Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Fiatalok a digitális kultúrában - naiv bennszülöttek? VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 27.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Mit csinálsz a szobádban
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat A és a szolgáltatásai Budapest, február.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Edu-Game, Research Game, Launch Game Z. Karvalics László SZTE BTK Könyvtár-és Humán Információtudományi Tanszék Űrhódító - videojáték konferencia 2010.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szocializáció Fogalmak:
Virtuális és valóságos csoportok – az online szerepjátékok világa
Iskola a jövőben Bepillantás a 2010/11 tanévben a 7.a osztály mindennapjaiba Kelep László (Bátfai Norbert)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Közigazgatási kommunikáció
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Korok játéka vagy játékok kora
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Fromann Richárd Magára hagyott generációk avagy mit kezdjünk az online (szerep)játékokkal? VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Information Society Research Institute 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u. 3. St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Az elfogadók tipizálása. A., Az elfogadók innovativitás alapján történő kategorizálása I. Kezdetek II. Az elfogadás és normalitás S-alakú görbéje 1. kiindulópont:
Az innováció forrásai.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Mediation and Restorative Justice in Prison Settings Empirikus kutatás- OKRI Kísérleti modellprogram –Foresee Partnerek: Balassagyarmati Fegyház.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
A székely kulturális örökség digitalizálásának szakmai problématérképe Rab Árpád BME-UNESCO ITTK Székelyföld – Jövőképünk Európa küszöbén május 13.,
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Nem minden az aminek látszik…
Automatizált kábelkonfekcionálási technológia kutatása, intelligens kábel és egyedi csatlakozók fejlesztése INFONIA Alapítvány Rab Árpád, projektvezető.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A határ menti vállalati együttműködés kulturális gátjai – egy magyar szempontú elemzés Szőke Júlia Gazdasági tanár, abszolvált PhD hallgató Széchenyi István.
Szociálpszichológia – csoportközi viszonyok, előítéletek, szerepek, identitás Illés Anikó MOME.
A helyváltoztatási láncok választási valószínűségét számító módszer kidolgozása Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba IFFK, Budapest augusztus
Miért fontosak a határok?
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Dohányzás.
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei

A „világ”

Fogalmak Hot-seat, multiplayer Telnet, MUD MMO, MMORPG PW, synthetic, cyber world

Virtuális világok

a játékosok motivációi, attitűdjei pszichológia gazdasági megközelítés nemzetközi és információs társadalommal kapcsolatos jog oktatás, képzés technikai kihívások kormányzati szféra kísérletek Irányok

Az online kapcsolatok dinamikájának kutatása hálózatkutatás - népszerű, erőteljes, fontos kérdésekre ad választ, de nem meséli el a dinamikát – A - attraction (vonzódás, kezdő szakasz) – B - building (felépítés, kidolgozás szakasza) – C - continuation (folytatás, megszilárdult szakasz, hosszan tartó stabilitás) – D - deterioration - (romlás, összeomló szakasz) – E - ending (befejezés, megszakadás, vagy halálozással járó befejeződés) (Levinger) Kontrollparaméterek: a barátok közötti interakció gyakorisága, tartama illetve változatossága, az érzelmek pozitív jellege és intenzitása, szinkronja a viselkedési beállítódással, a kommunikációs nyitottság, megbízhatóság és a tervek illetve eredmények közössége Gottman társas folyamatai: 1. játék, 2. önfelfedezés, 3. az interakció javítása és karbantartása, 4. barátkozás (pozitív affektív cserék) és végül az ötödik, a konfliktus Dinamikus állapotparaméterek: intimitás, intenzitás, kizárólagosság. Intimitás helyett identitás on-off befolyásolása A válasz

Tények 0-5 hours per week70,5% 5-10 hours per week11,8% 10+ hours per week17,7%

Tények HUF (the price of game) 51,3% – HUF (game and a half year subscription fee) 16,7% – HUF (game and a year subscription fee) 10,7% HUF21,3%

Pilot

Köszönöm a figyelmet! Rab Árpád BME-UNESCO ITTK 1111 Budapest, Stoczek u. 2-4.