TANÉVI FELADATOK rövid 2009/2010. Tanév rendje a 27/2009.(V.25.) OKM rendelet szerint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
Advertisements

Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az iskolai dokumentumok
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Ágazati szakképzés változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Szakképzési dokumentumok
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Szakképzési változások
BEVEZETŐ.
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
A tanárképzés szerkezete
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Érettségire készülünk! 2008/2009. tanév Írásbeli vizsgák: május 4 –től Szóbeli vizsgák: június 22 – 24.
Kétszintű érettségi.
Felvételi a középfokú iskolákba
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Kétszintű érettségi 2018 május
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
Előadás másolata:

TANÉVI FELADATOK rövid 2009/2010

Tanév rendje a 27/2009.(V.25.) OKM rendelet szerint

Tanév szervezéséhez kapcsolódó jogszabályok Kt. 52.§ (15)-(18) bek. 11/1994-es rend. 2.§ (1)- (7) iskolai munkaterv (tanév helyi rendje), 4.§ szmsz; 4/A.§ házirend; 9. – 10.§ tanítási, képzési idő; 16 – 17.§ felvétel, beiratkozás + 8. sz. melléklet 17/A. – 26.§ tanulmányok alatti vizsgák + 9. sz.melléklet Munkanapon áthelyezéséről szóló rendelet 20/1997.(II.13.) Korm. rend.- adatszolgáltatás, ped. és diák igazolvány

Egységes óvoda-bölcsőde (Kt.33.§ (14) bek.); 11/1994-es új 39/M.§) Feltételek: nél kisebb település Intézmény jellege: többcélú intézmény, alapítására, fenntartói jogok gyakorlására, működésére, nevelési feladatok megszervezésére – a 39/M §-ban megfogalmazottak kivételével – az óvodai rendelkezések érvényesek. „Szerkezete”:Egy gyermekcsoport-> max. 20 fő -> ebből 5 fő három év alatti SZMM honlapján szakmai ajánlás a létesítéshez, működtetéshez

Az iskola-egészségügyi ellátásról 26/1997.(IX.3.) NM rendelet Mód:19/2009.(VI.18.) EüM rendelet, hatályos:2009.IX.1-től Kapcs:Kt. 41.§ (5) bek. „…gondoskodni … kell az ált. iskolába, középiskolába, Szakiskolába járó tanuló évenként legalább egyszeri fogászati, szemészeti és belgyógyászati vizsgálaton vegyen részt”

A R. a megvalósítás módját szabályozza Védőnő, orvos alkalmazásának létszámhatárai (2 – 3.§) Védőnő, iskolaorvos,és iskola együttműködése és annak tartalma (egészségnevelés, pályaválasztási tanácsadás, balesetvédelem, Élelmezés-egészségügyi felvilágosítás) Szűrővizsgálatok megszervezése (10 Tanóra, iskolai felügyelet) 1 – 5 melléklet

277/1997.(XII.22.) Korm. rendelet pedagógus szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól… Mód:93/2009.(IV.24.) Korm. rendelet Cél: Intézményi dokumentumok összehangolása, (Ped.program, IMIP, munkaerő-gazdálkodási terv (1.§ (2) bek.) Értékelésen alapuló, tudatos tervezés, Szakmai megújító képzés előírása.

Mód:93/2009.(IV.24.) Korm. rendelet I. Kibővített továbbképzési lehetőségek – felsőoktatásban részismereti képzésben való részvétel, – közoktatási intézmények közös „házi” képzése, – ECDL v. ECDL Select jogosítvány megszerzése, – Legalább 5 órás nem akkreditált képzésben részvétel, – Előadás megtartása beszámítható képzésben.

Iskolai tankönyvellátás és tankönyvtámogatás Tankönyvpiac rendjéről szóló évi XXXVII. tv. Mód: évi LVI.tv.

Új lehetőségek a szakiskolai szakmai oktatásban Kt.8.§ (4) bek: ”A középfokú nevelés-oktatás szakasza a kilencedik évfolyamon kezdődik, és szakiskolában a tizedik, középiskolában a tizenkettedik vagy a tizenharmadik évfolyam végén fejeződik be.”

Új 8.§ (6) bek. „Az iskolai nevelés-oktatás szakképesítés megszerzésére felkészítő szakasza - ha e törvény másképp nem rendelkezik - a középfokú nevelés-oktatás szakasza után kezdődik, és az Országos Képzési Jegyzékben meghatározott szakképzési évfolyamon fejeződik be.”

27.§ (4) „A szakiskolai nevelés és oktatás - azoknak, akik alapfokú iskolai végzettséggel rendelkeznek - megszervezhető kizárólag szakképzési évfolyamokon, a szakképzés követelményeinek és - legalább a teljes képzési idő egyharmadában az általános műveltséget megalapozó pedagógiai szakasz követelményeire épülő -, a szakképzés gyakorlásához szükséges elméleti és gyakorlati tudáselemek átadásával. A kötelező felvételt biztosító szakiskola, ha a tankötelezettség teljesítéséhez indokolt, e bekezdés szerint is köteles megszervezni a szakképzést

Következmények, következtetések Maradhat a „régi” képzés, indítható az „új” képzés, de a kötelező felvételt biztosító szakiskola köteles az újat indítani, ha szükséges; Az új rendszerben a szakképzési évfolyam a 9. évf.-al kezdődik, „tanügyigazgatásilag” (bizonyítvány, törzslap, csoportbontás, finanszírozás stb.) a szakképzés (v. közoktatás és szakképzés) szabályai szerint.

Óraszámok: Kt. 52.§ (5): „ A tanuló kötelező tanórai foglalkozása az e törvény 27. §-ának (4) bekezdése szerinti szakképzésben és a 27. §-ának (8) bekezdése szerinti felzárkóztató oktatás esetén napi hét tanítási óránál nem lehet több. Az e törvény 27. §-ának (4) bekezdése szerinti szakképzésben a tanuló kötelező tanórai foglalkozása az iskolai és az iskolán kívüli gyakorlati képzésben nem lehet több a szakképzési törvényben meghatározott időnél.”

Szt. szerint a gyakorlati képzés óraszáma: „22. § (1) Fiatalkorú tanuló esetében a képzési idő a napi hét órát, nagykorú tanuló esetében pedig a napi nyolc órát nem haladhatja meg. (2) A napi képzési időt arányosan csökkenteni kell, ha a gyakorlati képzés rendszeresen olyan területen (munkahelyen) történik, ahol a gazdálkodó szervezettel munkaviszonyban álló munkavállalókat is rövidebb munkaidőben foglalkoztatják.

Gyakorlati képzés színtere: Szt. 18.§ (3) „A szakiskolai képzés 9. évfolyamán megkezdett szakképző évfolyamon a szakmai gyakorlati képzést a szakképző iskolában kell megszervezni.” Tanulószerződés megkötése: Szt. 32. § (1)” Tanulószerződést az a tanuló köthet, aki a) betöltötte tizenötödik életévét és - a közoktatási törvény 27. § (8) bekezdése szerinti felzárkóztató oktatás kivételével - a 9. évfolyamot eredményesen teljesítette, továbbá …” ( tizenhatodik helyett)

A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI: törvény Mód: évi XLIV. Tv. Hatályos:2009. VII. 1. Cél: Szakképzési költségekhez való hozzájárulás támogatottak köre; fizetésre kötelezettek és felmentettek köre; hozzájárulás alapja és mértéke; teljesítés módja.

A képzési rendszer fejlesztésének támogatása Forrása: A Munkaerőpiaci Alap képzési alaprésze, a felhasználás új elemei Szakiskolai tanulmányi ösztöndíj; [Korm. rendelet készül, Kapcs:14/A.§ (1) bek + 28.§ (5) bek.) Szakmai vizsgák szervezése, általános vizsgaszervezési feladatokat ellátó intézmények támogatása; Nemzeti Tehetség Programban meghatározott célok megvalósítása; Tananyag és taneszközfejlesztés; Tanárok, szakoktatók, gyak. oktatók akkreditált továbbképzése

A közoktatás tartalmi fejlesztése Tartalmi szabályozás rendszere - Nemzeti alaptanterv  ajánlott kerettantervek  kötelező helyi tanterv(ek) - Tanulói képességekhez, igényekhez igazodó képzési formák, pedagógiai rendszerek (11/1994.(VI.8.) MKM rend. 39/A.§ - 39/I. §) - Szakmai, módszertani önállóság, szabadság a törvény keretei között: Eszközei: * Nevelési és pedagógiai program, * Helyi tanterv, * Szervezeti és M.SZ. * Intézményi minőségirányítási program, * Rendszeres helyi és központi ellenőrzés, értékelés, minősítés * Állami vizsgák rendszere (érettségi, szakmai)

A fejlesztés főbb irányai Kompetencia elvű programok 2007:NAT, kulcskompetenciák; Kompetencia alapú kerettantervek: 2008  Kerettanterv az 5-6. évf. nem szakrendszerű oktatása számára,  Kerettanterv az emelt szintű mat., fiz.,magy., tört., biol., kém. tantárgyi tehetséggondozás számára, Kerettanterv az iskolaotthonos ált. isk. számára, Egységes természettudományos kerettanterv

Új kerettantervek /2009.(VII.8.) OKM rendelet a kompetenciafejlesztő oktatási program (pedagógiai rendszer) kerettanterve Kommunikáció, szövegértés, szövegalkotás kerettanterve 29/2009.(VIII.19.) OKM rendelet a kerettantervekről és a iskolák működéséről szóló rendeletek módosításáról Waldorf-iskolák művészeti nevelésének kerettanterve az 1 – 12. évfolyamokra, Katolikus kerettanterv – 2008

Működési rendelet (11/1994-es) módosítása 39/H.§ Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Programja, 39/I.§ Tehetséggondozó Program 8. számú melléklet 10. pont: A H.H.T. Arany János Tehetséggondozó Programba jelentkezés, felvétel szabályozása

A kétszintű érettségi vizsgáról Adatok 2009 május-júniusból Vizsgatárgyak: középszint: 197 emelt szint: 87 Vizsgabizottság: 3739 Vizsgázó: Vizsgaesemény: Előrehozott: (kieg: 2966) Tanulói észrevételek száma csökken Törvényességi kérelmek száma csökken. 2007: : 72 Jogosnak minősített: 2007: : 27

A vizsga tartalmi jellemzői - nyilvános általános és részletes vizsgakövetelmények; - sztenderdizált írásbeli és szóbeli feladatok; - kevesebb adat, több kompetencia alapú vizsgakövetelmény; - kimeneti követelmények egyre erősödő hatása a középiskolai oktatás tartalmára; - új vizsgaformák beépülése a rendszerbe (de:előrehozott!)

A kétszintű érettségi és a felsőoktatás viszonyrendszere egyértelműen kiváltotta a felvételit; a sztenderdizálás igazságosabb kiválasztást eredményez; népszerű szakokon kell az emelt szintű érettségi és a többletpont (nyelvvizsga) 2010-től:ált.orvos, fogorvos, gyógyszerész, állatorvos kötelező legalább egy emeltszint a két tárgy közül; várható a felvételi tantárgynak minősülő érettségi tárgyak csökkenése *237/2006.(XI.27.) Korm rend a felsőoktatási felvételi… + Érettségi vsz. módosítása (mint a 3. sz. mell….)

Egyéb tanügyigazgatási kérdések kötelező angol nyelv tanítása ; idegen nyelv tanítása; elveszett bizonyítvány pótlása; névváltozás esetén eljárás; van-e távoktatás a felnőttoktatásban; korlátozhatja-e az iskola a javító vizsgák számát; használhat-e az igazgató névbélyegzőt; 335/2005.(XII.29.) Korm. rend a közfeladatot ellátó szervek Iratkezelésének általános követelményeiről

Készítette: Juhász József