1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Egyedül a zsákutcában A paksi néhány ezer helyett százezer zöld munkahelyről szól az április választás.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
IKT = információs és kommunikációs technológia
1 Sajtótájékoztató Externet tőzsdei bevezetés május 30.
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Confidential/Property of Danfoss District EnergyDanfoss District Energy DivisionDate| 1| 1 Elektronikus Akadémia Bemutatása Előadó: Egyházi Zoltán okl.g.m.,
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
GINOP 3. Infokommunikációs fejlesztések prioritás
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Közigazgatási technológia
Luxemburg, Málta,Hollandia
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
Az e-kereskedelem lehetőségei Magyarországon március 20. Kis Ervin Egon Elnök SzEK.org – Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Olcsóbb és több demokrácia II. A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai a választások állami költségeinek csökkentésére.
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Szélessávú tervek és akciók
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Az energiahatékonyság a legolcsóbb energiaforrás Budapest, november.
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Vállalkozásmenedzsment I.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Az adó- és illetéktörvények változásainak hatása a vállalkozási szférára Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Digitális Jólét Program megvalósítása
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
Szélessáv minden háztartásba 2018 végéig!
Előadás másolata:

1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva

2 Az iparág szerepe  Az emberek otthonról, munkahelyről telefonon beszélnek A hírközlés önálló iparágként meghatározó szerepet vállal a mindennapokban, gyorsítja és hatékonnyá teszi a társadalmi- gazdasági folyamatokat,  Naponta 50 millió perc – vezetékesről és mobilról  Az emberek t és adatokat küldenek  Naponta 3,5 millió – otthonról és munkahelyről  Az emberek sokan és sokat interneteznek  Naponta GB adat cserél gazdát, ez majdnem 1 millió DVD  Az emberek vásárolnak, a vállalatok reklámoznak az interneten  2005-ben 19 milliárd forintért vásároltunk, 7 milliárd forint értékben reklámoztunk

3 Hogy állunk? Néhány mutatóban kifejezetten jól:  Több mint 9 millió mobil és 3 millió vezetékes telefon  Az összes internet elérés 70%-a széles sávú  Az árak többségében EU átlagon, vagy alatta A hírközlés, infokommunikáció, különösen a széles sáv fejlesztése ezeket a problémákat orvosolja, megvalósítva az internet ígéretét DE:  Állmigazgatási és egyéb ügyeinket még nem intézzük online, pedig gyorsabban lehetne  Sorban állunk a postán és a bankban a netes megoldások használata helyett  A televízióhoz igazítjuk az életünket, pedig lehetne fordítva  A vállalatok még nem használják ki teljesen az online beszerzés, kommunikáció előnyeit

4 Miért jó a széles sáv? Az emberekne k  Gyorsabban jutnak információhoz  Olcsóbban vásárolnak  Időt takarítanak meg A vállalatokn ak A kormányzat nak  Hatékonyabban, több fogyasztót érnek el  Növekszik a nyereségük  Tágulnak piaci lehetőségeik  Hatékonyabb és olcsóbb közigazgatás  Növekvő adóbevételek (vállalatok – nagyobb profit, fogyasztók – több áfa)  Versenyképes ország A következő években az iparágnak – a kormányzat támogatásával – a széles sávval kapcsolatos, még létező korlátok lebontását kell elősegítenie

5 Új célok  Sokkal több háztartásban és vállalatnál legyen széles sávú kapcsolat – reális cél a 2 millió 2010-ig  Minden településre jusson el a technológia 2010-ig  A legtöbb „ügyet” intézhessük online módon, hatékonyabban  Minél többen ismerhessék meg a digitális televíziózás előnyeit Új, magasabb, de elérhető célok kitűzésére van szükség versenyképességünk növelése érdekében

6 A célok státusza Szélessávú lefedettség  Több mint 1000 településen elérhető, ~50 milliárd forintos szolgáltatói beruházással  A lefedettség ~85%-os, növelése piaci alapokon kérdéses Szélessávú penetráció E- közigazgatás Digitális televíziózás  700 ezer kapcsolat, a vállalatoknál ~80%-os, a lakosságnál ~15%-os penetráció, jelentős EU lemaradás  Az árak EU szintűek, három év alatt felére csökkentek  Alapjai léteznek, használata bonyolult és sok a „személyesen meg kell jelenni” elem  Az elektronikus aláírás nem elterjedt  Digitális TV törvény előkészületben, nagy szükség van rá  Az értéklánc nem minden résztvevője motivált (kereskedelmi TV-k)

7 Mit kell tennünk?  A szélessávú lefedettség növelés kiépítésének megvalósítása az NFT 2. forrásainak felhasználásával, 2008-tól a korszerűsítés támogatása is  Kiemelt figyelem a hatékony és valóban online e-közigazgatásra  Minden magyar állampolgárnak ingyenes, vagy kedvezményes e- szignó  Az állami tuIajdonú gazdálkodó szervezetek e-Üzletben történő kötelező megjelenése  A munkavállalói pc-program, cafeteria programok további adózási támogatása  A szélessávú hozzáférés első 6 vagy 12 hónapjának támogatására fiskális eszközök kidolgozása  Technológia független, beruházásokat, munkahely teremtést támogató távközlés szabályozás, a konvergencia támogatása az ex- ante eszközök csökkentésével  Edukatív kampányok indítása a digitális írástudatlanság csökkentése érdekében  A fejlesztések értékelése formális keretek között a kormányzat és a legnagyobb piaci szereplők részvételével A magasabb rendű célok még erősebb kormányzati elkötelezettséggel megvalósíthatók – a szolgáltatók partnerek

8 Az eredmény  …olcsóbb és hatékonyabb államigazgatás  …versenyképesebb ország  …hatékonyabb kereskedelem, erősebb verseny, növekvő profit  …elégedettebb fogyasztók