MARKETING REKLÁM SALES
VEVŐKÖR MEGHATÁROZÁSA IGÉNYEK FELMÉRÉSE Hagyományosan tervezett Interaktívan tervezett
ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ANYAGI TERMÉKEK SZELLEMI TERMÉKEK SZOLGÁLTATÁSOK
ÁR ÁR-RUGALMASSÁG Az elektronikus vállalat olcsóbban állíthatja elő, szállíthatja le a terméket, reklámjában is jelentős megtakarításokat érhet el (az internetes reklám olcsóbb pl. az óriásplakátnál), és az így keletkező kölcségcsökkenést érvényesítheti az árban, hogy növelje vevőkörét. Az igazi digitalizált termékek piaca nem függ a gyártó és a vevő távolságától, tehát a vevő a világ bármely pontjáról megveheti pl. a szükséges szoftvert. Az árképzésben tehát az online marketingnek a világpiaci konkurenciát is figyelembe kell vennie, nemcsak a helyi célközönség igényeit. A közvetítő kereskedők kikapcsolása is költségmegtakarítással jár, ami megosztható a vevővel.
A marketing régi és új felfogása
INTERAKTÍV MARKETING 5i - felkeltsük a vevő érdeklődését, bőven adjunk információkat számára - interaktív kapcsolatba kerüljünk vele, megismerve igényeit - lehetőleg alkalmazkodjunk individuális (egyéni) igényeihez, - izgalomban tartsuk, hogy vissza-vissza térjen hozzánk újabb információkért - és integráljuk az egyéni igényeket a termékbe, szolgáltatásba. Bock és Senné
A MEGISMERT SZÜKSÉGTŐL A VÁSÁRLÁSIG Attention (Figyelem) Interest (Érdeklődés) Desire (Vágy) Action (Cselekvés)
MARKETING LÉPÉSEK B2B B2C Need (Szüks) Szakmai Cselekvésből mért Action (Cselekv) Tervezés Sokféle késztermék Information (Inf.) Adatbázis Sok termék info Attraction (Vonzerő) Kommunikáció Ideális termékkínálat Reaction(Reakció) Szolg. csomag Gyors Igen v. Nem Satisfaction (Elég.) Fenntartás Fenntartás
A siker a marketing mix elemeinek egyensúlyán alapszik. Termék Ár Terjesztés Eladás helye Formatervezés Minőség Jellemzők Anyagok Csomagolás Értékesítés előtti/alatti és utáni szolgáltatás Hasznosság Temék / szolgáltatás ára Fizetési feltételek Árengedmények Szolgáltatás és alkatrész árak Image Szemtől-szembeni értékesítés Telefonon, interneten keresztüli értékesítés Névre szóló küldemények Kiállítások Különleges bemutatók Hirdetések Kiskereskedelmi Nagykereskedelmi Névre szóló küldemények Internetes rendelés Telefonos rendelés Forgalmazók A gyakori szállítóhelyek meghatározása A siker a marketing mix elemeinek egyensúlyán alapszik.
REKLÁM E-MAIL ALAPÚ Levelezési szolgáltatások Ingyenes levelezői listák szponzorálása Hírlevelek WEB Banner Partner program Szponzorálás PR cikk Egyéb AZ ÁR, A MÉRÉS, A KORREKCIÓ KÉRDÉSEI
PUBLIC RELATIONS PR 29% 8% 8% 36% 15% 4% EGYSZERŰSÍTŐK (Férfi, utál vásárolni) 8% SZÖRFÖLŐK (A legújabbat keresi) 8% ALKUDOZÓK (Nehéz ügy, kezelhető) 36% KOMMUNIKÁLÓK (Ideális alany) 15% RUTINOSAK (Lehetetlen partner) 4% SPORTOSAK (Lehetetlen partner)
MARKETING STRATÉGIA . A környezeti feltételek helyes elemzése . A versenyelőnyök megfogalmazása a vállalati értéklánc elemzésével . A versenyterület kiválasztása . Az üzleti célok elérését szolgáló tervek kidolgozása
MARKETING ELEMEK Zsákutca törvénye Egy kereskedelmi célú webhely kialakítása olyan, mintha egy zsákutcában nyitnánk egy üzlethelyiséget. Itt ne számítsunk nagy átmenő forgalomra. Ha szeretnénk vásárlókat a boltunkba, akkor valahogy rá kell venni őket a látogatásra. Adok - kapok törvénye Csalogassuk oda a honlapunkhoz a látogatókat azzal, hogy nyújtunk számukra valami érdekes dolgot, lehetőleg ingyen. Ha ezt az értéket valóban megkapta, s jól érzi magát nálunk, akkor próbáljunk valami pluszt eladni a látogatóinknak.
MARKETING ELEMEK Bizalom törvénye Bizalom törvénye A web üzlet alapvető építőköve a bizalom, bizalom nélkül itt megbénul az üzlet. Pull és a push stratégia törvénye Vond magadhoz az embereket a vonzó tartalommal, aztán juttass el rendszeresen számukra minőségi információt e-mail segítségével. Piaci rések törvénye (Niche törvénye) A kisvállalkozások sikeresek lehetnek, ha olyan piaci réseket találnak, amelyek részben vagy teljesen kielégítetlenek. A vírus marketing fogalma Mi a köze a vírusnak a marketinghez? Vírusos vagy fertőző marketing alatt azt a stratégiát értjük, amely egyedeket győz meg arról, hogy a marketing tartalmú híreket adja tovább közeli és távoli környezetében, s így az üzenet elterjedtségében és hatásában exponenciálisan növekedjen.