„Az ASP konstrukció pályázati mechanizmusa”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Közép-Magyarországi Operatív Program Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése KMOP és Szociális.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
TÁMOP A/1-11/1 Eljárásrendi tudnivalók – adminisztratív információk.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Európai Uniós pályázatok
E-önkormányzati szolgáltatások fejlesztése Amikor a szerver nem nálunk van... – ASP központok Mosonyi Balázs, ROP Irányító Hatóság 2009.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
GOP /A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
KDOP-4.2.1/B-11 Önkormányzati tulajdonú belterületi utak fejlesztése.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
KDOP-1.1.1/C-11 Telephelyfejlesztés. Részcélok: „B” nem beruházási típusú fejlesztés mikro vállalkozások részére Rendelkezésre álló forrás: millió.
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Helyi gazdaságfejlesztő pályázati felhívások bemutatása (7 db)
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

„Az ASP konstrukció pályázati mechanizmusa”

Az ASP kiírás alapvető célja Olyan szolgáltató központok ( ASP) kialakítása, amelyek az önkormányzatok széles köre számára lehetővé teszik e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását, és a fejlesztések eredményeként, a lakosság, illetve a gazdasági szereplők lehető legszélesebb körének elérhetővé válnak az elektronikus önkormányzati szolgáltatások. Az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztésére, regionális alkalmazásszolgáltató központ (ASP) kialakítására és az ahhoz történő csatlakozásra nyerhetnek összesen 1,5 milliárd forint európai uniós támogatást régionként az önkormányzatok. Felhívjuk figyelmüket, hogy több jogszabály (pl. Ket., EU Szolgáltatási Irányelv) kötelezettségként írja elő az elektronikus kapcsolattartás, ügyintézés biztosítását az önkormányzatok esetében!

Pályázók köre A konstrukció keretében az 1990. évi LXV. törvény 6. § (1) bekezdése szerinti települési önkormányzatok pályázhatnak melyek: rendelkeznek legalább a jelen pályázati kiírásban a minimális portfólió elemeként meghatározott három szakrendszert érintően, a 1044/2005. (V.11.) Korm. határozat szerinti 3. szintű, bevezetett e-önkormányzati működő szolgáltatással; meglévő e-önkormányzati szolgáltatásokat biztosító szoftver és hardver infrastruktúrája rendelkezik megfelelő szintű támogatással, üzemeltetéssel, kialakított és alkalmazott mentési és helyreállítási eljárásai; az elmúlt 5 évben legalább összesen bruttó 300 MFt értékű e-önkormányzati informatikai beruházást hajtott végre; alkalmasak a Központi Rendszer hivatali kapu szolgáltatásán keresztüli iratok, üzenetek fogadására. Felhívjuk figyelmüket, hogy a pályázó települési önkormányzat az alkalmassági feltételeknek való megfelelést céltársulás keretében – közigazgatási területén – megvalósított beruházásokkal is igazolhatja.

Pályázó feladata A pályázó (nyertes önkormányzat) kötelezően vállalja, hogy: létrehozza az ASP központot és vállalja önkormányzatok csatlakoztatását, vállalja, hogy legalább a projekt befejezéséig a régió lakosságának 30%-a (KM régió vonatkozásában Pest megye a vetítési alap) számára a csatlakoztatott önkormányzatok által igénybevett szolgáltatásokon keresztül biztosítja e-önkormányzati szolgáltatások igénybevételének lehetőségét a lefedettség számítás során azon települések lakosságszáma kerül figyelembe vételre, amely települések a kötelezően megvalósítandó portfolióelemek közül legalább kettőt igénybe vesznek, úgy, hogy legalább egy elem az alábbi rendszerek közül kerül ki: szociális igazgatási rendszer, adóügyi alkalmazás, ipari és kereskedelmi rendszer, építéshatósági rendszer, gyámügyi rendszer.

Pályázó feladata Minimálisan meghatározott számú település csatlakoztatása az ASP központhoz régiónként: Közép-magyarországi 35 db, Közép-dunántúli 35 db, Nyugat-dunántúli 50 db, Dél-dunántúli 50 db, Dél-alföldi 35 db, Észak-alföldi 35 db, Észak-magyarországi 50 db. A csatlakoztatott 30.000 főnél kisebb lakosságszámmal rendelkező településekhez tartozó lefedett lakosságnak el kell érnie a régió összlakosságának 10%-át (KM régió esetén Pest megye összlakosságának 10%-át). Legalább 2 önkormányzati többcélú kistérségi társulás esetében a társulásba tartozó összes önkormányzat lakosainak legalább 60%-a részére szolgáltatásokat biztosít. A pályázó önkormányzatnak a pályázatban vállalt csatlakoztatás szám legalább 30%-át kitevő írásos szándéknyilatkozattal kell rendelkeznie (KM régió esetében Pest megye a vetítési alap).

Konstrukció ütemezése 2009. december 15-től 2010. január 25-ig – pályázatok benyújtása 2010. április-május – beérkezett pályázatok elbírálása, támogatási szerződések megkötése 2013. június 30. – projekt fizikai megvalósításának vége Megkezdéstől/TSZ hatályba lépésétől: Önkormányzati elektronikus ügyintézési modell kialakítására és folyamattervezésre maximum 5 hónap áll rendelkezésre. ASP központ létrehozására maximum 18 hónap áll rendelkezésre. Önkormányzatok csatlakoztatására az ASP központ fejlesztési időszakát követően, várhatóan 2011-től 2013. június 30-ig lehet.

Támogatható tevékenységek köre A pályázat keretében kizárólag a Pályázati Útmutató C1. pontjában megjelölt tevékenységekre, továbbá az Általános Feltételek c. dokumentum C1.2 pontjában meghatározott kötelezően megvalósítandó tevékenységekre lehet támogatást igényelni. Általános Feltételek c. dokumentum minden 2009-2010-es ROP kiírásra vonatkozóan: http://www.nfu.hu/doc/1554 Az Általános Feltételek c. dokumentum és a Pályázati Útmutató együttesen alkalmazandó! Előleg: a támogatott projektek esetében az igénybe vehető maximális előleg mértéke a megítélt támogatás 35%-a.

A projekt költségvetésének belső korlátai ASP központ létrehozásának vonatkozásában a költségtípus Az ASP központ létrehozásának elszámolható költségei arányában Projekt-előkészítés költségei Közbeszerzési eljárások lebonyolítása Legfeljebb 3,5% Legfeljebb 0,5% Projektmenedzsment költségei Legfeljebb 2% Igénybevett szolgáltatások Minőségbiztosítási feladatok ellátása Rendszerfejlesztés rendszerintegráció Szolgáltatásmenedzsment rendszer kiépítése Elektronikus ügyintézési modell Legfeljebb 60% Legfeljebb 5% Eszközbeszerzése (hardver és egyéb eszközök beszerzése) Szerverpark fizikai kialakítása Legfeljebb 25% Immateriális javak beszerzése Licenc beszerzése Legfeljebb 35%

A projekt költségvetésének belső korlátai A csatlakozás vonatkozásában a költségtípusok A csatlakozások elszámolható költségei arányában számított százalékos korlát Projekt-előkészítés költségei Legfeljebb 1% Projektmenedzsment költségei Legfeljebb 2% Igénybevett szolgáltatások Minőségbiztosítási feladatok ellátása Oktatás Igény specifikáció Rendszerfejlesztés, rendszerintegráció Migráció és tesztelés Legfeljebb 5% Legfeljebb 15% Legfeljebb 60% Legfeljebb 40% Immateriális javak beszerzése Licenc beszerzése vagy szabad szoftverek esetén támogatható szolgáltatások vásárlása Legfeljebb 25% Hardver és egyéb eszközök beszerzése: maximum a D.3 fejezetben az adott településmérethez meghatározott csatlakoztatási normatíva „csatlakoztatás egyéb költségei” jogcím alapján igényelhető összeg.

Támogatás mértéke az ASP központra Régió ASP központ létrehozása (A támogatás maximális mértéke) Önkormányzatok csatlakozása (A támogatás maximális mértéke) Dél-alföldi régió 90 % 95% Dél-dunántúli régió Észak-magyarországi régió Közép-dunántúli régió Közép-magyarországi régió Észak-alföldi régió Nyugat-dunántúli régió A csatlakoztatáshoz szükséges önrészt a csatlakozó önkormányzat is átvállalhatja önrész átadás keretében.

Támogatás mértéke a csatlakoztatásra A 1,5 milliárdos támogatási keret ASP központ létrehozására meg nem ítélt része használható fel az önkormányzatok csatlakoztatására – meghatározott keretek alapján. A csatlakozó önkormányzatoknál bevezetendő alkalmazások (lakosságszám és alkalmazásportfolió alapján kalkulált) maximális támogatási összege a pályázati útmutató D.3 pontjában található. A támogatásból beszerzett, a csatlakozott önkormányzatok oldalán alkalmazásra kerülő eszközök (pl.: PC-k, szoftverek) az önkormányzatok használatába kerülnek.

Az ASP központ kialakítására igényelhető támogatás összege Régió Minimum Maximum Dél-alföldi régió 500 millió Forint 825 millió Forint Dél-dunántúli régió Észak-magyarországi régió Közép-dunántúli régió Közép-magyarországi régió Észak-alföldi régió Nyugat-dunántúli régió

Monitoring Általános monitoring Szakmai monitoring A megvalósítási időszakban (elszámolás, PEJ) Fenntartási időszak (PFJ) vizsgálata Helyszíni szemék mind a megvalósítás mind a fenntartás időszakában A legfontosabb ellenőrzési pontok: Vállalkozási szerződések Teljesítésigazolások A támogatási szerződés és a vállalkozói szerződés teljesítése során kiállított számlák összhangja a pályázati feltételekkel Közbeszerzési dokumentációk Tájékoztatási kötelezettségek teljesítése Esélyegyenlőséggel és a környezeti fenntarthatósággal kapcsolatos kötelezettségek teljesítése Vállalt monitoring mutatók teljesülése Szakmai monitoring Feladata a pályázati útmutatóban és annak mellékleteiben kitőzött szakmai követelmények, elvárások teljesülésének folyamatos ellenőrzése, mind a megvalósítás mind pedig a fenntartás időszakában A legfontosabb ellenőrzési pontok: Közbeszerzési eljárás A kiválasztott Szállító/vállalkozó/fejlesztő szakmai alkalmasságának vizsgálata (pályázati útmutató C5.2 pont) Projektindítás (működési szabályzat, minőségbiztosítási szabályzat) Ügyintézési és folyamatszervezési modell Létrehozott ASP központ funkcionalitása, belső szabályzatok, szerződéstervezetek, ASZF Csatlakozások

Kiválasztási kritériumok A pályázat nem hiánypótolható befogadási kritériumai: A pályázat a pályázati útmutatóban meghatározott példányszámban került benyújtásra (1 eredeti + 1 másolati + CD/DVD lemez). A közzétett adatlap-sablonnal készült projekt adatlap a kért formában, elektronikus adathordozón is benyújtásra került. A pályázat a benyújtási határidőn belül került benyújtásra. Benyújtásnak a pályázatot tartalmazó postai küldeményen szereplő dátum tekintendő, mely nem lehet későbbi a benyújtási határidőnél. Benyújtásnak az a nap minősül, amikor a postai bélyegző szerint a pályázatot ajánlott küldeményként postára adták. Az igényelt támogatás összege nem haladja meg a maximálisan igényelhető támogatási összeget, és eléri a minimálisan igényelhető támogatási összeget, és az igényelt támogatási mérték (arány) nem haladja meg a kiírásban megjelölt maximális támogatási mértéket (intenzitást). A papír alapon benyújtott projekt adatlap az arra jogosult által, a megfelelő módon aláírásra került. (adatlap és nyilatkozatai). Amennyiben a benyújtott pályázat nem felel meg a fenti feltételeknek, a pályázat hiánypótlás nélkül elutasításra kerül!

Kiválasztási kritériumok Hiánypótolható kritériumok → befogadás Szakmai értékelés: tartalmi jogosultság (igen/nem), (PÚ E.1./II., valamelyik szempont nem → elutasítás) többfokú skálán történő értékelés (pontszámos), (PÚ E.1./II.) Csatolandó mellékletek (E.2. pont) Jelen pályázati kiírásra benyújtott projektek kiválasztása szakaszos egyfordulós eljárással történik. VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. ROP Igazgatóság 1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.

Irányadó jogszabályok 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól 255/2006. (XII. 8.) Kormányrendelet a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről 281/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet a 2007-2013. programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról

Köszönöm a figyelmet, sok sikert kívánok a pályázáshoz, csatlakozáshoz Köszönöm a figyelmet, sok sikert kívánok a pályázáshoz, csatlakozáshoz! Dr. Griniusz Ádám ROP igazgató www.nfu.hu (BIR rendszer)