2. 2. A gazdasági hatékonyságot növelő módszerek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Advertisements

A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Árpolitika a turizmusban
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tanuló szervezet.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Óvodai és iskoláztatási támogatás lehetőségei és korlátai Herczog Mária TÁRKI - Világbank műhelykonferencia május 7. Novotel Hotel.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Motiváció.
Vállalati stratégia március március március 28.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Országos nagykereskedelmi menedzser
Üzleti terv bemutatása
Fejlesztő mérnök A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Cégünk piacvezető a vízmérés.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Üzleti terv bemutatása
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Cégnév Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

2. 2. A gazdasági hatékonyságot növelő módszerek

2.2.1.Az alkalmazottak képzése és továbbképzése Az alkalmazottak képzése egyénenként és esetenként változó, a igényektől függően. Miután egy alkalmazott elfoglalja a munkahelyet, különféle képzéseknek van alávetve:  Egyesek a technikai felszerelések kezelésében és az eszközök helyes használatában látják a megoldást,  míg mások az interperszonális (belső értékek) képzésére fektetik a hangsúlyt,  interperszonális képesség (mint a csapatszellem kiépítése, tervezés, probléma megoldó készség, a tisztánlátás stb.

A képzés és továbbképzés céljai a feladatvégzés teljes mértékű megvalósítása felkészítés a munkahelyen való fejlődésre

Személyzeti képzési, továbbképzési módszerek és technikák: 1. probléma megoldás, 2. esettanulmányok, 3. bemutatók, 4. demonstráció 5. kisfilmek, 6. csoportos megbeszélések, 7. gyakorlatok, 8. szerepcsere, 9. játék, 10. kritikus helyzetek megoldása, 11. szimuláció 12. tapasztalat out-door tanulása

Képzés tervezése

2.2.1 A személyzetösztönzés (Személyzet motivációja) A személyzetösztönzés célja a személyzet ingerlése a végrehajtás megszerzésére pénzügyi és nem pénzügyi jutalmazások által, melyek következetes, motiváló valamint részvényesek legyenek. Mivel az emberek egyedülállóak, a személyzetösztönzési technikáknak alkalmazkodniuk kell minden ember igényeire.

A személyzetösztönzés stratégiák 1. ösztönzési elméletek elemzése 2. a cég cél stratégiáinak tanulmányozása 3. A személyzetösztönzés stratégia variánsok megfogalmazása 4. az igazgatás összes szintjén, valamint az igazgatás és az alárendeltek között konzultációk elérése a személyzetösztönzés stratégiák fejlesztésére és végrehajtására 5. a személyzetösztönzés stratégia állandó átértékelése

az alkalmazottak ösztönzése a lételeme egy jobb eredmény elérésében, ez az ösztönzés kétféle lehet : Közvetlen (direkt) Közvetett (indirekt) Személyzetösztönzés

A bérezési rendszer alapelemei: a fizetés a ledolgozott munka ára és a piac mechanizmusának az alapja a fizetés meghatározása a minimálbér megállapítása az egyenlő munka, egyenlő fizetség alapelve a munkamennyiség, minőség szerinti fizetés a szakképzettség szintje szerinti fizetség a munkakörülmények szerinti fizetés a fizetésre vonatkozó adatok diszkréciója

A nem pénzügyi motivációs tevékenységek 1. Egy olyan légkör létrehozása, ahol érvényesül a jól elvégzett munka( erkölcsi megbecsülés, dicséret a felettesek részéről, oklevelek) 2. Építő jellegű kapcsolattartás a személyzettel. 3. Az alkalmazottak versenyeztetése a munkavégzés területén. 4. A bürokratikus ( kasztszerű) határok mellőzése. Biztosítani a belső rendszerben az egyén és a csoport közötti együttműködést. 5. A személyzet nem dolgozhat, nem termelhet maximális erőkapacitással motivációs stimulusok nélkül. Ezek a stimulusok pénzbeli vagy egyéb juttatások, előnyök lehetnek.

A leggyakrabban használt juttatási típusok: 1.A pénz - Az alkalmazottak fizetése elérheti az 50%- át is a vállalat kiadásainak, e mellett az alkalmazottak elégedetlenségének egyik fő okozója. Ezért a vállalat filozófiában ugyanúgy fontos szerepet játszik az alkalmazottak motiválása is. 2.A jogosultságok - Indirekt ösztönző eszközök, ugyanúgy jár az alkalmazottak számára ( szabadság, ebédszünet stb.) mint a fizetés. 3. Díjmentes szolgáltatások - Csak egyes alkalmazottak számára elérhető: cégtulajdonban levő klubok, nyaralók, különparkolók használata) 4. Prémiumok - Az alkalmazottak munkájának elismeréséért juttatott díj (pénz, kitüntetés, oklevél stb.) 5. A nyereségben való részvétel - Jutalék a jövedelemből, kezelési költség visszatérítés

A technológiák modernizálása és a költségek csökkentése Egy dinamikusan fejlődő piacon a termékek modernizálása egy állandó folyamat. A vállalatok fejlesztik, javítják a technológiá- jukat, termékeiket hogy a vásárló igényeit, érdeklődését az értékesebb áruk iránt felkeltsék. A fő probléma ott jelenik meg hogy ezt a módosítást, nem lehet egyszerre hirtelen a piacra zúdítani, hanem lassan, rejtve ami nem sérti a konkurenciát de ugyanakkor nem is lesz késő a versenytársakkal szembeni értékesítésben. A technológiai fejlesztés fő kérdése, hogy fokozatosan vagy hirtelen történjen. A fokozatos fejlesztés lehetővé teszi a vállalatnak hogy megfigyelje a vásárlók és a szállítók viszonyulását a változtatásokhoz. A vállalat pénzügyi szempontból sem veszít akkora mértékben. A hátránya a fokozatos fejlesztésnek az, hogy a konkurencia rájön a vállalat fejlesztéseire és aszerint módosítja majd ő is a termékeit. Ahhoz, hogy egy gazdasági egység megmarad- hasson az adott célpiacon, lépést kell tartson a piac technikai és technológiai fejlődésével is. A technológia ugyanis a jövőt jelenti.

A minőség folyamatos javítása Az egyik legfontosabb nyilvántartási módozata a vállalatnak a termékek minőségének folyamatos javítása. Emellett a termékekkel járó szolgáltatások újítása a konkurenciához képest, hogy ezt a célkitűzést megvalósíthassák, olyan termékminőség-szintet kell elérjenek, ami megfelel vagy éppen felülmúlja a vásárlók elvárásait. A vásárlók elvárásai a következő tényezőkön alakulnak: - előző tapasztalatok, - információk az adott termékről, szolgáltatásról, - a vállalat reklámtevékenysége.

Felfogás > elvárás= elégedettség Felfogás <elvárás= elégedetlenség Minőség = elégedett vásárló. Elégtelen minőség költségei: Ügyfelek elvesztése Termékek helyreállítása a megfelelő variánsra Belső hatások, erkölcsök csökkenése