Gondolatok az SG-s tanításról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sipos Mária – Várnai Zsuzsa MTA NytI Szombathely,
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az olvasástanítás módszere:
A Cyber katica csapat Bökönyi Katalin 11.A Dézsi Pál 11.A
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Taletovics Márk DEXTER Ricomnet 2011 EGYETEMI SVÁJCIBICSKA.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
Angol nyelvi kompetencia
Matematika kompetenciaterület
Microsoft Dreamspark.
Mottó: „Nekem nem volt ilyen jó tanárom, mint nektek!”
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Hagyományos szemléltető eszközök
Hogyan készüljünk egy órára?
E-napló diákoknak.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
A tanári munka támogatása a szakképzésben
Apáczai Diáktanács. Mi is az Apáczai Diak Tanács? röviden? Hát az egy tanács ami a sulinkban különböző tevékenységeket csinal az iskolankban.
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
E-learning Kovácspál Eszter.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Bemutatókészítés Takács Béla
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
AZ ATHÉNI TÁRSADALOM ÉS ÁLLAM
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Közgazdaságtan 0 Hogyan írjunk tudományos munkát? Tóth Gergely.
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Cliccate per sfogliare. Egy 92 éves kicsi, idős ember, szépen megfésülködött, megborotválkozott, felöltözött, és reggel 8 órakor elindult az idősek otthonába.
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Készítette: Müller Klaudia Mohás Dóra
NA ÉS ? ? ? HOGYAN VISELKEDIK AZ IGAZI FŐNÖK ? Ha főnök vagy, olvasd, mennyire illik rád, ha azt szeretnél lenni, figyelj jól, és legyél jó vezető ! !
OK! Tanársegéd Online Könyvek
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
FASORI LABORGYAKORLATOK
A demokrácia kialakulása Athénban
Létezik-e biztos recept sikeres csapat építésére?
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Pedagógiai Információ források
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Tanórai szokásaim 5/14.
Jegyzetkészítés 5/17.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Álmodtunk egy iskolát magunknak
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A prezentáció művészete
Előadás másolata:

Gondolatok az SG-s tanításról Bálint 2011.10.04.

Tematika Hogyan készülj egy órára? Hogyan taníts? Előeste gyötrelmei Tematikák (emlékül Farkinak :D) Hogyan taníts? Mire törekedj, és mit kerülj el? Praktikák és bullshit Kötetlen elmélkedés??? (Miafasz?) Van-e olyan hogy jó SG-s?

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Tematikák OM tematika TSZ tematika (prezi, közös, otthoni) Segédanyagok Tankönyvek (Száray, Rubovszki, Walter) Saját jegyzet (No 1) Folyóiratok (Rubikon, História) Net (csak óvatosan, de a kurucinfó hasznos is lehet) http://toriszekcio.atw.hu/

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Előeste Nem pénteken kezdődik! Óramegbeszélés -> A felsősöd felelőssége! Buli? :P Just in time Jegyzet PPT gyártás

Türannisz Démosz Arisztokrácia i.e. 560-527 Peiszisztratosz Hippiasz

Egy másik út…..

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Tanár –Diák (pudva) kapcsolat Pszichológiai szerződés Hierarchia! Ne feledjétek: Erősebb kutya…. Tanítás Tanulás Előadás Felelet Bevezetés – Tárgyalás – Befejezés Térképek, képek, videók, feladatok, dolgozat, szünet

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Definíciók „TSZ tematika: az OM tematika követelményének gyakorlati megvalósítását segítő terv, amely biztosítja a diákok számára: az OM követelménynek való megfelelést a tevékenység(forrás)-központú történelem oktatást a homogén (csoporttól „független”) történelem oktatást” Farki MAGYARÁZNI!!!

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Stílus: Fizikai: megjelenés Intellektuális: Hangsúly, hanglejtés, hangerő No „túlburjánzás” Interaktivitás Ne legyetek statikusak! (teremrendezés) Labda-elmélet (HB)

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Ami nagggyon gáz: Késve esel be a terembe Nem indul a windows/ppt/videó Kapkodsz, nem tudod hol jársz Ha süt rólad hogy másnapos vagy / kialvatlan Ha nem készülsz fel Tankönyvet használsz Olvasod a jegyzeted Ha szarul adsz elő!

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Ami NEM ciki: Ha valamit nem tudsz, ezért van a felsősöd! „Nem tananyag, még emelt szinten sem” (Vancsó) Okos időhúzás… „Nem vagyok én kiba…tt kislexikon!” (Mizu) Ha elkúrod, ismerd el!

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Mikor tanítasz jól? Ha a diákjaid valami pluszt kapnak a gimihez képest Ha viccesen és interaktívan tartod az óráidat Rávilágítasz az összefüggésekre

Készülődés – Tanítás – Elmélkedés Van-e olyan hogy jó SG-s? SZERINTEM NINCS ILYEN PROTOTÍPUS!!! Csapat vs. Egyéniségek Tanítás terén a TSZ nem alibizik! Szünet, játékok…… „Ha tanítasz, kő kemény legyél, ha bulizol, akkor a színpadon a helyed”

Lényeg: Találd meg a helyed. Köszönöm a figyelmet. Várom az ajándékot Lényeg: Találd meg a helyed! Köszönöm a figyelmet!!! Várom az ajándékot! :D