LÉGITÁRSASÁGI STRATÉGIA Pergel Tamás Treasurer, Malév Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Global Distribution System
Aruba Instant vállalati vezeték nélküli megoldások
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
IP vagy Analóg Videó Megfigyelő rendszer
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
VÁLSÁGÁLLÓ PORTFÓLIÓMENEDZSMENT KILÁTÁS A ‘B’ ÉPÜLETBŐL május 11. Sellyey Tamás, Indotek Group.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Internetes bankok piacformáló hatása
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Értékesítési csatornák
Utazási irodák repülőjegyeladási üzletága
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Marketingmenedzsment 2008
Nemzetközi gazdaságtan – Nemzetközi kereskedelem
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
AZ INFORMATIKA SZEREPE A LÉGITÁRSASÁGI FEJLŐDÉSBEN - EGY VEZETŐ SZEMSZÖGÉBŐL Dr. Horváth István NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december.
The International Air Transport Association
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Vizsga feladatok (Minta)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Vállalati stratégia március március március 28.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Fetter István Kereskedelemfinanszírozás és EU Szolgáltatások vezető CIB Bank Zrt. EU támogatások finanszírozása és ezen túlmutató pénzügyi szolgáltatások.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és a minőségi üzletvitel érdekében.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
Gazdasági és pénzügyi kilátások Auth Henrik MNB alelnöke február 2.
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A Budapest Airport talpra állása Kam Jandu, légiközlekedési igazgató.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Soós Sándor: tudományos folyóiratok szakterületi rangsorolása
az Akasztói Szikiponty
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
MALÉV Számítástechnikai Osztály
ÚJ CARGO SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉG DEBRECENBEN !
LoRa technológia, LoRaWAN hálózatok
Lisszaboni Szerződés tükrében
Budapest, március 1. A jogi utaskísérő.
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
….mert a ritka betegségek ellátása
Előadás másolata:

LÉGITÁRSASÁGI STRATÉGIA Pergel Tamás Treasurer, Malév Zrt.

Első pillantásra egyformának tűnnek.

Kicsit közelebből már nyilvánvalóak a különbségek. Having a bit more insight the differences are obvious

És mindez egyáltalán nem csak a külsőségekben érhető tetten.

Lássuk, mik a különbségek!

Légitársasági modellek A Malév bemutatása A Malév jövője

Tradíció. Presztízs. Minőségen alapuló „presztízs” jellegű termék. Drága, szűk réteg számára elérhető.

Komplex nemzetközi jogi háttér. Geopolitikai és biztonsági okok miatt Szigorúan szabályzott iparág. Szövetségbe tömörült légitársaságok az Iparági sztenderdek lefektetése céljából. A hagyományos légitársaságok a IATA védernyője alatt működnek.

Új modell: egyszerűsítés és új kereslet teremtés. A Southwest Airlines 1971-ben új modell alapjait fektette le. Célja a lefele történő piacbővítés a presztízs jelleg feladásával.

A modellek fő jellemzői

Modellek összehasonlítása STRATÉGIAI ESZKÖZTÁR

a. Működés: point-to-point modell (low cost) A cél olyan várospárok felkutatása, melyek önállóan rentábilis működést tesznek lehetővé. Decentralizált hálózat.

a. Működés: hálózati modell (Legacy/hagyományos) Centralizált hálózat. A cél olyan kényelmes lehetőség biztosítása, mely egy adott gyűjtőreptéren (hub) keresztül jelent megoldást az utasáramlásra.

b. Repterek: elsődleges vs. másodlagos Könnyű elérhetőség, transzfer lehetőség vs. Olcsó leszállási díjak

c. Flotta: változatos flotta vs. egy típus Az egységes flotta költséghatékony, könnyű rotálni, de korlátozza a repülhető desztinációkat. A változatos flottaszerkezet növeli a desztinációs lehetőségeket, de a járatcsere lehetőségét nehezíti.

c. Flottahatékonyság: Gépkihasználtság. Az egységes flotta magas kihasználtsági mutatót eredményez.

d. Transzfer: csatlakozó járat vs. Point-to-point. A hálózati légitársaság a teljes útvonalért garanciát vállal csatlakozásokkal. A low cost különálló szektorokat teljesít.

A Low cost-nál nincs code sharing. Csak rövid távon üzemel. e. Code sharing A Code sharing lehetővé teszi, hogy a hálózati légitársaság a saját hálózatán túlra értékesítsen. A Low cost-nál nincs code sharing. Csak rövid távon üzemel.

LC légitársaságok külön, szövetségeken kívül működnek. f. Szövetségek A szövetségek létrehozása tovább növeli a code sharing lehetőségeket. A beszerzésben méretdiszkont elérését teszi lehetővé. LC légitársaságok külön, szövetségeken kívül működnek.

Modellek összehasonlítása TAKTIKAI ELEMEK

g. Árazás: Low cost Egyszerű algoritmus. A járat napjához közeledve az ár emelkedik. Cél: mielőbbi magas járatkihasználtság elérése. Eszköz: azonos jogokat biztosító jegyek.

g. Árazás: Hálózati légitársaság Keresletre fókuszáló szofisztikált árazási mechanizmus. (teljes útvonalra!) Cél: egyénre szabottan a maximális jegyár elérése. Eszköz: számos foglalási osztály eltérő jogokkal.

g. Árazás. jegy: Retúr (legacy) vs. egyirányú (LC) Retúr jegy. Indulási és retúr járat dátumai hatnak az árra. Low cost: Egyirányú jegyek. Visszaút dátuma nem árazási tényező. A hagyományos légitársaság számtalan tényezővel kalkulál a jegyárazáskor. Cél az egyedi bevétel maximalizálás. A low cost egyszerű de költséghatékony szisztémát követ. Célja a volumen elérése.

h. Járatfoglalás és disztribúció: low cost. Egyetlen disztribúciós csatorna: Internet Saját készletnyilvántartás. Cél: egyszerűség, költséghatékonyság.

h. Járatfoglalás és disztribúció: hagyományos modell. Számos csatorna, több ezer végpont. Fejlett készletnyilvántartás, mely az ügynöki hálózat számára is elérhető. Global Distribution Systems (Amadeus,Galileo….) Cél: mindenkit elérni.

Modellek összehasonlítása TERMÉK / MINŐSÉG

i. Osztályok /ülések: több osztály (legacy) vs. egy osztály (LC) Hagyományos : Első osztály (inkább long haul) Business class Economy class Low cost: Csak economy. Sűrű székezés. Leginkább a minőségi/termék paraméterekben jelentkező különbségek ismertek.

A LC-nál nem elérhető, vagy csak külön díjazás ellenében. j. Szolgáltatások Széles körű szolgáltatás része az árnak a hálózati társaságoknál. Ilyen a törzsutas program, a fedélzeti ellátás, a lounge használat. A LC-nál nem elérhető, vagy csak külön díjazás ellenében.

k. Extra szolgáltatás árazási politika Legacy: inklúzív. Low cost: szofisztikált árazási szisztéma minden szolgáltatásra (poggyász, WC, italok, elsőbbségi beszállítás…)

Fajlagos költségek összehasonlítása 5 10 15 20 25 Other operating costs Flight crew Cabin crew Aircraft fuel and oil Airport and ANS charges Sales and reservations costs Advertising and promotions costs Station costs Commission Aircraft related costs Passenger services costs Cost per 000 RPK (£) Full cost short haul airline Low cost airline A minőségi szolgáltatás magasabb fajlagos költségszinttel jár. A LC egyedül promócióra költ többet.

Low cost altípusok A low cost sem egységes modell. A Ryanair által képviselt ultra low cost modell ortodox költségvezérelt, kínálatot teremt. Az Easy modell az árérzékeny keresletre reagál.

Egyéb modellek Hibrid Modell két osztály Regionális Légitársaságok economy plus szolgáltatásokkal economy olcsó, szolgáltatás nélkül egyszerű árazás Regionális Légitársaságok Niche piacok kiszolgálása, kis gépek Nagy légitársaságokra hordanak rá Charter/Holiday Airlines Vakációzó/turista desztinációk Szezonális. Kevésbé minőség vezérelt A társaságok újabb és újabb piacok után kutatnak. Ezzel diverzifikálják a szolgáltatási spektrumot.

Légitársasági modellek A Malév bemutatása A Malév jövője

Malév hálózat. Fő jellemzők. 48 desztináció: 44 európai, 4 közel-keleti. Hálózati légitársaság, BUD központtal. 3+ millió utas évente. 350m EUR bevétel.

Bevételmegoszlás Mindössze a bevétel 21%-a származik Magyarországról. 3% Bevételmegoszlás Revenue distribution REVENUE [EUR] Mindössze a bevétel 21%-a származik Magyarországról. 3

Egymásrautaltság, közös érdek BUD-dal. 25 Fő karakterisztikák Budapest kiváló földrajzi elhelyezkedése Malév piacvezető BUD-on 42% részesedéssel A Malév forgalma 40%-a transzfer BUD-on csak a Malévnak van tranzit utasforgalma 19 18 14 14 14 Egymásrautaltság, közös érdek BUD-dal. 5

MALÉV fő mutatói Átlagár Load Factor Alacsony Load Factor, tipikusan Regional Airlines Közepes árfekvés: tipikusan kisebb Hub and Spoke Airlines Cél: az átlagár fenntartása mellett a kapacitáskihasználtság növelése.

Hullámzó menetrendi struktúra 0630- 0715 0715-0845 1130-1215 1155-1340 1600-1715 Arrivals from East Departures to West Arrivals from West Departures to East 1715-1915 2020-2220 2300-2330 A hullámzó menetrendi struktúra teremt lehetőséget a minőségi tranzit utasforgalom lebonyolítására. Mindez azonban a járatkiszolgálásban munkacsúcsokhoz vezet.

Flotta 18 # Boeing 737 keskenytörzsű repülő. 1.0 Flotta 18 # Boeing 737 keskenytörzsű repülő. (737-600; -700 és -800) 4# Q400 turboprop regional AC Egyszerű flotta regionális és rövid-, középtávra optimalizálva. 4

Long Haul járatokra ráhordás Code share szerződés a Hainan pekingi és az American NYC-i és torontói Járatára BUD-ról. A Long Haul járatokra hordás az egyik lehetőség a forgalom növelésére mind a MA, mind BUD számára.

Légitársasági modellek A Malév bemutatása A Malév jövője

Merre tovább?? Low cost? Hybrid? Legacy? Regional?

Fő tényezők a jövő építésekor. 1 Pozitív működési eredmény. Kereskedelmileg értékes vállalkozás. 2 BUD tranzitforgalom megőrzése. 3 Termék kínálathoz igazítása 4 Működés áramvonalasítása. 10

Köszönöm a figyelmet! Különböznek nemde?