Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kutatási összefoglaló IV.: Kvantitatív kutatás a kampány előtt és után
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Primer és szekunder kutatás
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
Biotechnológiai KKV-k a nemzetköziesedő tudásháromszögben VÁLLALKOZÁSI UTAK A BIOTECHNOLÓGIÁBAN Halász György Imre Szeged, december 11. NKTH Innotárs.
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A gazdasági fejlettség mutatói
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Az SCD Probiotikus technológia bemutatása
SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása.
Flavon max termékcsalád
A határmenti együttműködés szerepe a két megye élelmiszeriparának fejlődésében Dr. Máthé Endre.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Bioélelmiszerek Készítette: Sorbán Sarolta
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
GAZDASÁGI ETNOCENTRIZMUS ÉS ETNIKAI FOGYASZTÁS ERDÉLYBEN Deák Attila-Róbert Kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem Szociológia és Szociális Munkás Képző.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
HÍR gyűjteményből Íz-régiók a Kárpát- medencében Szegedyné Fricz Ágnes elnök HÍR Bíráló Bizottság.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Vizsga feladatok (Minta)
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
Oktatás kiemelkedő fontossága
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az egészség Készítette: Vida Fruzsina.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Helyettesítő termékek a tej esetében
A „Pálinkamester képzés” hallgatóinak laborlátogatása a WESSLING-ben Budapest A pálinka sikerének támogatása speciális laboratóriumi vizsgálatokkal.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Testi - lelki egyensúly
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Epres joghurtok élvezeti értékének objektív (műszeres) vizsgálata
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Magyar Agrárközgazdasági Egyesület Budapesti Corvinus Egyetem
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A HELYES TÁPLÁLKOZÁS MIT, MIKOR, MENNYIT.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Flownorm kapszula. A mai kor emberének gyakori betegsége az érszűkület, a visszeresedés és a trombózis. Ez különböző okok (pl. nem megfelelő táplálkozás,
Attitűdvizsgálat a funkcionális élelmiszerek fogyasztásában klaszterelemzéssel Németh Nikolett Szent István Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
Célpiaci marketing.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Élelmiszerek Az élelmiszerek fogalma. Az élelmiszerek árujellemzői és forgalmazásuk feltételei.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Előadás másolata:

Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán Piskóti Marianna Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing Szakirány MTA Marketingtudományi Bizottság Kürthy Pál Emlékdíj Pályázati tanulmány prezentációja,

Témaválasztás: Nyári gyakorlaton találkoztam a funkcionális élelmiszerek témájával Pszichológia iránti érdeklődésem indított a fogyasztói magatartások vizsgálatára Személyes benyomások, tapasztalatok Ez a téma egyben a TDK és szakdolgozati témám is

Kutatás célja: mennyire ismerik a fiatalok a funkcionális élelmiszereket, milyen gyakran fogyasztják őket, és miért  az egyetemista és a főiskolás korosztály funkcionális élelmiszerek fogyasztásához kapcsolódó gondolkodásmódjának, értékeinek, attitűdjeinek és motivációinak vizsgálata az „egyetemista piac” szegmentálása, jellemzése klaszteranalízis segítségével

Szekunder kutatás: Kevés a magyar szakirodalom, inkább német és angol kutatások 2 területen vizsgálódtam: Általános élelmiszerfogyasztói magatartás Funkcionális élelmiszerek fogyasztói magatartása

Szekunder kutatás eredményei: Fogalmi behatárolás: Poulsen (1999): „Egy termék, amit természetben fellelhető hatóanyaggal módosítottak vagy gazdagítottak, amely speciális fiziológiai megelőző és/vagy egészség fokozó hatással rendelkezik. A terméknek a normál napi étel illetve ital fogyasztás részének kell lennie.” Szakály és Schäffer (2006): „Minden olyan /bármilyen természetes, vagy iparilag előállított élelmiszer, amelyek a benne lévő tápanyagokon túl egy, vagy több ún. bioaktív (fokozottan egészségvédő) anyagot is tartalmaz.”

Szekunder kutatás eredményei: Piaci, keresleti helyzet: USA: legérettebb piac, széles termékskála, reggeliző pelyhek, növényi alapú termékek Japán: nagy és gyorsan fejlődő piac, széles termékválaszték, főleg probiotikus termékek Európa: fejlett piac, főleg tejtermékek, reggeli gabonafélék, probiotikus italok Fogyasztói magatartási trendek (Dr. Heiko Dustmann): Ízvilág, Egészség, Kényelem, Életstílusok, Árérzékenység, Környezettudatosság

Szekunder kutatás eredményei: Funkcionális élelmiszerek fogyasztásának 10 fő trendje az USA-ban (A. Elisabeth Sloan): Veszélyben a gyermek Kalóriacsökkentés Antioxidánsok iránti igénynövekedés Multi- előnyszerzés Egészséges zsírok fogyasztása Időskori problémák Teljeskiörlésű gabona termékek keresletnövekedése Természetes megoldások Teljesítményfokozás Egészséges élvezetek

Szekunder kutatás eredményei: Fogyasztók szegmentálása (Mark-Herbert és Nyström): „szenvedők” „kockázatnak kitettek” „megelőzők” „tömeg piac” „Szenvedők” „Kockázatnak kitettek” „Megelőzők” „Tömeg piac”

Primer kutatásom hipotézisei: H1: A funkcionális élelmiszer elnevezés nem ismert  H2: Az elnevezéshez kapcsolódó attitűdök negatívak. (mesterséges)  H3: Funkcionális élelmiszereket tudatosan vásárolják  H4: Ha a családban van egy beteg, akinek a funkcionális élelmiszerek fogyasztását javasolták, a fiatalok is gyakrabban fogyasztják őket, mert jobban tartanak a betegségektől. 

H5: A hallgatók árérzékenyek  H6: Erős a bizonytalanság a funkcionális élelmiszerek hatékonyságával, előállításukkal kapcsolatban  H7: A termékek ismertsége alacsony H8: A jó íz kiemelkedően fontos / H9: Funkcionális élelmiszereket főleg betegségek elkerülése vagy gyógyítása érdekében fogyasztják 

Kutatási módszer: Kérdőíves, önkitöltős megkérdezés 3 városban (Budapest, Miskolc, Debrecen) 5 egyetemen (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Semmelweis Orvostudományi Egyetem, Miskolci Egyetem, Debreceni Egyetem) 343 fő Feldolgozás SPSS szoftverrel

Kutatásom legfontosabb eredményeiből:

Fogyasztói szegmensek az egyetemisták körében:

Köszönöm a figyelmet!