Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, május 27.
A DKKI 11 Dráva-menti kistelepülés beiskolázási körzete Csokonyavisonta Darány, Drávagárdony Drávatamási Istvándi Kastélyosdombó Lakócsa Potony PotonyRinyaújlakSzentborbásTótújfalu A Duna–Dráva Nemzeti Park környezetében, varázslatosan szép tájon élünk. Rendkívül gazdag a táj növény- és állatvilága.
Barcsi Kistérségi Társulás fenntartó DKKI DARÁNYI ISKOLA Csokonya ISKOLA SZÉKHELY DARÁNYI ÓVODA CSOKONYAV. ÓVODA ISTVÁNDI ÓVODA GYJCSSZ IGAZGATÓ ÁL.IG.HELYETTES INTÉZÉNYEGYSÉG VEZETŐK INTÉZMÉNYEGYSÉGEK Újabb csatlakozók Lakócsa iskola Lakócsa óvoda
Akikért felelősséggel tartozunk!
Az intézmény légköre, szelleme legyen toleráns, elfogadó, befogadó, - Alakuljon ki a más kultúrát befogadó, értékeit hasznosító tanári attitűd, - A képzések hatására nő a pedagógiai szakértelem és hatékonyság, - A fejlesztés, és az új pedagógiai eszközök hatásai legyenek kimutathatóak, - az intézmény teremtsen aktív kapcsolatot a környezetével, vegye igénybe annak hasznos energiáit, - A társadalmi környezet fogadja el az intézmény törekvéseit, segítse annak megvalósítását, - A törvényekben deklarált jogokat elismerik, tisztelik. NÉZD MEG MAGAD! Sikerkritériumok egy intézményi integrációs fejlesztésnél: Integráció = EGYENLÓ ESÉLYEK!
Így próbálunk megfelelni!
Kihívásaink: - elszegényedő társadalmi környezet - gyermekagresszió, - magas számú sajátos nevelési igényű és magatartászavaros gyerek, - szülői mentalitás zavara, kapcsolati kudarcok, - tanulási és motivációs kudarcok. Milyenek vagyunk? Fejlődő, útkereső, felfedező, alkalmazkodó intézmény!
- minden gyermek otthonról hozott tudását és kultúráját értékként jeleníti meg és kamatoztatja, - tudatosan építi ki az előítéletek csökkentésére alkalmas, elfogadó környezetet, - az egyéni különbözőségekre figyelő pedagógiai eszközöket alkalmaz és ennek jegyében tudatosan törekszik az is k olában megjelenő különböző kultúrák ( ez esetben a cigány és a horvát kultúra) ismeretére, megismertetésére és elfog- adtatására, - tiszteletben tartja a másságot, és eszközeivel alkalmaz- kodik annak kezelésére.
- Multikulturális szemlélet - Projektpedagógia alkalmazása - Kooperatív tanulásszervezés növekvő jelenléte - A kompetencia alapú fejlesztés előretörése - Integrációs pedagógia - Kisebbségi program alkalmazása - Nyelvi jogok biztosítása: Horvát, beás nyelvoktatás.
- Alapfokú művészetoktatás – tánc, hangszeres zene, grafika szakokkal - Gyógypedagógiai Szolgáltató Egység létrehozása - Iskolaotthonos osztályok 1-6 évfolyamon - Teljes áthangolódás a kompetencia alapú fejlesztésre választható idegen nyelv már 1. osztálytól - Ökoiskolai feltételek teljesítése.
A célok eléréséhez vezető út TÁMOP BÁZISINTÉZMÉNYI PÁLYÁZAT/SZEREPVÁLLALÁS KISTÉRSÉGI IPR ERNYŐ SZEREPVÁLLALÁS
LHH infrastrukturális fejlesztés Szükségünk van rá! Mert: - Csak akkor tudjuk tanulóinkat megtartani, számukra egyenlő esélyeket teremteni, ha olyan környezetet biztosítunk, amely megfelel a XXI. század feltételeinek! - Új tantermek, tornaterem, korszerű (takarékos) fűtési rendszer, konyha – ebédlő, tanulóbarát környezet + szakmailag felkészült pedagógusok = BEFOGADÓ, INKLUZIV INTÉZMÉNY!
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Elérhetőségünk: Tel: 82/ , 82/ , 82/ , Breszkovics József tel:20/