a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében valósul meg.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Barcsák Marianna - KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében valósul meg. „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” a Hansági Ferenc Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakiskola és Szakközépiskolában HEFOP/2005/3.1.3 A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében valósul meg.

Beszerzésekre elkölthető összeg: Eszközök 2 600 000 Ft: Támogatási összeg: 18 000 000 Ft Beszerzésekre elkölthető összeg: 7 030 000 Ft Eszközök 2 600 000 Ft: - Interaktív táblák (2db) - Projektorok (2db) - Laptopok (2db) Tanterem felújítás (900 000 Ft) Szakmai szolgáltatások igénybevétele (3 530 000 Ft): - Mentorok, szakértők (980 000 Ft) - Kötelező továbbképzések (2 400 000 Ft) Egyéb beszerzések: 2 718 730 Ft - sokszorosítás (1 250 000 Ft) - szemléltetőeszközök (984 730 Ft) - irodaszerek (484 000 Ft) A fennmaradó rész: - bérek, helyettesítési díjak, tartalék

Célcsoportok Közvetlen: Közvetett: -A „Felkészítés a kompetenciaalapú oktatásra” 6 fő pedagógus 3 fő intézményvezető -Az iskola pedagógus közössége Közvetett: -A programba bevont tanulóközösségek (9.A és 9.B -Hosszú távon az iskola tanulói: ~400 fő

KOMPETENCIAFEJLESZTÉS-PROGRAMFEJLESZTÉS TERÜLETEI -szövegértési-szövegalkotási -matematikai-logikai -életpálya-építési -idegen nyelvi

Programcsomagok: - Az „A”-típus az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő programcsomag, vagy az adott kompetenciaterülethez tartalmilag kapcsolódó több műveltségterületet részben fedő programcsomag. - A „B”-típus kereszttantervi programcsomag, amely az adott kompetenciát más műveltségterületek tananyagába ágyazott módon fejlesztő modulok rendszerét kínálja. - A „C”-típus a tanórán kívüli keretek között felhasználható modulokat kínáló programcsomag.

A NYERTES INTÉZMÉNY FŐ FELADATAI A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA SORÁN: Továbbképzéseken való részvéttel Intézményvezetőknek: két kötelező modul (60óra) Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban - az oktatás-irányításban és -szervezésben dolgozó (országos, regionális és önkormányzati szintű fenntartói, továbbá pedagógiai szolgáltatói és pedagógiai szakszolgáltatói) szakemberek képzése Szervezetfejlesztés, változásmenedzsment

Kötelező modul minden pedagógus számára Pedagógusoknak: négy modul (120 óra) elvégzése kötelező Kötelező modul minden pedagógus számára a kompetencia alapú programcsomagok alkalmazása, a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában. Azok számára, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógép-kezelői ismeretekkel: A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában.

Továbbképzés a kötelezőn kívül* Név Feladata a projektben Kompetencia terület Továbbképzés a kötelezőn kívül* Csüllög Imre projekt menedzser – Birgésné B. Aranka pénzügyi vezető nincs kötelező továbbképzés Dérné Bozóki Éva fejlesztő tanár szövegértés-szövegalkotás 2. digitális tanesz. használata a humán tárgyak oktatása során 17. kooperatív módszertanra épülő együttm.csoportban Dénes Teodóra 28. drámapedagógia az iskolában 30. a szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése Kárász Ágnes IKT és idegen nyelvi 9. IKT, multimédiás szoftverek alkalmazásának segítése a ped. munka hat. tétele érd. 26. multikultúrális tartalmak, interkultúrális nevelés Dr. Török Béláné IKT és életpálya építési 3. digitális taneszközök használata a term. tud. tárgyak okt. (biol.) Sáróné Erdei Tünde életpálya építési 23. tevékenység-központú pedagógia 24. hatékony tanulómegismerési technikák, ped. diagnózis, patronáló rendszerek Varga Mariann matematika, IKT 4. digitális taneszk. használata a matem. oktatása során 3. digitális taneszközök használata a term. tud. tárgyak okt. (föld.) Keveiné Mészáros Erika intézményi vezető Dóka Zoltán intézményi vezetés tagja 1. a Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, adatb.-nak kez. és felhaszn. a tanítás-tanulás folyamatában 11. a kompetencia alapú programcsomagok alkalmazása

A NYERTES INTÉZMÉNY FŐ FELADATAI A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA SORÁN: Adaptáció és terjesztés A tesztelt pedagógiai eszközrendszer iskolai adaptációja, illetve a 9. évfolyamon használatra kerülő tanítási projektek kidolgozása és alkalmazása. (projekt-terv, tananyagok, tanulói értékelési elvek és módok, tanári segédletek összeállítása, fejlesztéshez kapcsolódó iskolán kívüli tevékenység). A tanítási projektek eredményességének, egységes értékelési elveinek és módjainak kidolgozása, az értékelés megvalósítása és a kompetenciafejlesztés felmenő rendszerben való bevezetésének kidolgozása. Részvétel a Pedagógiai és Minőségirányítási Programok megfelelő részeinek módosításában. A pályázati tevékenység tartalmának eredményeinek terjesztése a tantestületen belül, illetve a projekt eredményeinek megismertetése konferencia, sajtótájékoztató és kiadványok megjelentetés útján.

Tananyagot-programcsomagot kipróbálók és kompetencia-területeik: Srsz. Név Kipróbálandó kompetencia-programcsomag Tan. létsz. 1. Dénes Teodóra szövegértés-szövegalkotás 26 fő 2. Dérné Bozóki Éva szövegértés-szövegalkotás (C típus) 10 fő 3. Gere Zsuzsanna 4. Rozsinszky László matematika 52 fő 5. Farkasné Varga Andrea idegen nyelv 11 fő 6. Kárász Ágnes 41 fő 7. Juhász Adrienn életpálya-építés (C típus) 8. Kálmán Edina életpálya-építés 9. Nagy Melinda 10. Dr. Török Béláné 11. Sáróné Erdei Tünde 12. Szabó Krisztián 13. Szalmáné Kardos Beáta 14. Antal Csaba szociális, életviteli és környezeti kompetencia 15. Kiss Gabriella 16. Varga Marianna

Cselekvés és ütemterv I. 2006. október-2007 január -6 fő pedagógus képzése 120 órás tanfolyamon -vezetők képzése: 3 fő 60 óra -kapcsolatfelvétel a TIOK-kal és a programmentorokal -informatikai eszközök beszerzése - A korábbi jó gyakorlatok számbavétele, rendszerezése -az innováció munkafeltételeinek megteremtése, működésének folyamatos biztosítása -tájékoztatás

Cselekvés és ütemterv II. 2007. január-2007 március -új eljárások, pedagógiai eszközrendszer adaptálása A 9-10. évfolyamon fejlesztendő kompetenciák rögzítése, a tanítási projektek, tevékenységek tartalmának, eszközeinek, módszereinek megtervezése (szakképzés bemeneti kompetenciái) Tanítási projektek, foglalkozások, oktatási anyagok, kivitelezési és mérési-értékelési tervek összeállítása Szakértői véleményezés (mentorok) dokumentumok véglegesítése Pedagógiai Programok szükség szerinti módosítása, illetve elfogadása -a tantestület tájékoztatása -a partnerek tájékoztatása

Cselekvés és ütemterv III. 2006. január-2007.június A kompetenciafejlesztő tevékenység elkezdése és folytatása a tanítási projektek segítségével, a pályázati projekt tevékenység felügyelete, szükség szerint beavatkozás Az elvégzett tevékenység dokumentálása (tanórák száma, szakmai tapasztalatok, felmérések eredményei Tapasztalatok megosztása tantestületen belül: belső továbbképzések, bemutató órák szervezése aktív részvétel a regionális szakmai hálózat munkájá- ban mentorálás

Cselekvés és ütemterv IV. 2007. június-2007. szeptember A projektek eredményeinek (mérések, statisztikák), tapasztalatainak összegzése, a 9. évfolyamon alkalmazott tanítási projektek értékelése a program ismételhetőségének és fölmenő rendszerben való kiterjesztésének vizsgálata a szükséges módosítások végrehajtása a 9. év anyagaiban, a tanítási projektek 10. évfolyamon való alkalmazásának előkészítése pedagógusok felkészítése az új tanévre mentorálás sajtótájékoztató partnerek tájékoztatása a kompetenciafejlesztő tevékenység megkezdése a tanítási projektek segítségével, a 9. és 10. évfolyamon

Cselekvés és ütemterv V. 2007.október-2008.január A kompetenciafejlesztő tevékenység folytatása a tanítási projektek segítségével, a pályázati projekt tevékenység felügyelete, szükség szerint beavatkozás konferencia előkészítése, szervezése kiadvány megjelenítése pályázati program zárása, sajtótájékoztató projektjelentés a végzett munkáról

Várható eredmények intézményi szinten bővül az egyéni fejlesztés lehetősége a tanulók tanulmányi eredményei javulnak a tanulók szeretnek iskolába járni színesedik a pedagógusok szakmai kompetenciáinak köre pozitív változás a munkahelyi légkörben