Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat A jövő (?): Az elektronikus közigazgatási ügyintézésben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

IKT = információs és kommunikációs technológia
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Önkormányzati információs rendszer
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat III.rész: eKözigazgatás Készítette: Hollósy.
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
oldalon elérhető, letölthető. Jelen előadás feltételezi, hogy az oktatáson résztvevő elolvasta és elsajátította az ÉTDR ún. „bevezető előadás”anyagát.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Elektronikus cégeljárás
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
E-közigazgatás: lehetőségek és kockázatok
7. Tétel Ahhoz, hogy szalonja teljes körű szolgáltatást nyújtson, szüksége van további szépségápolással foglalkozó szakemberre (fodrász, kozmetikus, masszőr.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
DIGITÁLIS ALÁÍRÁS HASZNÁLATA A KÖZIGAZGATÁSBAN Készítette: Molnár Csaba közszolgáltatási közgazdász Konzulens: Pántya Róbert adjunktus.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
Elektronikus kérelem benyújtás
Adóigazolás, együttes adóigazolás
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) támogatott kérelmekhez kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség oktatása február 2.-5.
A WEB-GN BEADÁSÁVAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK, BEADÁSI TAPASZTALATOK, ÉS VÁRHATÓ TECHNIKAI FEJLESZTÉSEK Várszegi Gábor osztályvezető október 18.
Fodrász osztály. Vállalkozási ismeretek 3. tétel
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1 Tudományos Diákköri Konferencia Troll Gergely.
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Tájékoztató az e-kifizetésről Molnár Balázs, projektmenedzser Völgy Vidék Közösség LEADER HACS Vál,
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Elektronikus banki ügyintézés Készítette: Hollósy Szabolcs eTanácsadó Ma a pénzintézetek elektronikusan vezetik az ügyfelek bankszámláit. Ez lehetővé tette.
eMagyarország Program
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
Szociális regiszter publikus felület használata
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Elektronikus eljárás a polgári perben
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Az országos közdadatkereső rendszer működése és jövője Dr. Csiszér Gábor GKM, Infokommunukációs és e-Gazdaság Főosztály Galambosi András Neumann Kht
Web-alapú humán lekérdező rendszer
A HONLAP FEJLESZTÉS BEMUTATÁSA TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Készítette: Deák Lilla.
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Front office a közigazgatásban
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Kovács Beatrix Közérdekű adatok az egészségügy területén közfeladatot ellátó szervek honlapjain A könyvtárak szerepe az elektronikus információszabadságról.
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Egy termék tanúsítása — tapasztalatok és következtetések Vágujhelyi Ferenc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
8. tétel.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat A jövő (?): Az elektronikus közigazgatási ügyintézésben rejlő lehetőségek Készítette: Hollósy Szabolcs eTanácsadó

Közigazgatási ügyintézés ma – helyzetelemzés: A jelenlegi állapot: a közigazgatási ügyek intézése csak az ügyfél személyes jelenlétével, annak munkaidejében lehetséges. A kapcsolódó dokumentumokat az ügyfél szerzi be különböző intézményekből, pontos időpont foglalásra a törvények nem definiálnak megoldást. Eredmény: az ügyfelek oldaláról az elégedetlenség, a hivatal oldaláról egy költséges ügyfélkapcsolati rendszer kialakításának kényszere. Vagy a hivatali ügyintézők munkaidejének rovására, vagy külön ügyfélszolgálati iroda és személyzet fenntartása árán valósítható meg. Következtetés: jelen állapot egyik oldal számára sem kívánatos. Az információs társadalom jelen fejlettségi szintje, az internet és a számítástechnikai eszközök elterjedtsége, széles körű alkalmazása végre lehetőséget kínál az elavult közigazgatási ügymenetek korszerűsítésére.

Mindenkinek jobb az eÜgyintézés Az állampolgár kedve szerinti időpontban indítja meg a kívánt ügyet. Otthon ülve nyugodtabban végigolvashatja a dokumentumokat mint egy ügyfélszolgálati pultnál állva. A kitöltéshez minden a keze ügyében van, nem úgy, mint a hivatali ügyfélfogadó teremben. Nem kell szabadságot kivennie és nincs utazási költsége. A hivatali alkalmazott nem kézzel „kapart” dokumentumot kap számítógépére, sem kritika sem kellemetlen megjegyzések nem érkeznek az elektronikus csatornán mellékletként. A dokumentum csak hibátlanul kitöltve küldhető. Nem kell konfrontálódni, nincs rákényszerítve, hogy olyan emberrel kelljen ügyintéznie, aki nem alkalmas intelligens kapcsolat teremtésre. Munkaidejét nem rabolja el olyan ügyfél, aki lusta áttanulmányozni az ügymenetet, és fölösleges kérdésekkel záporozza őt. Az eÜgyintézés elterjedésének nem velejárója a képzett alkalmazottak leépítése ! Az új rendszer a gyorsaságot növeli - a 30 nap nem reális a mai élettempó melett, a 8 nap inkább ! Az ügyfélszolgálati alkalmazottak és helyiségek valamint a papír és a nyomtatás költségei csökkennek majd.

Megoldás: Ügyfélkapu – Hivatali kapu (Forrás: ekk.gov.hu) Az ügyfélkapu állampolgári oldalról biztosít lehetőséget a hatóságokkal történő kommunikációra, a hivatalok oldalán is szükség volt egy olyan felület kialakítására, fejlesztésére, mely lehetővé teszi számukra a különböző felekkel való hiteles elektronikus dokumentum alapú kommunikációt. Ezen fejlesztés eredménye a hivatali kapu. Az -en keresztüli kommunikációval szemben komoly előnyt jelent az, hogy a szervezetek hivatali kapujának egymás közötti kommunikációja, nem utolsó sorban az állampolgárok és hivatalok egymás közötti kommunikációja egy mind a változatlanság, mind a tartalom megismerhetősége szempontjából védett csatornán, bizonylatoltan történik, a kommunikáció későbbi letagadhatóságát kizárva.

Miként léphet kapcsolatba az ügyfél a hivatallal: Az államigazgatási adatvagyon hozzáférésének kiterjesztését támogatja a évi XC törvény (Elektr.info. szabadsagról), mely előírja, hogy a - központi közigazgatási szervek 2006.jan. 1-étől - megyei ÖK-ok és az 50 ezer főnél népesebb városok 2007.jan. 1-étől - kisebb ÖK-ok és egyéb közfeladatot ellátó szervek 2008.július 1-étől a törvényben foglalt kötelezettségüknek a 18/2005 IHM rendelet által előírt módon meg kell felelni. E kötelezettség röviden összefoglalva azt jelenti, hogy a I. Szervezeti, személyzeti adataikat II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adataikat III. Gazdálkodási adataikat internetes honlapon ingyenesen, regisztráció nélkül, letölthetően kell hozzáférhetővé tenniük. Párhuzamosan a közzétett információkat leíró adataikat továbbítani kötelesek a központi egységes közadat keresőnek, mely kozadattar.hu címen érhető el.

Intézményi honlap, magyarorszag.hu Az általános elektronikus ügyintézéshez az elektronikus adóbevallással rokon módon szükségesek: -elektronikusan kitölthető eNyomtatványok -kitöltőprogram (hasonló mint az Abev2006 vagy AbevJava) -Regisztrált hozzáférés a KR (KözpontiRendszer) –hez (Ügyfélkapu és Hivatali Kapu), amely által a kitöltött eNyomtatványok hivatalosan továbbíthatóak Az intézményi honlapon tehetik közzé a hivatalok a központilag rendelkezésre bocsájtott Általános Nyomtatvány Tervező programmal készített eNyomtatványaikat, innen töltheti majd le az ügyfél ügyindításhoz magyarorszag.hu honlapon lesz letölthető az Általános Nyomtatvány Kitöltő program, mely segítségével kitölthető, tömöríthető és titkosítható lesz a hivatalos nyomtatvány magyarorszag.hu honlap Általános Dokumentumfeltöltőjével indíthatja útjára elektronikusan kitöltött nyomtatványát az ügyfél

Hogyan működik az ügyfélkapu és a hivatali kapu ? A KR (Központi rendszer) által biztosított adattovábbítási csatorna (internet-posta) ezen keresztül az küldhet hivatalos elektronikus „postát” aki regisztráltatta magát, tehát rendelkezik hozzáféréssel és Értesítési Tárterülettel illetve Szervezeti Postafiókkal Hivatali Kapu Ügyfél Kapu Nem regisztrált állampolgár Hivatali alkalmazott Hivatalok

Egyablakos ügyintézés Az egyablakos ügyintézés bizonyos szempontból az ügyfélkapu által már ma is működik, de egyenlőre csak kevés hivatal érhető el itt. Az igazi egyablakos rendszer akkor alakulhat ki, ha minden hivatal elektronikus adatbázisban őrzi dokumentumait, és egy megindított ügy során nem az ügyfél gyűjti be a különböző kapcsolódó okiratokat, igazolásokat, hanem a hívatal a Hivatali Kapun keresztül maga szerzi be ezeket a különböző szervektől, hatóságoktól.

Köszönöm a figyelmet !