Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Etikai Kódex.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A nők érdekvédelme a BDSZ-ben - a fúzió előtt és után - Varga Éva BDSZ alelnök, Ruhaipari tagozatvezető.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
Nyerjünk együtt! TAMOP /
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Az atipikus munkavégzés és társadalmi megítélése
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása
A pedagógusminősítési rendszer
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Strictly confidential Templates English version 11/
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
6. előadás.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
PARADIGMA VÁLTÁS A KÖRNYEZETVÉDELMI IPAR KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN Kürti Deák Dóra – Biofilter – KÖRNYEZETVÉDELEM – TÁRSADALMI FELELŐSSÉG VÁLLALÁS.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
Az egyenlő bánásmód elvének érvényesülése a hatósági tapasztalatok tükrében.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
KOVÁCS JÁNOS ELNÖK VIMFÓ
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
1 TÁMOP A-13/ A villamosenergia-iparág területén dolgozó munkavállalók munkavédelmi, munkabiztonsági, munkahelyi egészségmegőrzés helyzete.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
GYES-menedzsment a tapasztalatok tükrében
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Az energetikai szakreferensi tevékenység előnyei
Operatív HR helyett stratégiai HR: történetek a Generali életéből
Készítette: Farkasné Veres Edina
Előadás másolata:

Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea

2 A társadalmi felelősség területei Munkáltatói felelősség Benne: Social label Környezeti felelősség Közösségi felelősség Piaci felelősség

3 Európai minták alapján 1025/2006-os Kormányhatározat NEM DÍJ HANEM MINŐSÍTÉSI RENDSZER Előnyei: Rendszerező, fejlesztő, megelőző, külső visszacsatolás Sokszínűbbé tesz, elégedettség, hatékonyság növelő Kapcsolatépítő tapasztalatcseréhez, PR érték A Social Label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés

4 A Társadalmilag felelős munkáltató minősítés jellemzői Munkáltatói célcsoport: nagy és középvállalatok, hasonló méretű intézmények elsősorban Munkavállalói célcsoportok: EbTv. szerinti védett tulajdonságú csoportok DE! a „többségi” munkavállalókra is pozitívan hat Három szintű minősítés (bronz, ezüst, arany), fejlesztés, tanácsadás

5 A Social label audit folyamata I. Előkészítés Alapfeltételek kérdőív  Toborzás-kiválasztás folyamatai írásban  A munka-magánélet összeegyeztetése  Bérek, juttatások feladatok, felelősség szerint  Képzés és előmenetel megkülönböztetés nélkül  Munkavédelem  Véleménynyilvánítás fórumai  Kommunikáció OMMF, Egyenlő Bánásmód Hatóság a céget nem büntette meg. A cég rendelkezik olyan esélyegyenlőségi tervvel, amely megfelel a Munka Törvénykönyve 70/A§-ának.

6 A Social label audit folyamata II. Kérdőívek Alapadatok kérdőív Cég bemutatása, munkavállalói statisztikák Dimenziók kérdőív Toborzás, kiválasztás Munkafeltételek, munkakörülmények Bér és juttatások Képzés, előmenetel Részvétel a vállalati döntésekben, érdekérvényesítés Elbocsátás, elépítés Külső és belső kommunikáció Kérdőívek alapján dokumentumlista Dokumentumelemzés eredménye  Kérdések a helyszíni audithoz

7 A Social label audit folyamata III. Helyszíni audit Időtartama: 1 munkanap Menete: Kérdőívek áttekintése Elemzett dokumentumok áttekintése Válasz a kérdésekre Ezek alapján: cég HR gyakorlatainak rendszerezése a dimenziók mentén Jó gyakorlatok, potenciális diszkriminációs lehetőségek feltárása  Szempontok a fókuszcsoporthoz  Rendszerezett információk értékeléshez és javaslatokhoz

8 A Social label audit folyamata V. Fókuszcsoport Időtartama: 1/2 munkanap Menete: Dolgozói fókuszcsoport tagjainak kiválasztása Szempontok alapján dolgozók kérdezése (irányított beszélgetés) Ezek alapján: információ gyűjtése arról, hogyan észlelik, értékelik a dolgozók a cég HR gyakorlatait  Rendszerezett információk értékeléshez és javaslatokhoz

9 A Social label audit folyamata VI. Értékelés és javaslatok Teljes audit időtartama: kb. 1 hónap Értékelés részei: Jegyzőkönyv egyeztetés Értékelés és javaslat a cégnek Javaslat a minősítés fokozatára az Auditor Bizottságnak  Bizottsági döntés és javaslatok  Tanúsítvány kiadása Utómunkálatok: Logó, tanúsítvány kiadása „Miért jó?”-mondat, céglogó honlaphoz

10 Eddig minősített cégek Mc Donald’s Magyarország Kft., bronz fokozat, Duna-menti Regionális Vízmű Zrt., arany fokozat, 2009: „Olyan társadalmilag felelős viselkedés kialakítására törekszünk, amely a vállalat értékének egyidejű növelésével jár. A társadalmilag felelős viselkedés, olyan social label minősítést eredményezett, amely együtt jár a vállalat értékének növelésével. Olyan hiteles társadalmi felelősség megjelenítésére törekszünk, ami a szervezeti kultúránk értékeivel összhangban kerül kommunikálásra az érintettek felé.” Szerencsjáték Zrt., ezüst fokozat, MAG Zrt., bronz fokozat, 2010: „A MAG Zrt. stratégiai célja, hogy vonzó munkahelye legyen a már a vállalatnál dolgozóknak és azoknak, akik a jövőben csatlakoznak a szervezethez. A minősítéssel azt üzenhetjük minden mai és potenciális munkavállalónknak, hogy itt érdemes dolgozni: teljesítményt és minőségi munkavégzést várunk el, de olyat nyújtunk cserébe, amit csak kevesen.„(Marinov Péter, HR osztályvezető) Mc Donald’s Magyarország Kft., bronz fokozat, Duna-menti Regionális Vízmű Zrt., arany fokozat, 2009: „Olyan társadalmilag felelős viselkedés kialakítására törekszünk, amely a vállalat értékének egyidejű növelésével jár. A társadalmilag felelős viselkedés, olyan social label minősítést eredményezett, amely együtt jár a vállalat értékének növelésével. Olyan hiteles társadalmi felelősség megjelenítésére törekszünk, ami a szervezeti kultúránk értékeivel összhangban kerül kommunikálásra az érintettek felé.” Szerencsjáték Zrt., ezüst fokozat, MAG Zrt., bronz fokozat, 2010: „A MAG Zrt. stratégiai célja, hogy vonzó munkahelye legyen a már a vállalatnál dolgozóknak és azoknak, akik a jövőben csatlakoznak a szervezethez. A minősítéssel azt üzenhetjük minden mai és potenciális munkavállalónknak, hogy itt érdemes dolgozni: teljesítményt és minőségi munkavégzést várunk el, de olyat nyújtunk cserébe, amit csak kevesen.„(Marinov Péter, HR osztályvezető)

11 Elérhetőségek Garadnay Tea