A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, június Módszertan: CAF modellen alapuló szervezeti önértékelés Előadó: dr.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
EFQM European Foundation for Quality Management
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Családi vállalkozás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Oktatási szolgáltatások minőségértékelése
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Készítette: Szirmai István
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Minőségbiztosítás LB-II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Berecz Antónia és Kriskó Edina Gábor Dénes Főiskola
Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SEEM alapok.
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése Szellőné Fábián Mária

A szolgáltatásminőség alapsajátosságai A szolgáltatások alapvetően különböznek a termelő vállalatoktól: nem tárgyiasulnak, azonnal fogyaszthatók, nehezen kiszámíthatók, előállító és fogyasztó egyidejűleg van jelen.

Meghatározó elemek (SERVQUAL-lista) 1. Megbízhatóság Hozzáértés Fogékonyság, reagálási készség Hozzáférés Udvariasság

Meghatározó elemek (SERVQUAL-lista) 2. Kommunikáció Bizalomgerjesztés Biztonság Az ügyfél megértése Kézzelfoghatóság

Önértékelés Fogalma: egy adott szervezet rendszeres, szisztematikus átvilágítása egy követel-ményrendszernek megfelelően. Módszerei: McKinsey 7S modellje, EFQM modell (PDCA ciklus) LISIM modell, Benchmarking.

McKinsey 7S modellje Belső intézménykép, jövőkép tervezéshez. Csoportmunkán alapuló módszer. Elemzi a stratégia, struktúra, személyzet, szabályok, közös értékek, szervezeti kultú- ra, készségek helyzetét a szervezeten belül.

EFQM (Europen Foundation for Quality Management) kiválósági modell Szerkezete: 9 kritérium alkotja Adottság kritériumok (5): vezetés, üzlet-politika és stratégia, dolgozók, partnerek és erőforrások, folyamatok. Eredmény kritériumok (4): vevői eredmé-nyek, dolgozói eredmények, társadalmi eredmények, kulcsteljesítmény eredmé-nyek.

PDCA (Plan, Do, Check, Action) ciklus Beavatkozás, korrekció Tervezés A P C D A minőségügyi rendszerek és önértékelési modellek közös alapja: a PDCA ciklus. Gyakorlatilag mindennapi munkánkat áthatja a PDCA logika, a tevékenységek megvalósítása során az alábbi lépések figyelhetők meg: Plan - tervezés Do - megvalósítás Check – ellenőrzés, értékelés Act – beavatkozás, korrekció. A folyamat ezzel azonban nem áll meg, hanem egy magasabb szinten működik tovább. A következő tervezésbe beépülnek a korábbi korrekciók, így egyre magasabb szinten valósul meg a folyamat. Mindennapi életből példa: kirándulás, főzés, stb.. A minőségügyi rendszerek, megközelítések közös alapja, és az önértékelési rendszerek közös alapja a PDCA ciklus. A folyamatos fejlesztés ciklusa. (A TQM-nél láttuk, hogy egyik alapeleme a folyamatos fejlesztés.) A ciklus egyik meghatározó eleme az ellenőrzés. Ehhez az értékeléshez, ellenőrzéshez adnak támpontot különböző modellek. Bár a C valóban ellenőrzést jelent, de a közigazgatásban célszerűbb „Mérés, értékelés, ellenőrzés”-ként fordítani. Itt a hangsúly a közigazgatásban eddig nem ismert értékelésen van, amely a törvényes keretek betartása esetén is indikál(hat) beavatkozást, korrekciót! Ellenőrzés Megvalósítás

LISIM (Library and Information Sector Improvement Model) Önértékelési modell a brit közkönyvtárak és információs intézmények számára. Alapja az EFQM üzleti kiválósági modell. Középpontjában a vevőközpontúság és a társadalomra gyakorolt hatás áll. Fenntartása és működtetése megköveteli, hogy a követelményrendszere beépüljön a stratégiába.

Benchmarking (színt-összehasonlítás) Azonos területen belüli folyamatok színvo-nalának összehasonlító módszere. Fejlődése: termék benchmarking, szervezet benchmarking, folyamat benchmarking, stratégia benchmarking, globális benchmarking.

A benchmarking fajtái Célja szerint: feladatra irányuló, területre irányuló, folyamatra irányuló. Módja szerint: belső, külső (verseny) benchmarking.