilleszkedése könnyebbé válik  Növekszik a versenyképesség és a foglalkoztatottság  A megye beruházás vonzó és projektgeneráló képessége növekszik  Az elvándorlási tendencia mérséklődik

„Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket, hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát, hozzanak szerszámokat, vágjanak fát, hanem keltsd fel bennük a vágyat a nagy, végtelen tenger iránt.” (Antoine de Saint-Exupéry )