A TISZK támogató szerepe a szakképzésben 2012. április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Gyöngyös GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Pályaválasztási Kiállítások 2008
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető

Jogszabályi háttér  1057/2005. (V. 31.) Korm. hat. – Szakképzés- fejlesztési stratégia  1/2006. (II. 17.) OM rend. - Új OKJ  évi 79. tv. a közoktatásról - Köot.  évi 76. tv. a szakképzésről – Szt.  évi 86. tv. a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról – Szht.

 integráció  kapacitás-szabályozás  pályaválasztás, pályaorientáció  pályakövetés  minőségfejlesztés

Önkormányzati fenntartó Önkormányzati fenntartó Iskola Kiemelkedően közhasznú nonprofit gazdasági társaság, mint fenntartó Felsőoktatási Intézmény Felsőoktatási Intézmény Nem önkormányzati fenntartó Nem önkormányzati fenntartó Támogatások RFKB Iskola

1. A Regionális Fejlesztési és képzési bizottságok :  A gazdaság igényeinek meghatározása  Döntés a regionális képzési irányokról és arányokról 2. A vállalkozásoktól átvett fejlesztési támogatások, a TISZK-en keresztül, a térség számára fontos szakképzések fejlesztését szolgálják. 3. Felnőttképzés

Az 1000 Mester Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft.

8 fenntartó 20 szakképző intézmény (39 feladatellátási hely) nappali tagozatos tanuló

Intézményeknek nyújtott szolgáltatások  Továbbképzések szervezése  Tananyagfejlesztések  Egységes mérés-értékelési rendszer  Partneri igény- és elégedettségmérés  Önértékelés  Pályakövetési rendszer kiépítése  Szakmai módszertani fejlesztések támogatása  Intézményközi együttműködések segítése  Beiskolázás  Intézmény marketing

Működő tanácsadási szolgáltatások  Pályaválasztási és pályakorrekciós tanácsadás  Munkaerő-piaci tanácsadás  Családpedagógiai, pszichológiai tanácsadás  Pályaválasztási és szakma népszerűsítését szolgáló rendezvények  Üzemlátogatások szervezése  Tehetségpont  Munkacsoportok

 Szakmacsoportos (szakmai képzés)  Pályaorientáció  Minőségirányítás  Mérés-értékelés  Esélyegyenlőség  Felnőttképzés  Intézmények Tanácsa (intézményvezetők)  + Tehetségsegítő

 Feladataik:  Döntés előkészítés  Véleményezés  Koordináció  Saját cél - Közös cél - Közös döntés – „Saját” döntés – Elfogadás, megvalósítás

Együttműködések  Együttm ű ködések:  Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara  Munkaerő-piaci igények felmérése  Szakmai fejlesztések  pályaorientáció  Csongrád Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja  pályaválasztás  Dél-Alföldi Regionális Társadalomtudományi Kutatási Egyesület  Esélyek Háza  Általános iskolák

2012-ben induló új szolgáltatásaink  Álláskeresési tanácsadás  Álláskereső Klub  Szülői Klub (oktatási – nevelési témák, támogatások, pályaválasztás, stb…)  Serdülő konzultáció (tanuló, szülő)  Tanácsadási szolgáltatások pedagógusok számára:  Egyéni konzultáció, egyéni tanácsadás  Szupervíziós csoport működtetése

Változások szeptember 1-től  TISZK fogalma: koordináló szervezet  Jelenlegi TISZK feladatkörei a változást követően:  Felnőttképzés  Szolgáltatások nyújtása (tanácsadás, programok szervezése)  Intézményközi együttműködések támogatása  Pályakövetési rendszer  Minőségirányítás  „Információs központ” Szakképző iskola

Szebenyiné Csóka Beáta