Kompetenciák és munkavállalás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Csoport munka.
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Emberierőforrás-ellátás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Teljesítménymenedzsment
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Egyéni döntések a szervezetben
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A fejlesztő értékelés.
A kulturális intelligencia
Soft skills.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A HEM kialakulása és fejlődése
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Kommunikáció a szervezetben
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kompetensek lettünk? június 27..
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
„Reflektorfényben Te állsz”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Az üzletek operatív működtetése
Vállalkozásmenedzsment
Teamek, kommunikáció.
SZFP II Kompetenciamérés
Szociális kompetencia
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Kompetenciák és munkavállalás Forróné dr Déri Sarolta

A kompetencia definíciója Számos definícióban közös meghatározások: Viselkedéssel, magatartással leírható alapvető, meghatározó tulajdonság együttes Általában a kiemelkedő teljesítményhez szükséges jellemzőkhöz kötődnek, ok-okozati kapcsolatban állnak egy előre meghatározott kritérium szerinti a hatékony és/vagy kiváló teljesítménnyel 2017.04.04.

A kompetenciák fő típusai Hard kompetenciák (dokumentált, ellenőrizhető, alapkritérium): Iskolai végzettség Szakképzettség Nyelvismeret Gyakorlati idő Tudományos fokozat Számítógépes dokumentált ismeretek Tanfolyamok, konferenciák, stb Szoft kompetenciák (viselkedésjegyeken keresztül megfigyelhető): Kommunikáció Problémamegoldó képesség Konfliktustűrés, stresszkezelés Ügyfélorientáltság Rugalmasság Megbízhatóság Rendszerszemlélet, stb 2017.04.04.

A „láthatatlan” kompetencia A „jéghegy” víz alatti 90%-a: Ismeretek Készségek, képességek Szerepek Én-képek Személyiség Motivációk 2017.04.04.

Kompetenciák és viselkedési jegyek Kompetencia Viselkedési jegy Ügyfélorientáltság Kérdéseket tesz fel. A megoldást keresi. Közös cselekvéseket kezdeményez. Nyitott mások ötleteinek, gondolatainak befogadására. Rendszerben gondolkodás Hiba esetén képes korrigálni önmagát. Gondolkodása pozitív. Rugalmasan tud alkalmazkodni a változásokhoz, elvárásokhoz. Képes megosztani a helyzettel kapcsolatos gondolatait másokkal. Átlátja a helyzetet, nem veszik el a részletekben,. Személyközi hatékonyság Szemkontaktust tart.Testtartása, fellépése határozott, magabiztos. Meggyőzően érvel. Feszültséget jól kezeli. Jól, egyértelműen fogalmaz. Teljesítmény menedzsment (vezetői) Célok elérésére törekszik. Erőforrásokkal jól gazdálkodik. Célokat fogalmaz meg. Visszajelez az eredményekről, összegez. Vállalkozói szemlélet (vezetői) Döntéseket hoz, állást foglal, képviseli a véleményét. Újszerű megoldásokat hoz. Kezdeményez. Felméri, elemzi a kockázatokat. 2008. szeptember Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Felvételi interjú/csoportos felvételi technikák Cél annak megállapítása, hogy a jelölt: Rendelkezik-e a munka elvégzéséhez szükséges képességekkel= Képes-e? Elég hosszú ideig motivált lesz-e= Akar-e? Az adott csoportba/szervezeti kultúrába Beleillik-e ? 2017.04.04. Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Kompetencia felmérése: interjú 1. Mit keresnek az interjúkészítők: Személyiségjegyek (pl: megbízhatóság, motiváltság) Szakmai kvalitások (pl: elemző készség, önállóság) Eredmény elérés képessége (pl: bevétel növelés, időmegtakarítás) Üzleti kvalitások( pl: szabálykövetés, takarékosság, céltudatosság) 2008. május Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Kompetencia felmérése: interjú 2. Az első 5 percben kell jó benyomást kelteni azáltal: amit belőlünk látnak (öltözködés, testbeszéd, járás), amit tőlünk hallanak (beszéd tempó, hangszín, hangerő), amit mondunk A jól ápoltság intelligenciát, helyes önértékelést, megbízhatóságot, gondos jővőbeni munkát sugall Testbeszéd: a környezet észleléseinek forrásai: 7% a szavakból, 38% a hangokból, 55% az arckifejezésből. A testbeszéd elemei gyakorolhatók: járás, kézfogás, szemkontaktus, arckifejezés(mosoly), testtartás, gesztusok 2008. május Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Interjú értékelőlap 1. Jelentkező neve, megpályázott munkakör, interjú készítők, dátum Követelmények Alkalmasság bizonyítékai Súly Rangsor Rangsor x súly Fellépés Kultúrált, magabiztos 4 5 20 Tud-e csapatban dolgozni Általában független 2 10 Tanulási képesség Összefüggésekben gondolkodik, nyitott 25 Összesen (max 70) 55 2017.04.04. Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Interjú értékelőlap 2. Pályázó, megpályázott munkakör, interjú készítők, dátum Első benyomás: Motiváció Kommunikáció Szakmai értékelés Személyes benyomások Általános vélemény az alkalmasságról 2008. május Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Csoportos kiválasztási technikák = a beválás biztonságos előrejelzése A jelölt megfigyelhető viselkedéséből következtet a későbbi beválásra, teljesítményre, motiváltságra, ezáltal objektív Időigényes, drága, de megbízható módszer Több megfigyelő (humán és szakmai terület) és több jelentkező egyidejű részvétele is biztosítható A cégek által alkalmazott kompetencia alapú egyéb humán rendszerekhez is adatokat szolgáltat (pl: képzés, karrier tervezés, ösztönzés) 2017.04.04.

Az AC Mi az AC? Milyen feladatokból áll az AC? Kik a megfigyelők? Egy olyan kiválasztási módszer, melyben a pályázóknak különböző helyzetekben kell feladatokat megoldaniuk, miközben egy megfigyelő csoport kívülről követi az eseményeket, értékeli a teljesítményeket Milyen feladatokból áll az AC? Egyéni, páros és csoportos feladatokból. Lehetnek általános élethelyzetet vagy munkahelyi feladatot szimuláló feladatok. Kik a megfigyelők? Általában 5+/-2 fő: humán szakemberek, továbbá erre kiképzett szakterületi közép-és felső vezetők. Az eltérő szubjektív látásmód kiegyensúlyozása fontos. Mit figyelnek? A pályázatban megjelölt munkakör sikeres ellátásához szükséges főbb kompetenciákat, melyek viselkedési elemekre vannak bontva. Ezek a feladatok megoldása során mutatott viselkedésben megfigyelhetők. Értékelés, visszajelzés A megfigyelők konszenzusos döntése, majd a pályázó tájékoztatása az erősségekről, fejlesztendő területekről, ezek alapján a döntésről 2017.04.04.

AC értékelő lap Megfigyelő: Pályázó: Értékelés Nem Részben 1 Jól 2 Részben 1 Jól 2 Nagyon jól 3 Motiváció Lelkes, hiteles, érdeklődést mutat, motiváltsági szintje stabil Személyközi hatékonyság Szemkontaktus jó, beszéd érthető, viselkedés bizonytalan, kérdésektől zavarba jön Stb 2017.04.04. Készítette: Forróné dr Déri Sarolta

Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04.