Picasso: Festival Mondial HUNGART ©

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Friss diplomások a versenyszektorban
Hogyan járassuk csúcsra az üzletet az év végi hajrában? október 25. Hotel Griff Kreutz Zsolt
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
A kommunikáció.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Az információ rögzítése, tárolása, átviteli módjai
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
A munka világával kapcsolatos tudás
Kommunikáció.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Konstruktív konfliktuskezelés
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Könyvtári teljesítménymérés
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Egyéni döntések a szervezetben
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
E-learning Kovácspál Eszter.
Családi kommunikáció - A patológia melegágya -
Konfliktuskezelés - mediációval
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Éntudat – identitástudat - énkép
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Jelek, jelrendszerek.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
Az alapvető kommunikáció
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Vigyázat: minden üzenet!
..
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
A kommunikáció tényezői és funkciói
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
ÖNISMERET.
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Önismereti és kommunikációs tréning a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Mediációs képzés Trénerek: Lovas Zsuzsa és Novák Kata 2009. április Picasso: Festival Mondial HUNGART ©

Küldetésünk A saját és másik ember ismerete révén a kommunikáció és konfliktuskezelés technikáinak gyakorlati alkalmazása, és módszerek átadása. Küldetésünket „lege artis – a szakma szabályai szerint” valósítjuk meg. 2 2

Mi az én? Én-nek nevezzük testünkről, képességeinkről, élményeinkről őrzött tudásunkat. Ez teszi lehetővé, hogy elkülönítsük magunkat a külvilágtól.

Én - énkép Az énkép tartalmazza tudásunkat, véleményünket önmagunkról. Lehet + vagy - A magunkról kialakított képet, énképnek nevezzük.

Önismeret Az önismeret az énkép és mások rólam kialakított képének összessége. Én Mások

Identitás = azonosságtudat Én identitás – én-azonosság Nemi identitás

Mi a kommunikáció? A kommunikáció lényege, az ismeretközlés, információátadás, feltétele az adó és fogadó kölcsönös viszonya, tárgya a hír. 7 7

A kommunikáció alapelvei Szükségesség elve Nem lehet nem kommunikálni. Visszafordíthatatlanság elve Amit egyszer kimondtunk, megtettünk, nem vonhatjuk vissza. Bonyolultság elve Minden kommunikáció összetett. Összefüggés elve A kommunikáció nem elszigetelten zajlik 8 8

A kommunikáció két szintje Tartalmi szint A tények tárgyilagos, objektív ismertetése, az információk átadása. Kapcsolati szint A kommunikációban résztvevők egymáshoz fűződő viszonyának megnyilvánulása, ami a tartalmi szintet felülírhatja. Pl. nem az ügyfélre figyelve adok korrekt információkat

Kérdezéstechnika ZÁRT KÉRDÉS Elhozta a megfelelő papírokat? Előny: egyértelmű információ Hátrány: további, szükséges információt nem biztosít, a másik fél bezár Mikor alkalmazzuk? Ha valóban csak a kérdésben szereplő információra van szükségünk 10 10

Kérdezéstechnika NYITOTT KÉRDÉS Mi a véleménye a legújabb szabályokról? Előny: A másik felet megnyitja, sok információt, személyes véleményt kaphatunk Hátrány: A másik fél elkalandozhat, fölösleges információk is előjönnek Mikor alkalmazzuk? Ha a másik fél véleményére vagyunk kíváncsiak Ha jelezni akarjuk, hogy fontos a véleménye 11 11

Kérdezéstechnika ELDÖNTENDŐ KÉRDÉS Az A vagy a B típusú dokumentumot nézzük meg előbb? Előny: Döntésre készteti a másik felet Hátrány: A másik fél beszorítva érzi magát Mikor alkalmazzuk? Ha valóban megérett a helyzet a döntésre, és ezt szeretnénk is végigvinni 12 12

Kérdezéstechnika SUGALMAZÓ KÉRDÉS Ugye, Ön is úgy gondolja, hogy ez a legfontosabb kérdés? Előny: közös véleményt fejez ki Hátrány: a másik fél kényszert érez Mikor alkalmazzuk? Ha a vélemény azonosságot akarjuk hangsúlyozni 13 13

Kommunikáció fajtái információt, tartalmat hordozza szándékos tudatos Verbális kommunikáció információt, tartalmat hordozza szándékos tudatos Metakommunikáció érzelemről, viszonyulásról tájékoztat spontán nem tudatos

Kommunikációs csatornák Személyes kommunikáció Telefonos kommunikáció 18% 82% vokális csatorna (hangnem, hangszín, hangminőség) szavak (tartalom) 15

Mit tehet az ADÓ, hogy a kommunikáció eredményes legyen? Tömören, érthetően fogalmaz A másik fél ismeretének megfelelő kifejezéseket használ Ismétel Visszakérdez Több kommunikációs csatornát használ

Mit tehet a FOGADÓ, hogy a kommunikáció eredményes legyen? Figyel a tartalomra a nem verbális jelzésekre Jegyzetel Összegez Visszakérdez Visszajelzést ad

Az első kapcsolatfelvétel Az első benyomás Előfeltevések Külső megjelenés Viselkedés A szerepek 18

Köszönjük figyelmeteket, várjuk kérdéseiteket! Elérhetőségünk:  1125 Budapest, Diós árok 32/b  (1) 212 6256 e-mail: legeart@t-online.hu www.legeartis.hu

Figyelmes meghallgatás Értsd meg az ügyfél mondanivalójának valódi tartalmát! Pontosító kérdésekkel segítsd megértésed! Adj visszajelzést! Használd a testbeszédet! Teljes figyelmedet szenteld az ügyfélnek, kapcsold ki a zavaró tényezőket! A tartalomra reagálj, ne a személyre!