DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel 2010. március 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
FOREVER GURULÓ Infokommunikációs fejlesztések, támogató technikai eszközök RECIKLI , Nyíregyháza, február 13.szeptember 27. Kogon Mihály igazgató.
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Versenyelemzés 8.fejezet.
SZABÁLYOZÁSI KIHÍVÁSOK
Műhelyvita december 13. Pécs, PTE-ÁJK Tóth András: Az elektronikus hírközlés és média gazdasági szabályozásának alapjai és versenyjogi vonatkozásai.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
NAMS szakértői kerekasztal november 28. IJC Tóth András: Versenyjog – médiaszabályozás - NAMS.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
A nemzetközi üzleti élet etikája
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Negyedik előadás Március 11
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Gimnázium Óbecse Információs társadalom. Gimnázium Óbecse Az információ technológia (IT) az információ kezelésében, visszakeresésében, feldolgozásában,
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
DR. SARKADY ILDIKÓ MIBEN LENNE MÁS AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNY MIBEN KELLENE MÁSNAK LENNIE AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNYNEK „ÚJRAOSZTÓDIK-E A MÉDIAPIAC?” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Bauer András - Berács József:
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Miért nem működik még az okostévé modell?
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Az EU élelmiszer- szabályozásának céljai Eu. Hosszú távú egészségkárosítás csökkentése Az élelmiszerben lévô egészségkárosító anyagok mennyiségének korlátozása.
A véleménynyilvánítás szabadsága. A szólás- és a sajtószabadság
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
A felsőoktatáshoz kapcsolódó jogok az autonómia tükrében Stipta Zsuzsa Győr Május 27.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A NEMZETI STRATÉGIAI REFERENCIAKERET (2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK TAPASZTALATAI Dr. Faragó László MTA RKK Sopron március 1.
A médiarendszer fejlődése közszolgálati monopólium frekvenciaszűkösség politikai és kulturális megfontolások duális médiarendszer a kereskedelmi műsorszolgáltatás.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
 E-JOG MÉDIAJOG.  Médiaszabályozás mindig is “követő” volt (gyakran a fejlődés gátjává vált)  ‘90-es évek eleje: médiaháború  ‘96-os médiatörvény.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
a közbeszerzésekről szóló hatályos törvényben
Szegedi Tudományegyetem
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.

Témakörök  Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló Irányelv új szemlélete és elvei  Médiapiaci tendenciák jogi hatásai

Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Audiovizuális médiaszolgáltatások: Lineáris tartalom Lekérhető tartalom Audiovizuális kommunikáció  Ismérvek Szerkesztett tartalom, „szerkesztői felelősség” Médiafogyasztóhoz való eljuttatás Hírközlő vagy informatikai hálózaton keresztül

Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Jogtechnikai-szabályozási elv  Tartalom egységes és az átviteltechnikától független elbírálásnak elve  Elkülönített tartalom és átvitel szabályozás  Plurális média rendszer  Fogyasztói érdekek kiemelt védelme

Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei  Verseny szemlélet Audiovizuális piac  Önálló iparág  Piacként működik  Verseny viszonyok jellemzik Az új rendelkezések e piaci viszonyokat támogatják és a versenyélénkítését tekintik fő szempontnak  Versenytorzulás elkerülése  Belső piac egysége  Jogbiztonság javítása

Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei Verseny szemléletet támogató rendelkezések Audiovizuális kommunikáció rugalmassá tétele  Támogatás  Termék megjelenítés  Reklám szabályok liberalizálása o Új technikák engedélyezése o Megjelenítés Azonnali felismerhetőség Szerkesztői tartalomtól való megkülönböztetés Műsorszám többi részétől kellő elhatárolás

Audiovizuális Média Szolgáltatásokról szóló irányelv új szemlélete és elvei Az audiovizuális szolgáltatások jellege  Kulturális  közvélemény széles körét befolyásolják  alkotmányos értékek védelme Gazdasági Szabályozási beavatkozás indokoltsága és szükségessége Tulajdoni korlátok eltörlése (NAMS) Piacra lépés elősegítése (DÁS, DTV) Versenysemlegesség biztosítása (DÁS, DTV)

Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Digitalizáció  Komplex technológiai folyamat  Konvergens hatások hírközlési, média és információtechnológiai szektorok összetartása és szabályozási kihatása Globális gazdasági válság  Nem kívánatos piaci folyamatok  Piaci koncentrációk

Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Piaci koncentrációk:  Vertikális integráció  Horizontális integráció  Portfolió hatás

Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Vertikális értéklánc Eladó-vevő viszony Kétoldalú piac Többszereplős piac Középen a műsorszolgáltató terméke Műsorszolgáltató Műsorterjesztő Vevő Reklámügynökség Reklámozó

Horizontális integráció Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik Műsorszolgáltató Műsorterjesztő Reklámügynökség

Médiapiac sajátosságai: A média piaca speciális versenypiac  Alkotmány  Véleményszabadság  Információs szabadság  A média vélemény befolyásoló képessége „VBK”  Szabályozási sajátosság  Versenytörvény: árbevételi küszöb  Médiatörvény: tulajdoni és termék korlátok Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

A vertikális integrációt a két tendencia határozza meg Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik: Új technológiák

Az új koncentrációs hullám növeli a horizontális integrációt Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

Új technológiák és gazdasági válság piaci következményei:  vertikális és horizontális integrációk növekedése  vertikális és horizontális piac összefonódása – konvergens hatás  piac további koncentrálódása  új szereplők megjelenése Új jogi kihívások Médiapiaci tendenciák és jogi következményeik

Köszönöm figyelmüket!