Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom"— Előadás másolata:

1 Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Debreceni Győző Gazdasági és Közlekedési Minisztérium GKM Infokommunikációs és e-Gazdaság főosztályvezető

2 infrastruktúra

3 A szélessáv gyors előretörése
Forrás: SZAT, GKM

4 Szélessáv lefedettségi térkép
Forrás: PwC becslés, GKM

5 Lefedetlen települések száma:
A szélessávú technológiával a lakosság 94%-a van lefedve, de 503 kistelepülés még lefedetlen 94% 89% 85% 80% 70% 58% Lefedett lakosok,% Lefedetlen települések száma: 2 880 2 503 1 737 1 468 1 027 503

6 Szélessávú penetráció Magyarországon1 2000-2007 Q2
Szélessávú penetráció az EU-ban, 2007 Q2 1 100 lakosra jutó előfizetések száma Forrás: KSH, Eurostat

7 e-gazdaság

8 e-Business W@tch összetevői:
A IKT infrastruktúra és alaphozzáférés A1 internetkapcsolat A2 LAN használata A3 drótnélküli LAN használata A4 Távoli elérés a vállalati hálózathoz B Belső üzleti folyamatok automatizálása B1 Intranet használata B2 ERP (enterprise resource planning)-rendszer használata B3 Munkaidő és/vagy termelési idő online technológiával történő nyilvántartása B4 E-számlákat küldő vagy fogadó vállalatok C A. Beszerzési vagy beszállítói lánc integrációja C1 A beszállítóknak küldött megrendelések több mint 5 %-át online elküldő vállalatok C2 Specifikus IKT-megoldások használata e-beszerzésben C3 Vállalatok, amelyek összekötik IKT-rendszerüket beszállítóikkal C4 Vállalatok, amelyek a kapacitást vagy a készleteket online kezelik D Marketing és eladási folyamatok D1 CRM (customer relationship management) szoftverrendszer használata D2 A vásárlóktól kapott megrendelések több mint 5 %-a online az összes megrendeléshez képest D3 Specifikus, a marketing és eladási folyamatokat segítő IKT-megoldások használata D4 Vállalatok, amelyek összekötik IKT-rendszerüket vásárlóikkal 8

9 E-kormányzati szolgáltatások teljes körű és online elérhetősége a lakossági és vállalati szférákban, 2006 (%) A lakosság számára a teljesen elektronikusan elérhető alapvető közszolgáltatások 50%-os aránya meghaladja ugyan az EU-25 36%-os átlagát, azonban a vállalatok esetében ugyanez az érték (50%) – Magyarországot a 21. helyre rangsorolva – jelentősen elmarad az európai átlagtól (67%). A szolgáltatások kiépítettségi szintjénél mindkét szegmensben kedvezőtlenebb az eKormányzati szolgáltatásokat használó lakosok és vállalatok aránya: az előbbinél az EU-25-ben a 17, az utóbbinál pedig az utolsó helyet foglaljuk el. Forrás: Eurostat

10 Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma*
Az átlagos árbevétel alakulása, (millió ft) (n=70)* *Forrás: GKIeNET Internetbanki lakossági ügyfelek száma*

11 E-Gazdaság fejlesztésére külön program
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program és a Közép- Magyarországi Operatív Program IT konstrukciói GOP (KMOP 1.2.5) Vállalati folyamatmenedzsment támogatása: Cél: vállalati belső folyamatok informatizáltságának növelése, korszerű IKT eszközök átvételének ösztönzése GOP (KMOP 1.2.7) E-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások támogatása: Cél: vállalati külső folyamatok informatizáltságának növelése, az e-kereskedelem fejlesztése GOP Hálózati infrastruktúra létrehozása: Cél: a szélessávú távközlési infrastruktúra kiépítésének és szolgáltatás beindításának támogatása Magyarország hátrányos helyzetű, üzletileg kevésbé vonzó kistérségeiben, ahol eddig üzleti alapon nem épült ki szélessávú hálózati infrastruktúra, illetve belátható időn belül nem is fog kiépülni E-Gazdaság fejlesztésére külön program E-gazdaság Akcióterv az elektronikus gazdaság előtt álló hiányosságok és akadályozó tényezők lebontására

12 A GOP és a KMOP IT pályázatok jelenlegi helyzete
Támogatás (millió Ft / pályázó) Keret 2007 (millió Ft) Beérkezett pályázatok Igényelt támogatás (millió Ft) Státusz Keret 2008 (millió Ft) GOP 2.2.1 3 -20 2 200 251 2 792 Új kiírás 03.31-től 3300 GOP 2.2.3 3 - 20 1 600 286 2 081 2000 GOP 3.1 10 000 50 4 515 Új kiírás ősszel 2007-ről KMOP 1.2.5 2 - 16 412 132 980 278 KMOP 1.2.7 2 -16 124 815 Eddig támogatva: GOP 2.2.1: 52 darab projekt – 573 MFt támogatással KMOP 1.2.5: 54 darab projekt – 393 MFt támogatással GOP 2.2.3: 27 darab projekt – 211 MFt támogatással KMOP 1.2.7: 30 darab projekt – 161,5 MFt támogatással A GOP (KMOP 1.2.5) és GOP (KMOP 1.2.7) valamennyi pályázatnál ebben a hónapban lezajlik az értékelés és bírálat. A GOP nél támogatási döntések leghamarabb májusban várhatók.

13 Információs társadalom

14 e-Magyarország 2.0

15 eMagyarország 2.0, eTanácsadói rendszer
Program célja: Egységesen kezelt, felügyelt, átlátható, országos lefedettségű közösségi hozzáférést biztosító, állami infokommunikációs szolgáltatási hálózat 2007. év főbb eredményei: eMOP 2.0 pályázat: 280 millió Ft nyertes, 204 együttműködő e-pont eTanácsadó stratégia kidolgozása, képzés megszervezése, lebonyolítása Szolgáltatási Pilot projektek indítása 2008. évi program: Minőségbiztosított, ellenőrzött szolgáltatások alapján támogatott eMOP hálózat projekt teljes összeg: 1,73 milliárd Ft 1400 e-pont egyenként 1 millió Ft támogatás 300 millió Ft programmenedzsment, felügyelet, e-Tanácsadói rendszer koordinálása (eMagyarország Centrum)

16 NETre Kész program Az internet-használatát népszerűsítő „PPP” program, amely a lakosság motivációs gátjait csökkenti média kampány – PPP alapon, január 14-én létrehozott NetreKész Kft. által NetreKész pályázat célja: a program célkitűzéseinek elérése, civil szervezetek gyakorlatorientált programjainak támogatásával, támogatási összege 280 millió Ft, 5 országos projekt („A”-modul) db helyi projekt („B”-modul), beérkezett pályázók száma 178 (A-modulra 17 db, B-modulra 161 db), 2008. évre az előző évvel megegyező támogatási összeget tervezünk

17 Digitális Írástudás Akcióprogram 2008-2010
Cél: a jelenleg digitálisan írástudatlan népesség - mintegy 4 millió fő - alapfokú számítógépes ismeretei megszerzésének elősegítésével a jelenleg 50% feletti digitális írástudatlanság 40% alá csökkentése 2010-ig. Eszközök: Motiváció erősítése Szemléletformálás, érdeklődés felkeltése, bizalom erősítése Tanulás ösztönzése Képzés, tanulás, tudás és információ átadás

18 Köszönöm szépen a figyelmet!


Letölteni ppt "Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom"

Hasonló előadás


Google Hirdetések