A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
© GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február 27.1 A MIKROSZINTŰ FOGYASZTÁS MAKRO HATÁSAI © GfK 2013 | Kozák Ákos | Mérők Klubja | február.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Negyedik előadás Március 11
Statisztika Érettségi feladatok
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
Nők egészsége - védőnők egészsége Nők egészsége – védőnők egészsége Bózsváriné Ferencz Irén és Cieslarné Nádasdi Katalin védőnő Kőbányai.
Középpontban a fejlődés
Fogyasztásszociológia Balogh Eszter. Miről szól a kurzus? Szociológiai aspektusok Közgazdasági aspektusok.
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
GfK Custom ResearchSugatagi Gábor - A magyar fogyasztó politikai preferenciái2010. február 17. Sugatagi Gábor : A magyar fogyasztó preferenciái a politikai.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Az egészséges életmód és a stressz
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Egészséges életmód Egészségmegőrzés
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Egészségesek a roma nők?
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK TRENDEK ÉS PIACOK Dr. Csépe Andrea Client Group Lead Health GfK Hungária Kft
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
DOWN Alapítvány Vámos Magdolna 2016.
Rendszeres szociális támogatás – Hallgatói visszajelzések
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás Napja - 2009

GfK – TÁRKI fogyasztói szegmentáció - 8 fogyasztói csoport demográfiai jellemzők A csoport neve Nagysága Demográfiai jellemzőik Felső plusz 4% Fiatal vagy középkorú Nagyobb városok Felsőfokú végzettség Átlagosnál nagyobb jövedelem Tanuló vagy aktív státus Felső klasszik 2% Befutott értelmiségi 14% Hedonista fiatal 17% Tanulók Városi alsó-közép 7% Budapesti, kicsit átlag alatti jövedelem Szegény nyugdíjas 25% Nyugdíjasok, szakmunkás végzettség Szegény munkás 13% Aktívak, szakmunkás végzettség Underclass 18% 8 általános, a legszegényebbek

A 8 fogyasztói csoport fogyasztási szokások A csoport neve Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyasztási szokás Felső plusz Általános átlag feletti fogyasztás Felső klasszik Kiemelkedő műgyűjtés Befutott értelmiségi Magas kultúra fogyasztás, elsősorban színház és múzeum/kiállítás látogatás Hedonista fiatal Pénzhasználati hedonizmus, egyszerű kultúra fogyasztás (elsősorban sörözés és táncolás) Városi alsó-közép Szolgáltatásközpontú étkezés rendszeres tízóraizás és uzsonnázás Szegény nyugdíjas Otthonközpontú étkezés Szegény munkás Szolgáltatásközpontú étkezés – hideg ebéd és meleg vacsora Underclass Általános depriváltság A kultúra fogyasztás differenciál Az élelmiszer fogyasztás differenciál

Milyen mértékben ért egyet azzal az állítással, hogy a mai világban mindenkinek nehéz megtalálni a helyét és szerepét? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! Átlag N=1000 fő

A saját problémái jobb megoldásához Ön szerint milyen mértékben járulhat hozzá a lelki-szellemi fejlődése? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi: 1= semennyire – 7= teljes mértékben! Átlag N=1000 fő

A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön gyógyszervásárlási szokását a vény nélkül kapható termékek vonatkozásában? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön vényköteles gyógyszerszedési szokásait? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben jobban odafigyelek egészségem megőrzésére, a betegségek megelőzésére' Átlag N=1000 fő

Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Ma többet teszek a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban.' Átlag N=1000 fő

Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Többet szeretnék tudni arról, mit tehetek a saját egészségem érdekében.' Átlag N=1000 fő

Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Úgy gondolom, ma többet érdemes költenem az egészségemre, mint egy évvel korábban.' Átlag N=1000 fő

A következő esetek közül melyek azok, amelyekkel ma nagy valószínűséggel egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulna? Több válasz - támogatott % N=1000 fő

Egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulási szándéka hogyan változott az egy évvel ezelőttihez képest? % N=1000 fő

Milyen gyakran szokott Ön dohányozni? % N=1000 fő

Milyen gyakran szokott Ön sportolni? % N=1000 fő

Milyen gyakran szokott Ön szeszes italt fogyasztani? % N=1000 fő

Mennyire fontos az alábbi szempont, ha élelmiszert vásárol Mennyire fontos az alábbi szempont, ha élelmiszert vásárol? Kérem, használjon 5 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= egyáltalán nem fontos – 5= nagyon fontos! % N=1000 fő

Az alábbi megállapítások alapján hová sorolná be magát leginkább? % N=1000 fő

Ismeretségi körében szóba kerülnek testsúlyproblémák (pl Ismeretségi körében szóba kerülnek testsúlyproblémák (pl. elhízás, túlzott soványság)? % N=1000 fő

Ön személy szerint figyel-e étkezéskor arra, hogy olyan ételeket fogyasszon, hogy elérje illetve tartsa a kívánt testsúlyt? % N=1000 fő