PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Komplex Instrukciós Program
„Ezt egy életen át kell játszani”
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Fontosabb fogalmak Képesség :
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
PROJEKT A PROJEKTMÓDSZER PROJEKTPEDAGÓGIA
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Újszerű oktatásszervezési eljárások projektoktatás, témahét
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Morvai Edit, Rádai Péter 2007
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Szeretet, türelem, tolerancia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
A Számvitel Didaktikája
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Tervezési folyamat.
VITA A PROJEKTEK TERVEZÉSÉRŐL, ELŐKÉSZÍTÉSÉRŐL „Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarod fogni a jó szelet, mely odarepít” (Seneca)
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Regionális konferencia
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével forog.”                                                                             DEWEY

MI A PROJEKTOKTATÁS? PROBLÉMA CENTRIKUS, REFORMPEDAGÓGIAI ELEMEKBŐL ÉPÍTKEZŐ OLYAN ÚJSZERŰ SZERVEZÉSI MÓD, MELYNEK A JÁTÉK IS RÉSZE LEHET, AZ EGYÉNI MUNKA IS FONTOS ELEME, DE KIS CSOPORTOKBAN IS TÖRTÉNHET A TANULÁS.

Témaválasztás, célmeghatározás Tervezés, szervezés Kivitelezés A projekt / produktum bemutatása A projekt értékelése, tanulságok összegzése

PROJEKTTERVEK Célok Fejlesztendő területek Keretek – erőforrások (anyagi és humán) Projektháló Tantárgyi vonatkozások Produktumok Értékelés (cél, produktum, csoportmunka, önértékelés) Szülők, társadalmi környezet bevonása

ÓRIÁSPLAKÁT KÉSZÍTÉSE SPORT ÉS SPORTOLÓK ELŐZETES INFORMÁCIÓK GYŰJTŐMUNKA SPORTÁGAK PANTOMIN JÁTÉKKAL SPORT SZÖVEGFELDOLGOZÁS: ÓRIÁSPLAKÁT KÉSZÍTÉSE ÉS BEMUTATÁS SPORT-TOTO ÖSSZEÁLLÍTÁSA

A projektek csoportosítása célja szerint tartalma szerint megvalósítási helyszín szerint résztvevők létszáma szerint időstruktúrája szerint témaválasztás módja alapján produktum alapján

Projekt csoportmunka maximálisan az önszerveződés jellemzi önkéntesség a pedagógus javaslattevőként van jelen, a döntés jogát meghagyja a csoportnak

Miért jó….? a tanárnak a tanulóknak (csoportnak, egyénnek)

a tevékenységre alapozott ismeretszerzés interdiszciplináris jelleg valóságos, a társadalmi környezet által felkínált feladatokat alkalmaz komplex alkotó jellegű a tanárközpontú oktatás helyébe a tanulóközpontú tanulás lép jól szimulálja a valódi munkahelyi tevékenységet a differenciálás eszköze belső indíttatásból végzett tanulás

Az értékelés lehetséges szempontjai célok teljesültsége (tantárgyi követelmények) produktumok csoportmunka hatékonysága önértékelés

PROJEKTTERVEK

Milyen eredményeket várhatunk? megfelelő ütemű kognitív fejlődés etnikai kapcsolatok javulása szociális és érzelmi fejlődés (társas kapcsolatokra való képesség, önbecsülés, önkontroll, tanuláshoz való pozitív viszony, szerepvállalás képessége stb.) - hatása az életben való „beválásban” tanulási motiváció tartós fennmaradása Ezt a diát a legvégére is tehetjük, mindkét módszerre jellemző, igaz. Élethosszig tartó tanulás megalapozása.

IRODALOM Gyarmathy Éva: Projektkönyv (Tehetséggondozó projektek készítése és használata) Miskolc: Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete, 2001. Hortobágyi Katalin: Projekt kézikönyv Bp: Iskolafejlesztési Alapítvány, 2003. (Altern füzetek) M. Nádas Mária : Projektoktatás : elmélet és gyakorlat Bp. : Gondolat : ELTE, 2003 (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)