Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kistérségi járóbeteg szakellátó központok
Advertisements

BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Egészségügyi finanszírozás
Otthonápolási feladatok költségei
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
Hogyan segítheti a telematika az egészségügy fejlesztését? Dr. Csurgó B. Mária SOTE Családorvosi Tanszék Egészségügyi információs rendszerek, távegészségügyi.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Marketing az egészségügyben Dr. Szalkai Iván E-consult 2000 Rt.
Minőségmenedzsment alapelvek
Az egészségügyi szolgáltatók kártérítési felelőssége
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS RENDSZERE MAGYARORSZÁGON
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Stratégiai tervezés.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Benchmarking.
Településmarketing Értékaudit.
Egészségpolitika.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
1/11 Dr. Kincses Gyula – Dr. Surján György ESKI Dr. Racskó Péter EüM Informatikai minimum-feltételek és akkreditáció.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége Szövetségi Tanácsülés április 10. A Nemzeti Egészségügyi Programok és a Népegészségügyi Program.
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOT MÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
Minőségfejlesztés az ápolás szakfelügyeletben
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Dr. Kincses Gyula, Kincses Gyula Javaslat az egészségügyi technológiák egységes életciklus-esemény- rendszerének kialakítására Dr. Kincses Gyula.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
A szellemi tulajdon védelme és menedzselése című projekt résztvevői értékelése.
A betegellátás keretei és rendszere
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Hibák és tévedések a forrásteremtésben A szűkösség anatómiája A Magyar Kórházszövetség XVII. Kongresszusa Debrecen Dr. Szepesi András.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
A minőségügy és helye a Szent Imre Kórházban Dr. Varga Piroska főigazgató helyettes, minőségügyi igazgató.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Kinek profit a NON Profit?
Szakmapolitikai fórum
Ágazatközi együttműködés
Kórházátalakítási pályázat
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?  Mik a rendelkezésre álló források?  Hozzáférhetőség (várólisták, fizetőképesség)  Vásárlói erő  Egyéni érzékelés, értékelés  Elvárás (nagyon szubjektív!)

Minőség az egészségügyben, mik az elvárásai a különböző résztvevőknek? A vevő elvárásai (a beteg):  Gyógyulásban reménykedik  A szolgáltatás és ellátás színvonala legyen a legjobb Elvárások a szolgáltatótól (kórház)  Biztosítsa a legjobb technikai-technológiai felszereltséget  Az ellátás kimenetele (szakellátás, rehabilitáció, gondozás) a legjobban ismert standardok alapján legyen  A kórház előre védje meg magát a figyelő jogi rendszerekkel szemben (műhiba perek!)  Kórház Manager elvárásai:  Hogyan befolyásolja a minőségfejlesztés a profitot?  Ha igen, megtérül – e a beruházás?

A szolgáltató alkalmassága A betegek igényeihez igazodó szolgáltatások, melyek megfelelő jártassággal alkalmazhatók és megalapozott tudásra alapulnak Felszereltség, szakmai tudás, ellátás, ápolás, rehabilitáció, gondozás.

Hogyan biztosítjuk a minőséget a magán egészségügyben? Meghatározások: Standardok Szabályok Irányelvek Mérések (variánsok):  Struktúra és input (szervezés, humán erőforrás, eszköz)  Folyamatok és tevékenységek (output)  Tevékenységek és kimenetelek mérése (output & outcome) - eredmények - kihatás az életminőségre, morbiditásra és halálozásra - a beteg elégedettség mértéke A normák tökéletesítése

A kórház Akkreditációja Megfelel a minimum feltételnek Technikai, technológiai felkészültsége legyen jó, időszerű (ISO minősítés) Szakmai irányvonala, irányelvei meghatározottak Szakmai továbbképzés, oktatás adott Vezetése alapos, precíz, egészségpolitikája világos, elkötelezett a struktúraváltás és struktúraváltozás létrehozására

Az akkreditáció előnyei a kórháznak Javítja az ellátást Ösztönözze a folyamatos javulást Bizonyítja a kórház elkötelezettségét a minőségi ellátásra Növeli a közösség bizalmát Lehetőséget ad a szabad versenyre

Kerekasztal (2), egészségügyi magánintézmények Feltételrendszer, kompetenciák, szövődmények kezelése, finanszírozás és szerződéskötés

Kerekasztal (2), magán intézmények 1.Alkalmas-e egy magánkórház minden tevékenység végzésére? (szakorvos, diagnosztika, ápolás, ellátás, rehabilitáció) 2.Az akkreditációt ki végzi?

Kerekasztal (2) magán intézmények 1.Kompetenciák és feltételrendszernek való megfelelősség, ki végzi? 2.Szövődmények ellátása, helyben? Háttér kórház?

Kerekasztal (2), magán intézmények Költség, árképzés, szabad verseny, szerződéskötés 1.Hogyan képezzünk egy-egy szolgáltatás árát? 2.Egységes árpolitika? Szabad árak? Szabad verseny helyzet? 3.Mik a feltételei? (csak a gazdagoknak???) 4.Ki fizet: OEP+magán biztosító? Lususért és jobb gyógyászati segédeszközért COPAYMENT?