Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos haszontalanság
Advertisements

Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Videojátékok bevezetés
okostelefon alkalmazások a turizmusban
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
A Garay János Gimnáziumban
Óvoda.
PTE ÁOK Magatartástudományi Intézet
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Utcai és lakótelepi szociális munka
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Kis csoport szeptember
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
SE-TSK Sportmenedzsment Tanszék
Online közösségi játékok
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Varjú Potrebić Tatjana Szabadka, június 6.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Ésszerűség - sportszerűség
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Foglalkoztatás az MMO-kban
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
Közönségkapcsolatok (PR)
A játék A játékosság.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
Korok játéka vagy játékok kora
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Vezetési technikák I. Salgó-Nemes Károly
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
A metatudat tere: a transzcendentalista kultúra The Space of Meta- Consciousness: the Transcendentalist Culture László Márfai Molnár (HU)
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kapcsolatok ellenőrzése
Nem minden az aminek látszik…
Analogical and Neural Computing Laboratory, Hungarian Academy of Sciences, Budapest 1 MATLAB u Hatékony, interaktív, tudományos és műszaki számítások,
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.
Kontinuum modellek 1.  Bevezetés a kontinuum modellekbe  Numerikus számolás alapjai.
A játék A játékosság.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor

Két jellemző eset  Manhunt ügy – médiafiaskó egy botrányjáték körül  GTA: San Andreas – Morális pánik, politika, biznisz

Sztereotípiák  Játékfüggőség  Erőszak és pornográfia  Elidegenedés  Fejlesztő hatás

A videojáték kutatás dilemmái  Mi a játék?  Hogyan ismerjük meg?  Mit mondhatunk róla?

Mi a játék?  Mark J. P. Wolf: 1. saját működési algoritmussal rendelkeznek 2. inputként a játékos aktivitását igényelnek 3. s ezen inputhoz interfészt biztosítanak, 4. a működésük során pedig legalább grafikus outputot adnak

Mi a játék?  Mark. J. P. Wolf. (2) 1. Konfliktus 2. Szabályok 3. Játékos készségek 4. Értékelt kimenetet

Mi a játék?  Chris Crawford

Mi a játék?  Huizinga 1. A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás 2. amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, 3. szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: 4. célja önmagában van, 5. bizonyos feszültség és öröm érzése, 6. továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri.

Mi a játék?  Roger Calliois: Agôn (Verseny) Alea (Szerencse) Mimicry (Szimuláció) Ilinx (Szédülés) Paidia Ludus birkózás atlétika boksz, biliárd, vívás, dáma, futball, sakk versenyek, sportok kiszámolós versike, fej vagy írás fogadás, rulett egyszerű és összetett szerencsejáték papás-mamás, bűvészkedés, maszkok, álruhák színházi előadások általában kocsizás, lovaglás, keringő karnevál, síelés, bungee- jumping, kötéltánc

Hogyan ismerjük meg?  Pszichológia  Szociológia  Ludológia  Médiaelmélet  Közgazdaságtan

Mit mondhatunk róla?  Kultúrák – szubkultúrák  Alternatív tőkék és egészségek  Változó technikai eszköztár  Tudományos bizonytalanság

Kulcsszereplők

Jelenlegi trendek  MMORPG-k  Cybersportok  Casual Gaming  Új játékplatformok  Gyerekjátékok  Fizikai játékok  ARG

MMORPG

 Ragnarok – 22:00-06:00-ig tilos Thaifölön  World of Warcraft – ma 4 millió előfizető  Relatíve magas befolyás a mindennapokra  Az MMORPG-k GDP-je nagyobb mint Bulgáriáé

Cybersportok

 Magyarországon több tízezres scene  A Távol-Keleten sportként tartják számon  Skandináv államokban különösen népszerű  Gazdaságilag releváns – Klán- menedzsment szakirány indul

Casual Gaming

 A legnépszerűbb játékforma  Nemi kiegyensúlyozottság  Reklám, és aktivista-eszközök  Kommunikációs programok

Új játékplatformok

 Megnövekedett grafikus teljesítmény  Új kommunikációs lehetőségek  Integrált szórakoztató funkciók  Kritika a videojáték-fejlesztők oldaláról

Gyerekjátékok

 Üzenetek: a videojátékok kinőttek a gyerekkorból  Megnövekedett igény a gyermekeknek szóló tartalmakra  Hiányoznak az oktató tartalmak, mind az e-learning mind az edutainment megbukott

Fizikai Játékok

Fizikai játékok  Régen várt áttörés a videojátékoknál  Kiváló PR a videojáték kultúrának

Alternative Reality Gaming

 Új aktivista irányzat  Csak részben kötődik a számítógéphez  Hazánkban oktatási céllal használják

Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor Tel: