4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
Árpolitika a turizmusban
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Értékesítési csatornák
MARKETING.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
A marketing alapkoncepciói
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Fejlesztési, stratégiai útmutató
SZEMÉLYZETI MARKETING
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Marketing információs
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Üzleti terv.
A marketinginformációs rendszer
Üzleti terv.
Előadás másolata:

4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati példán keresztül!  

A marketingkoncepció fogalma: A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérése céljából. A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.

Piackutatás, piacelemzés Piac: A tényleges és a potenciális eladók és vevők, ill. azok cserekapcsolatainak rendszere ahol az áru gazdát cserél. Legfontosabb tényezői: kereslet. Kínálat, ár, jövedelem A piac csoportosítása vásárlók szerint: - fogyasztói piac - ipari piac - viszonteladói piac - kormányzati piac

Piackutatás, piacelemzés Piackutatás: A vállalkozás számára fontos és potenciális (lehetséges) piac átvilágítása,elemzése,prognosztizálása, a jövőbeli döntések meghozatalának elősegítésére.

Piackutatás, piacelemzés SZEKUNDER KUTATÁS (MÁSODLAGOS) PRIMER KUTATÁS (ELSŐDLEGES) BELSŐ VÁLLALATI INFORMÁCIÓK KÜLSŐ INFORMÁCIÓK Vállalati értékesítések ,beszerzések statisztikái Pl: Könyvtár Internet Kamarák adatai Magazinok, szaklapok stb. KÉRDŐÍVES MEGKÉRDEZÉS FÓKUSZCSOPORT MÉLYINTERJÚ

Piackutatás, piacelemzés A szekunder kutatás előnyei: -olcsó - nem túl időigényes A Primer kutatás előnyei: - a kapott adatok a kutatásunk számára pontosabb és megbízhatóbb A szekunder kutatás hátránya: - a kapott adatok nem a mi konkrét kutatási hipotéziseinkre adnak választ A Primer kutatás hátránya: -időigényes -drága

Marketing mix Marketing mix elemei (4P) Product- Termékpolitika Price – Árpolitika Place - Értékesítési csatorna Promotion – Értékesítés ösztönzés, reklám

1. Termékpolitika A vállalkozás termékpolitikájának feladata az előállítandó termékek (termékkínálat) meghatározása. Termékfejlesztés: Feladata, hogy a termék fizikai jellemzőin keresztül legjobban megfeleljen a követelményeknek, elérje a fogyasztók elégedettségét.

2. Árpolitika Árképzési módszerek: A termék vagy szolgáltatás ellenértéke az áru vagy szolgáltatás ára. Az ár kialakításánál figyelembe kell venni az erőviszonyokat, a vevők várható reagálását az árra, a minőségre, versenytársak reakciójára stb.   Árképzési módszerek: a) költségalapú árképzés: az áraimat úgy alakítom ki, hogy a bevételeim fedezzék a kiadásaimat és közben egy 10-50% közötti haszon elérésére törekedem. b) versenytársakhoz igazodó árképzés : az áraimat a versenytársak hasonló termékeihez vagy szolgáltatásaihoz igazítom. c) termék élettartamhoz igazodó árképzés: a termék életgörbe egyesz szakaszaira jellemző árakat alakítom ki. d) lefölözéses árpolitika: Csak magas minőségű vagy egyedi termékek, szolgáltatások árainál tudom alkalmazni, ahol a lehető legmagasabb árat tudom elkérni a fogyasztótól. e) akciós ár: Az eredeti fogyasztói árnál 10-70% -al alacsonyabb árat alkalmazom. Célja lehet: kereslet növelése, készletkisöprés, új termékek piacra való bevezetésekor

3. Értékesítési csatorna Az értékesítés, disztribúció a termék útja a termelőtől a fogyasztóig ez közvetítők útján történik. Beszélhetünk egy vagy többlépcsős rendszerről.

4. Értékesítés ösztönzés, reklám Az értékesítés ösztönzés feladata a termék, vagy szolgáltatás eladhatóbbá tétele. Erre marketing kommunikációs eszközöket használ, pl. reklám, PR tevékenység stb. A reklám funkciói: tájékoztatás befolyásolás emlékeztetés megerősítés

Reklámhordozók ATL (Above The Line) Vonal feletti kommunikáció kommunikációs eszközök: BTL (Below The Line) Vonal alatti kommunikációs eszközök TV, rádió Magazinok, szórólapok, szaklapok Óriásplakát City line (neonreklám) internet Szponzorálás Kiállítás Vásár Eseménymarketing vírusmarketing

SWOT analízis A versenytársak folyamatos figyelése, kutatása, munkáinak kiértékelése abban segíthet, hogy a vállalkozásunk miképpen tudna sikeresebben versenyezni a piacon és tanuljunk mások hibáiból és sikereiből. Erre egy nagyon alkalmas módszer a SWOT analízis, mellyel vizsgálhatjuk versenytársainkhoz képes vállalkozásunk gyengeségeit, erősségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Megállapíthatjuk kik a versenytársaink és miben rosszabbak, ill. jobbak, mint mi, ill. kiderülhet, miben kell változtatnunk, hogy eredményesebbek lehessünk.

SWOT analízis

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!